Spring naar bijdragen

Radio President op 828 Rotterdam


wim1958

Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei radio tpot:

Wie of waar schrijf ik dat Ruud, dat ik 538 na wil doen?

Dat is jouw invulling, waarbij opgemerkt moet worden dat de vogelgeluiden toch bij jouw toen vandaan kwamen?

 

Theo

Dat zeg ik niet.

En ach gut, gaan we het weer over die vogelgeluiden hebben, altijd nog beter dan die kutmuziek die ik te veel hoor op FM, en helaas ook soms op AM.

Alleen door het gezeik van die jaloerse prutsers dacht AT dat het test uitzendingen waren, en dat is juridisch dus niet zo. En de rechter volgt bijna altijd AT, zoekt nooit zelf wat uit, tot ergernis van mn advocaten. en ik.

12 uur geleden zei radio tpot:

ja dat denk ik ik ook maar hij citeert mij, dus denk ik dat het over mijn schrijven gaat.

Anders had hij deze stukken moeten citeren, om het duidelijk te maken.

 

Theo

Niet te snel op de teentjes getrapt.

ik heb jouw zender nog nooit gehoord, te ver weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei radio tpot:

En wat een ieder met zijn zender doet of laat horen, morse of zo, moet men zelf weten.

 

Zo is het, laat een aantal radiostations op de middengolf maar lekker aanrotzooien met een (muziek)format van niks, 'leuke' dagbesteding voor een paar medewerkers en een handjevol luisteraars als het meezit.

 

Ondertussen luister ik (lekker) verder naar Radio President.  :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen zitten er flink wat meer jingles, om de 2 a 3 liedjes / muziekjes.
Ook het format is verder uitgebreid en er komt nog veel meer bij.
Ook is de processing vandaag verder aangepakt, tevens zit het geluid nu ook op DAB+ in Allotment 51 8B 
Veel DAB zenders zijn te horen op deze DAB sdr Please login or register to see this link.
De nieuwe website is ook in ontwikkeling heeft wel wat werk, wordt geheel in retro stijl jaren 50 en 60
Het is en blijft hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei radiofreak31:

1 opmerking. Het nieuws op het hele uur hoeft wat mij betreft niet. Zijn zat andere bronnen om nieuws tot je te nemen. Gewoon muziek, een top of the hour is meer dan goed.

 

Kort en 'vers' nieuws is wat mij betreft niet (zo heel) erg, maar een (oud) weerbericht uitzenden op het halve uur, bijvoorbeeld om 21.30 uur , met de melding dat de zon vanavond nog lang schijnt ( terwijl de zon al onder is gegaan) klinkt niet erg professioneel.

 

2 uur geleden zei Helmut:

Ik vind goed dat niet iedereen het zelfde draait. De diversiteit maakt het interessant.

 

Dat is zo, maar je past je format aan voor de middengolf en je doelgroep en moderne muziekstijlen zijn er (al) genoeg op o.a. FM.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-7-2020 om 16:56 zei radio tpot:

PS 1 keer een AM zender in C-QUAM beluisterd, en je bent om!

Klopt, mijn internet download gebruikt het 😏

In de vorige eeuw verbleef ik vaak i  de USA,. In mijn auto zat een radio met AM stereo en eerlijk is eerlijk dat klonk best goed. Maar zoals Ruud ook aangeeft het is het format waardoor je wel (of juist niet) op een bepaald station blijft afgestemd. Inderdaad een ieder zijn meug, en de techniek blijft leuk/ interessant. Persoonlijk vind ik het best een hoop geld als je dan wel AM mag uitzenden, maar geen enkele luisteraar weet te trekken. Als het plezier voorop staat 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een heel goed, en vooral uitgerijpt format, ik doe wat ik leuk vind.

En dat bevalt heel erg goed, eindelijk eens een zender waar ik niet bij weg zap 😁

Ik heb het niet zo op met je moet dit of je moet dat doen.

Dan krijg je weer een 10 in een dozijn radio station, en daar zijn er al zo veel van.

Veel belangrijker vind ik het dat de mensen achter een radio station, er plezier aan beleven.

En als zij de enigste zijn, dat zij dat ook maar zo.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag Wilco, Dat was o.a. op de websdr in Rotterdam (is momenteel offline). Maar ook andere websdr's rondom. Hier ten noorden van Leiden ontvang ik het ook wisselend. momenteel is het weer goed. Kan natuurlijk ook door de weersomstandigheden komen. En prima format (voordat er kritiek komt: ja, dat is heel heel persoonlijk🤨),

Grt Eric

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

PS heb jij iets van doen met deze zender? Zo ja, kan je wat info geven, zoals gebruikte antenne e.d. (nog steeds Hoogvliet?)

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Eric:

En prima format (voordat er kritiek komt: ja, dat is heel heel persoonlijk🤨),

 

Toch nog even een paar opmerkingen.

 

Over het algemeen (erg) goed dat format.

Maar waarom nou dat praat programma (ineens) om 23 uur?

Beetje vreemde eend in de bijt.

 

Ook de gebruikte nieuwsservice van WNC vind ik zwak , vaak slechte nieuwsselectie en loopt (regelmatig) achter de (nieuws) feiten aan, ook met een achterhaald weerbericht en (ook) jammer dat de muziek daarvoor op het hele uur onderbroken moet worden, ook al is zo'n gouwe ouwe net enkele seconden daarvoor begonnen.

 

Wel leuk de uitbreiding van de jingles.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-8-2020 om 16:54 zei Robin Westhof:

 

Toch nog even een paar opmerkingen.

 

Over het algemeen (erg) goed dat format.

Maar waarom nou dat praat programma (ineens) om 23 uur?

Beetje vreemde eend in de bijt.
 

Dat programma is een probeersel, of het wat toevoegt tot op heden zijn er wel al wat reacties en die zijn redelijk positief.

 

Ook de gebruikte nieuwsservice van WNC vind ik zwak , vaak slechte nieuwsselectie en loopt (regelmatig) achter de (nieuws) feiten aan, ook met een achterhaald weerbericht en (ook) jammer dat de muziek daarvoor op het hele uur onderbroken moet worden, ook al is zo'n gouwe ouwe net enkele seconden daarvoor begonnen.

Ja de onderbreking op het hele uur dat is in de playout software zo in gesteld,
we willen naar een instrumentale aan het einde van het uur, we willen geen zwevend uur.
Wij hebben voor het WNC gekozen, puur omdat wij niet door een deur kunnen met het radio nieuws.
Gezien de vele fouten die daar in zitten, tevens is de aangeleverde audio kwaliteit gewoon slecht.
Flinke aanvaring gehad met Ewald die daar de scepter zwaait.

 

Wel leuk de uitbreiding van de jingles.

 

 

Op 14-8-2020 om 12:13 zei Eric:

Goededag Wilco, Dat was o.a. op de websdr in Rotterdam (is momenteel offline). Maar ook andere websdr's rondom. Hier ten noorden van Leiden ontvang ik het ook wisselend. momenteel is het weer goed. Kan natuurlijk ook door de weersomstandigheden komen. En prima format (voordat er kritiek komt: ja, dat is heel heel persoonlijk🤨),

Grt Eric

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

PS heb jij iets van doen met deze zender? Zo ja, kan je wat info geven, zoals gebruikte antenne e.d. (nog steeds Hoogvliet?)


Ha Eric, ja ik ben verantwoordelijk voor het format, onderhoud zender en automatisering.
Yep de zender staat nog steeds in Hoogvliet.
Ja de ontvangst op de SDR in Rotterdam was gewoon slecht,
beetje vreemd als ik daar in die omgeving met de auto sta is dat gewoon goed.
Ik vermoed dat de antenne de andere kant op staat,
of er is een dode hoek gekozen waardoor het signaal daar heel zwak was.
Binnenkort gaat het zendertje in Rotterdam IJselmonde ook weer aan op 1485 gewoon omdat het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Wilco Verkerk:

Ja de onderbreking op het hele uur dat is in de playout software zo in gesteld,

 

 

Ja, dat merkte ik vandaag (maandag) een paar keer, een oldie die je dan maar een paar seconden kan beluisteren.

 

7 uur geleden zei Wilco Verkerk:

we willen naar een instrumentale aan het einde van het uur

 

Zou beter zijn.

Gelukkig genoeg lekkere instrumentaaltjes die bij het format passen.

 

7 uur geleden zei Wilco Verkerk:

Wij hebben voor het WNC gekozen, puur omdat wij niet door een deur kunnen met het radio nieuws.

 

Je kunt ook kiezen voor helemaal geen nieuws.

Laat het vooral om (alleen) de muziek draaien, dat nieuws kun je zelf als luisteraar (veel) eerder, en ook beter bij elkaar 'verzamelen'.

Of als het dan toch per se moet, doe dan alleen maar headlines en een kort weerbericht op (ongeveer) het halve uur.

 

7 uur geleden zei Wilco Verkerk:

Maar waarom nou dat praat programma (ineens) om 23 uur?

Beetje vreemde eend in de bijt.
 

-Dat programma is een probeersel, of het wat toevoegt tot op heden zijn er wel al wat reacties en die zijn redelijk positief.-

 

Ik vind dat programma een echte tune out factor hebben, je wilt naar fijne oldies luisteren, maar je krijgt 'slap' gelul.

 

 

 

 

 

bewerkt door Robin Westhof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ruudam:

Nieuws hoeft allang niet meer klokslag op het hele uur. Vergeet de pips.

Je kan het zo instellen dat het rond het hele uur wordt gestart, als een plaat is afgelopen.

Ruud het klinkt gek maar er is een test gedaan, dat mensen op hun klokje kijken zodra ze de pips horen.
Horen ze deze niet dan zijn er die van slag zijn, het is geen verzinsel heb het vandaag nog gezien.
Ik was in een huis voor ouderen met een handicap, waar het station sinds kort heel de dag aanstaat! daar doe je het voor.
Ik zag zelf diverse mensen om 11 uur naar de klok en of horloge kijken, bij het horen van de uur melding.
Geloof me daar krijg je warme gevoelens van.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Heb je ook nog (ouderen) gezien hoe ze reageren, als er een leuke gouwe ouwe na drie seconden stopt, omdat de pips belangrijker zijn ? 😉

Dat is mij niet direct opgevallen, wel veel vragen gekregen zeg maar verzoeknummers of die er ook bij kunnen.
Waarvan ik denk dat er een aantal gewoon niet meer kunnen, anno 2020 zoals liedjes over slaven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.