Spring naar bijdragen

Oude opnamen van tussen 12 en 2 gevraagd.


Pd2pk

Aanbevolen berichten

Hallo radio vrienden , in de jaren 70 kwam ik veel tussen de middag bij mijn grootouders. 

Omdat ze naast ons woonden en mijn opa ook tussen de middag thuis was zeer gezellig. 

Onder de houten tv stond een erres lampenradio waarop steevast het programma tussen 12 en 2 te horen was ( hilversum 1 of 2 denk ik ) .

Raden maar .....en de berichten voor land en tuinbouw .

Zouden jullie voor mij eens willen kijken of er wat bij jullie is van Kees schilperoort , raden maar en of een aflevering van tussen 12 en 2 .

Volgens mij was hans van willigenburg of ted de braak ook aan het programma verbonden .

In mijn herinnering zal het rond 1971 geweest zijn dat ik voor het eerst dit programma hoorde,  en vele jaren lang .

Heel veel dank van pd2pk ( Peter).

bewerkt door Pd2pk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei rauhfaser:

Hallo Peter,

Het programma, heette zeer origineel 'Van Twaalf Tot Twee' en werd zowaar op Hilversum 3 uitgezonden tot eind jaren zeventig. 'Drie tussen de middag'  was de overkoepelende titel van alle tussendemiddagprogramma's die H3 uitzond. Ook Zoekplaatje van de VARA en Boter, Klaas en Prijzen heette dus 'Drie tussen de middag' met als ondertitel 'Zoekplaatje' resp. 'Boter, Klaas en Prijzen. Lekker logisch toch?

Van Willigenburg, mét Schilperoort, zat tot najaar 1974 op maandag en donderdag, vanaf 1974 op woensdag.

Hier een aflevering uit 1974. 

Please login or register to see this link.

Later verdween het programma volgens mij wel naar H1. 

Edwin

edwin enorm veel dank voor het mooie werk , je weet niet hoeveel dit betekend voor mij , oude herinneringen in audio top vele groeten van peter( pd2pk).

4 uur geleden zei Marcel Ampt:

Leuk dit .Me moeder luisterde hier altijd naar weet ik nog.

mooie radio Marcel dat is gezellig , en raden maar wat een leuk spelletje van vroeger groeten Peter.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei rauhfaser:

Het programma, heette zeer origineel 'Van Twaalf Tot Twee' en werd zowaar op Hilversum 3 uitgezonden tot eind jaren zeventig

 

Bladerend door de online krantenarchieven lijkt het erop dat het programma startte op 3 oktober 1967. Het werd in de beginperiode 3x per week uitgezonden op Hilversum 2.

 

Hans

bewerkt door DAB.Radio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf 1 oktober 1971 was Van Twaalf Tot Twee op Hilv 3 te horen, elke maandag en donderdag. Vanaf 1 oktober 1974 (start TROS-donderdag, AVRO van woensdag naar maandag, KRO van maandag en donderdag naar woensdag) verhuisde het naar de woensdag. Daar bleef het tot  1979 bestaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 31-8-2020 om 09:29 zei Helmut:

Wat was dat voor een programma van de VARA Hilversum 3 op dinsdag van 12 tot 2, ook begin járen 70. Het sluit altijd met één popversie van de Internationale?

 

Dat was: Een opvallend vrolijke gevarieerde visite, gepresenteerd door Kees van Maasdam.

 

 

bewerkt door DAB.Radio
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig en veelmals bedankt, dit heb ik zeker voor 45 jaar de laatste keer gehoord en ik heb het zélfs een keer probeert op internet te vinden, maar niet gelukt natuurlijk.

Ik vond het toen verrassend omdat de Internationale hoorde je in Duitsland alleen uit het oosten, Stimme der DDR of bij Radio Moskou en dan ook nog plotseling uit het westen...

bewerkt door Helmut
Vervolg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hallo Geert. 

Ik had ook al overal gezocht maar dat liep uit op een dood spoor. 

Enige mede hobbyist die de uitzending kan reposten is volgens mij rauhfaser. 

Deze programma's waren in die tijd beeldbepalend, en hoop dat iemand dit stukje nostalgie nog eens kan reposten. 

Groetje, 

Benny. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.