Spring naar bijdragen

16 maart 1980 - Caroline zondagmiddag matinee


FrankV

Aanbevolen berichten

Hallo Martien,

 

Klopt inderdaad wel dat de reclames deel uitmaken van zo een programma. Destijds was er echter ook een praktische reden om die niet op te nemen. Ik gebruikte toen nogal veel C90 cassettes van 45 minuten ipv C120 die kwetsbaarder waren voor bandbreuk. Zonder de commercials kreeg je daar dan meestal toch "een uur" programma op.

 

Zeker in de laatste periode van de Nederlandse Caroline zaten er heeeeeeeel veel commercials op een uur. En ... ik vond de commercials op Mi Amigo "beter" dan de meeste rommel op Caroline 🙂 ...

 

Heb helaas ook niet altijd volledige uren van de Nederlandse Caroline, soms slechts een kwartier of minder. Deze moeten nog eens de digitalisering doorstaan, indien er "verzoeken" zijn, laat maar komen. Op het einde staat de tijdsduur van elke opname.

 

mvg, Frank

 

afbeelding.png

bewerkt door FrankV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei FrankV:

Ergens de eerste maanden 1980, Eet smakelijk met Peter De Vries, 20-tal minuten.  Martien zal zijn hart kunnen ophalen want zit vergeven van de commercials en met een vette middengolf piep:

 

zondag 6 januari 1980  13:35-14:00 uur

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei FrankV:

De cassettedeck draait overuren ...

 

Gangboord van 31-08-1979 met Rob Hudson, vrij goede kwaliteit: Please login or register to see this link.

 

Ergens de eerste maanden 1980, Eet smakelijk met Peter De Vries, 20-tal minuten.  Martien zal zijn hart kunnen ophalen want zit vergeven van de commercials en met een vette middengolf piep: Please login or register to see this link.

 

Zelfde periode, Tom Van Der Velde met de 19-tig show, kort fragment, zeer matige kwaliteit: Please login or register to see this link.

 

Nog wel even te gaan 😞 ...

 

20200726_131319.thumb.jpg.f1fb9fe275ae6729065b192c064be37f.jpg

Gewoon doorgaan 😉 is voor het goede doel 😎

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jan-Fre:

 

28 november 1979 en het laatste stuk is niet om aan te horen, de band loopt niet lekker.

 

Bedankt voor de datum, zat dan toch in de buurt 🙂

 

Helaas veel oude cassettes waarvan de band soms serieus spant en daardoor niet soepel loopt. Ik kan proberen die wat te lossen en een nieuwe poging te wagen, maar aangezien jij een correcte datum hebt, heb je misschien dan ook de volledige opname in goede kwaliteit?

 

Tnx alvast, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Vincent:

De tape overzetten in een recente TDK of Maxell behuizing is een optie die wonderen doet. Meestal is de behuizing het probleem en niet de tape. Tenminste, mijn ervaring na vele duizende oude cassettes in de recorder te hebben gehad. 

 

Hallo Vincent,

 

Gelukkig waren er vroeger ook nog velen die over een degelijke bandopnemer beschikten en zo dus ook beter complete programma's konden opnemen in veel betere kwaliteit. Helaas als studentje destijds verliep alles via mijn ITT Schaub Lorenz met cassettes van wisselende duur en kwaliteit. Dat wreekt zich uiteraard na 40 jaar 😞 ... Bedankt voor de tip van de behuizing, kan zeker een rol spelen.

Ik heb ook diverse BASF C120 die destijds probleemloos afspeelden, maar waarvan de tape zodanig is opgezwollen dat beide spoelschotels elkaar raken en de cassette dus uiteraard vast zit. Dus nog wel wat werk voor de boeg om die te restaureren, maar dit zijn zeer waarschijnlijk dan toch de opnames die hier op forum reeds diverse malen werden aangeboden.

Bedankt ook voor het aanbieden van de volledige opname.

 

mvg, Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.