Jump to content

vormgeving nationale hitparade Spits ('82-84)

Recommended Posts

Hallo,
Dankzij een zuinig lid van deze community kreeg ik onlangs de jingle 'Eersteweeks'  zoals Frits Spits die gebruikte in de Nationale Hitparade (januari '82-oktober '84). 

Hij had nog enkele andere jingles, ook op basis van de plaat 'Rock Your World (yo ho) van Weeks & Co.  Namelijk de openingstune, de Top 10-jingle en de Eén in Nederland-jingle.

In 2012 zijn die door SimonFex hier beschikbaar gesteld. Ik heb ze toen gemist en weet niet of hij hier nog is, maar ik kom hem niet meer recent tegen.

Dan was er ook nog een jingle 'De Nationale Hitparade en de Nationale Toekomst', volgens mij met een ander bedje.

Wellicht heeft iemand anders deze jingles destijds gedownload en wil die alsnog beschikbaar stellen?

Dank, Edwin 

Edited by rauhfaser
  • Like 1
Zojuist zei Bosmeester:

Leuk om dit allemaal te horen zeg, zelf ben ik al jaren op zoek naar de jingle 'Daar is het gat van de deur' ingesproken door Robert ten Brink (?) met zéér lage stem ook uit die periode. 

Groeten, Arnold. 

Inderdaad, dat is er ook zo eentje !

• Like 1
37 minuten geleden zei pvanklei:

Hierbij de jingle uit een opname: Please login or register to see this link.

Grt,

Peter

Hartelijk dank weer Peter.

En dan is natuurlijk de volgende vraag weer: welke muziek is voor het bedje gebruikt?

Wie o wie?

Groet, Edwin

• Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Similar Content

• By rauhfaser
      Eerder plaatste ik al het eerste deel van de VARA-nieuwjaarsochtend 1980, met Felix Meurders die zich zogenaamd verslapen had en samen met Peter Holland een amusant hoorspel opvoerde.

Na de eerste opname - 7.45 tot 9.30 - gaat deze door van 9.30 tot 12.30.

Om 10.30 uur wordt het ochtendprogramma afgewisseld door Allemachtig Tachtig, de nieuwjaarsreceptie van VARA H3 met Frits Spits, Koos Zwart, Alfred Lagarde, Willem van Beusekom en Leoni Jansen. 
      Zij hebben de VARA-Popkrantgroepen uit 1979 te gast en draaien hun opnamen -'Een Klank van de VARA-plank'.  heette dat.

Veel plezier opnieuw.

Please login or register to see this link.

• By Rrrricky
      Terug naar eind 1999.
      Edwin Evers zit nog bij 3FM. Af en toe waren er speciale gasten. Zoals de Dikvoormekaarshow, bij 538 Ferry Maat. Maar ook in dit geval Frits Spits met in dit geval de ochtendspits.
      Frits Spits presenteert 3 uur lang mee. Met zijn favoriete platen en o.a. de poplimerick. Daarnaast is Sinterklaas er ook, maar deze lijkt wel heel erg op Cobus Bosscha.

3 uur mooie en fijne radio. Met hier en daar een lach.
    • By GijsN
      Hallo allemaal,

Morgenochtend is de crematie van mijn opa. Hij was in de jaren 1984/85 regelmatig op de radio te horen bij Frits Spits, de Avondspits, waarbij hij te horen was namens de politie van Delfzijl, zijn naam is Bertus Koops.

Nu lijkt het ons erg leuk om een fragment hiervan te laten horen tijdens zijn crematie. Het is echter lastig om hier iets van te vinden.
      Dit is een beetje een long shot en erg op het laatste moment, maar ik hoop dat u mij kan helpen.

Alvast heel erg bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groeten,
      Gijs
    • By martinja
      Nationale Hitparade 21-02-1982 - Frits Spits

• By David Peeters
      Frits Spits en presentatrice Jellie Brouwer praten over 30 jaar radio-geschiedenis.

• Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      4,930
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Paul2021
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.