Spring naar bijdragen

Promo's etc. zeezenders


Juul

Aanbevolen berichten

Hartelijk dank hiervoor, maar, wat is die jingle in het Frans op +/- 21'37'' over een zender genaamd "Radio Azur Nord" met Franstalige programma's onder het motto Love and Peace ? Er wordt zelfs verwezen naar het feit dat de radio ook op de Azurenkust zendt met de naam "Radio Azur Sud". Volgende jingles over Radio Azuur zijn dan weer in het Nederlands. Op Google vind ik hier niets over. Weet er iemand meer over ? Is er een link met Radio Nova ?

 

Groeten,

 

Frederic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk materiaal Juul.

Heb je deel 1 ook toevallig of werd dit eerder aangeboden en is het wellicht aan mij ontsnapt.

Hier ben ik in elk geval heel blij mee.

8 uur geleden zei Fretor:

Hartelijk dank hiervoor, maar, wat is die jingle in het Frans op +/- 21'37'' over een zender genaamd "Radio Azur Nord" met Franstalige programma's onder het motto Love and Peace ? Er wordt zelfs verwezen naar het feit dat de radio ook op de Azurenkust zendt met de naam "Radio Azur Sud". Volgende jingles over Radio Azuur zijn dan weer in het Nederlands. Op Google vind ik hier niets over. Weet er iemand meer over ? Is er een link met Radio Nova ?

 

Groeten,

 

Frederic

Beste Frederic,

 

Het ligt er vingerdik op dat dit jingles van Radio Nova International zijn. Dit station zond uit vanuit Italië vanaf 15 april 1979 en werd opgericht door AJ Beirens. 

Op 15 april 1979 kende Radio Caroline haar laatste heropstart vanaf de MV Mi Amigo, maar dat is een ander verhaal.

 

Verder zijn er heel wat bekende en minder bekende jingles van Radio Nord, voice Of Peace, Radio Delmare en tal van andere stations te horen.

 Tot slot passeren er jingles voor de zeezender Radio Europa, die in september 1980 van start zou gaan, maar het project ging niet door.

bewerkt door Bart Van Peer
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Albatrosstudio:

 

Dat is spijtig Bart. Dan rest mij niets dan hem voor je op te zoeken.

 

Voila:

 

Please login or register to see this link.

 

129-PrimeTimeProductions-StudiojinglesVanZeezenders.mp3

 

Dankjewel Douwe. Ik ga er zo meteen naar luisteren.

Dat er slechts 25 exemplaren van in omloop waren wist ik niet.

@Powermusic: Dank voor de moeite om er een PDF van  te maken, maar erg erg duidelijk was het niet. Ik werk met braille en spraak.

Toch waardeer ik de moeite die je gedaan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PowerMusic:

Hoi Bart, dat wist ik niet maar hoe is het voor jou dan wel eventueel duidelijk(er) te krijgen?

Hoi,

 

Ik gebruik een windowspc met braille-leesregel en spraakprogramma JAWS.

Voor het inscannen van boeken etc en het lezen van Pdf-bestanden heb ik het programma Kurzweil.

Er wordt voornamelijk gedrukte tekst ingescand.

Afbeeldingen of geschreven tekst geven een probleem.

Als je nog vragen hebt of wat wil weten, mag je me gerust een PB sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei PowerMusic:

Het koste enige moeite maar ik heb de inhoudsopgave van de cassette weten om te zetten naar een text bestand.. Hopelijk is ie nu wel leesbaar voor mensen met een visuele beperking.

INHOUDSOPGAVE JINGLE-CASSETTE ZEEZENDERS. (Deel 1).pdf 35 kB · 18 downloads

Dit is perfect te raadplegen met spraak. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dank voor alle moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bart Van Peer:

Dit is perfect te raadplegen met spraak. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dank voor alle moeite.

Hoi Bart, ben blij dat het gelukt is. ik vond online een OCR scanner die er een vrij goed leesbaar text bestand van maakte. Ik moest daarna nog wel de nodigde handmatige correctie's doen om het helemaal goed te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.