Spring naar bijdragen

NOS - Nationale Hitparade / Felix Meurders


Zeitreise

Aanbevolen berichten

Felix reageerde op zondag wel altijd wat chagrijniger op platen die hij slecht vond, op vrijdagmiddag verpakte hij zijn kritiek vaker in spitsvondigheden en grapjes. Het scheelt ook dat het programma op zondag minder vaart had - nauwelijks jingles en alleen 'bedjes' bij de nieuwkomers, waar dan ook wel héél gedetailleerde informatie bij werd geleverd: alle leden van Doris D & The Pins: who cares. Maar goed, dat was een programmatische keuze en misschien ook wel passend bij de zondagavond in tegenstelling tot vrijdag 'drive time'. 

 

Dit was de eerste uitzending na de zomervakantie van Felix. Ik vraag me af of hij toen al had besloten dat hij per 1 januari zou stoppen.

 

Edwin

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Bo Lus:

Bron: Het Parool, 19-10-1981

 

Please login or register to see this link.

Die 'plannen om de hitlijst te vernieuwen' , resulteerden uiteindelijk in de Verrukkelijke 15 bij zijn andere werkgever, de VARA. Was mooi geweest als zo'n initiatief twee jaar eerder had kunnen starten. We hadden dankzij 'Judas' van Gelderen van de TROS immers al twee andere hitlijsten op één zender. Die domme streek in 1974 van de TROS was uiteindelijk ook de aanleiding voor Felix om voor een andere benadering van de hitparadepresentatie te kiezen, minder kritiekloos dan Ferry en Lex. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vielen dank, Hendrik. 

 

In die Radio Tele Luxembourg-Sendungen  (ca. 1970) sprecht Felix auch Deutsch fur die Deutche Zuhorer. Wie Ad Roland einige Jahre spater im TROS Europarade. Kunnst du diese RTL-Sendungen mit Felix? Hier bei Radiotrefpunt sind etwa zwei Jahre her einige vond diese Sendungen zum Download angeboten.

 

 

Grusse,

 

Edwin

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.