Spring naar bijdragen

Zoek radioreclame van ktell l.p.


Pd2pk

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Pd2pk:

Dag vrienden ik ben al jaren op zoek naar de reclamespot wat echt grijs gedraaid werd najaar 1975 /76 .

Het gaat om deze l.p zie foto .

Wie wil mij helpen , groeten Peter .

4429af7125b49ff8ba726512aa7b9142--lp-netherlands.jpg

Erg leuk dit: hier heb ik destijds de cassette van gekregen voor mijn verjaardag.

Die cassette heb ik nog steeds en doet het nog aardig. Aardige nummers ook nog eens.

Leuk feitje: omdat de tape aan beide kanten dezelfde lengte heeft is op mijn cassette Hank the Knife Guitar King ingekort, een edit die je duidelijk hoort trouwens.

Ik heb uit de Herfst van 1977 een verzamelaar geheten ''Stars'' met daarop ook 20 nummers. Je hoort duidelijk het verschil in kwaliteit (zacht en slecht stereo) omdat 10 nummers 1 kant worden geperst, vergeleken met een cassette.

R-931878-1263140036.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook op cassette en 8-track... Cassettes en LP's hadden we allemaal in die tijd, maar 8-track? Ik ben nooit iemand tegengekomen die een 8-trackspeler bezat, zelfs de schaarse autobezitters onder mijn leeftijdsgenoten in de 1970s hadden hooguit een cassettespeler in het dashboard. Ik vraag me af hoeveel van die 8-trackcassettes er indertijd zijn verkocht door K-tel. 

 

O ja, en ik denk ook dat het Leo van der Goot is. Vooral aan het einde van de spot is hij duidelijk te herkennen. 

bewerkt door RobKi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei RobKi:

 Ik vraag me af hoeveel van die 8-trackcassettes er indertijd zijn verkocht door K-tel. 

 

Ik heb er een stuk of 5 (van K-Tel) en de leukste is Radio Veronica 40 All Time Greatest Hits - Period 1964-1974

 

Hier rechts van me staat zelfs een 8-track speler ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de jaren 80 lag er in de garage van een disco in Petten een 8-track speler in een doos   gewoon voor oud vuil met ik denk wel 15 cassettes .

De kroegbaas toen zei mij dat bij benzinepompen auto bezitters hun tapes konden ruilen met elkaar   je  ging de shop in en jou exemplaar leverde je in en pakte een ander ....

Geen idee of dit zo was mannen wie weet het ? 

Groeten peter 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van dat ruilen weet ik niks, maar dat ze voornamelijk bij benzinepompen te koop waren dat kan ik me inderdaad wel herinneren. En wat die K-Tel commercials betreft die waren geweldig. Met stemmen van Lex Harding, (lpDynamite), Leo v.d. Goot (40 Super Greats, Disco Mania) en ik meen zelfs Big John Russell voor de K-tel lp Souled Out. Altijd vlak voor het nieuws op Mi Amigo.

 

Heb er ook nog een paar singles van in bezit. Werden gedraaid in de platenzaken. Eerst de commercial en dan een nummer van de desbetreffende lp. Als er belangstelling voor is hoor ik het graag, dan zet ik ze hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.