Spring naar bijdragen

wie kent..(opgelost) en nu de "generatiekloof" ?


Juul

Aanbevolen berichten

Ik kreeg een mail van iemand en die schreef dat een kennis van hem mij kent...., kan, en die kennis was zendertechnicus in de jaren 80 op Caroline....... zou ook kunnen, heb ik nooit gevolgd.

Zou dit kunnen kloppen?   Naam: Frank van Hamersveld.

 

 

Ben benieuwd.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Juul:

Opgelost..................het blijkt te gaan over Walter Zwart, maar die ken ik helemaal niet.

 

"na mijn zeezendertijd".

Jongere generatie.

Vreemd dat je Walter niet kent. Is een zeezenderexpert, kwam ook op de zeezenderdagen, uitstekende discjockey, muzieksamensteller en heeft de geschiedenis van radio Monique geschreven.

 

Please login or register to see this link.

 

Walter is geen technicus ,maar discjockey aan boord geweest.  In de 80 jaren heeft er geen enkele Nederlandse technicus aan boord van de Ross Revenge voor radio Caroline gewerkt.

 

Salut

Leendert

 

 

4570 waltersimonsfotorobolthof.jpg

Walter Simons 'voert' de vissen tijdens het 'tripje' van Thi.jpg

9981waltersimons2.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Juul:

 

 

Jan ?   ...................ik schreef toch Frank.

Foutje, bedankt.

21 uur geleden zei Juul:

Opgelost..................het blijkt te gaan over Walter Zwart, maar die ken ik helemaal niet.

 

"na mijn zeezendertijd".

Jongere generatie.

Walter werkte na zijn zeezender tijd (oa) voor Sky radio.

Daar kwam ik hem tegen als technicus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij heeft nu LPAM    Flashback1485.

2 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Vreemd dat je Walter niet kent. Is een zeezenderexpert, kwam ook op de zeezenderdagen, uitstekende discjockey, muzieksamensteller en heeft de geschiedenis van radio Monique geschreven.

 

Please login or register to see this link.

 

Walter is geen technicus ,maar discjockey aan boord geweest.  In de 80 jaren heeft er geen enkele Nederlandse technicus aan boord van de Ross Revenge voor radio Caroline gewerkt.

 

Salut

Leendert

 

 

4570 waltersimonsfotorobolthof.jpg

Walter Simons 'voert' de vissen tijdens het 'tripje' van Thi.jpg

9981waltersimons2.jpg

 

 

Dag Leendert,

 

Dank voor je uitleg. Leuk.

 

"Vreemd dat je hem niet kent?"................  Heb jij dat nooit ?

De keren dat ik op zeezenderdagen ben geweest zijn op 1 hand te tellen en dan hoef ook nog eens "iemand" niet te kennen?

Zijn naam zei me niks, maar dat heb ik hierboven al uitgelegd.

 

Maar nogmaals voor de zoveelste keer, na 31 augustus 1974 was bij mij de interesse  weg. Mag toch ?

Oh, nee, Laser vond ik wel spannend, maar dat was het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit ook wel duidelijk een heel groot verschil tussen jullie generatie's zee radio mannen Juul en Leendert,

 

In Juul zijn generatie was het meer "omroepje" spelen, er waren geen wetten en alles ging legaal en in de openbaarheid iedereen wist hoe de vork in de steel zat...

 

Leendert zijn generatie dat waren de echte piraten/freaks , alles illegaal in het geniep, niemand wist hoe de vork in de steel zat en alles draaide als een tierelier , anders was het niet zolang na '74 door gegaan.

 

Denk dat daar het verschil in zit, misschien ook dat Juul bij de burgerlijke Tros zat.

Weet niet hoe het is geweest als Juul bij Veronica was gebleven, die ook wel dj's etc aan nam van de zee generatie na '74

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat André dat heel goed heeft samen gevat heeft.

 

Toch nog twee opmerkingen.

Dat ik bij de TROS terecht kwam was omdat Tom Mulder, die daar al ruim een jaar werkte, mij vroeg om z'n producer te worden.  Wie weet als Tom bij de VARA  of xxxxx had gezeten was dat het geworden. En...........de TROS had net de A-status gekregen dus meer zendtijd.

 

En toen ik daar kwam zei de legendarische Joop Landré; "Je komt van zee en da's goed volk".

Getuige het feit dat de TROS ook ontstaan is op zee.

Ook verkeerde ik in goed gezelschap van Ferry Maat en Ad Roland. 

Als je dat burgerlijk noemt, prima. Ik trof daar  dezelfde vrijheid en sfeer aan als bij Veronica. 

 

Bij Veronica blijven was voor mij niet gegeven, de verhouding met Rob Out was niet de goede.

Lex heeft mij in 1976 nog terug gevraagd maar Rob Out blokkeerde dat weer.

 

Jaren later verweet Out mij dat ik was "over gelopen" naar de TROS maar toen had ie te veel gedronken. En dat laatste is hem helaas noodlottig geworden.

 

Hier samen met Rob tijdens live uitzendingen a/b Norderney.

Het is een "still" uit een film, vandaar de kwaliteit.

 

 

 

 

Rob Juul ive.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Will Stevens:

Of gewoon 'commerciële radio'. Van 1974 tot 1989 waren pogingen daartoe vanwege de wetgeving niet echt levensvatbaar.

 

Toch knap dan, dat ondanks (slechte) wetgeving, er jaren lang geluisterd kon worden naar o.a. Radio Mi Amigo, Monique en heel veel goede vrije radio stations uit de grote steden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.