Spring naar bijdragen

Het mooiste programma wat Lex Harding ooit maakte .....


wim1958

Aanbevolen berichten

Ik steek het nooit onder stoelen of banken, Lex Harding is mijn ultieme radio held. Ik begon hem te volgen in 1970 op 12 jarige leeftijd en hij heeft mijn muzikale smaak gevormd.

Als je mij vraagt wat ik zijn mooiste radio programma vind wat ik me kan herinneren dan is er maar één waar ik meteen aan denk.

 Dat is de life uitzending waarbij hij het dek van de Norderney op gaat en beschrijft wat hij allemaal tegen komt. Dit vind ik prachtige radio, gemaakt vanuit het hart en in een tijdperk wat me heel dierbaar is. 

 

Wim de Lang 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei wim1958:

Wat mooi Juul. Kan het 2 juni 1973 geweest zijn tijden de marathon boord uitzending? Misschien kunnen de anderen even helpen. Ik kom daarop omdat ik weet dat Lex Hurt van Bobby Vinton draaide die toen net een hit was.

Wim,

Eind van die maand, om precies te zijn 28-6-1973 was er een marathon live-uitzending vanaf boord met o.a. Lex.

Je had toen de Kamerdebatten, waarbij het eerste vonnis geveld werd over Veronica ( en Noordzee).

Ik weet niet of je dat specifiek bedoelt.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga eens kijken, morgen, of ik daar wat van heb.

 

Maar was het in de nacht van 26 op 27 juni? (dit omdat wij bij de radio andere datum wisselingen hanteren als "de gewone mens" )

 

Ik zie net dat ik helemaal van die nachten op 26-27 en 28 juni niks heb.

Was het echt niet eerder in de maand ?

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-8-2020 om 20:35 zei Juul:

Wat was de datum ( ongeveer ) Wim ?  Ik weet ook niet alles meer.............."de leeftijd"  hé.

 

Ik heb meer radio helden,  Henk van Dorp, Willem van Kooten, Henk Terlingen en natuurlijk  Lex, maar da's niet zo moeilijk als je tegelijk bij Veronica begonnen bent en ook nog steeds bevriend.  En Jan van Veen was ook een prima dj.  in ARL (AlleRemmenLos).

 

Ja, met Lex heb ik toch het meest opgenomen. Later tijdens een reunie uitzending ( zie foto )  zei  hij dat we zo op elkaar ingespeeld waren dat als ik met m'n rug naar hem toe zat ik precies wist wat er moest gebeuren en anders om ook.

Ik vond dat als ik eerlijk ben wel een ontroerend moment om te horen.

 

foto © Ron de Jong   2004

 

 

screen 392.jpg

Grappig detail: zelfs de beeldbuis die pontificaal op tafel staat valt inmiddels onder retro...

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-8-2020 om 17:47 zei wim1958:

 

Als je mij vraagt wat ik zijn mooiste radio programma vind wat ik me kan herinneren dan is er maar één waar ik meteen aan denk.

 

 

Heb je dat nachtelijke programma indertijd ook live gehoord, Wim? Of andere bezoekers van dit forum? Ik niet, in elk geval.

 

Ik weet niet wie dit heeft opgenomen, maar we mogen hem (het zal wel een hem zijn) wel dankbaar zijn. Anders was het verloren gegaan in de mist van de tijd.

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Ja, nou blonken Windows bakken nou ook niet echt uit in fraaie vormgeving........................

Als je het beeldscherm bedoeld, die heeft niet veel met Windows te maken. Dat is een kwestie van beeldscherm ontwikkeling.

Als het om de PC kasten gaat, ook daar waren toen al minder hoekige ontwerpen in, maar ook dat is niet specifiek Windows gerelateerd.

 

En denk nu niet dat ik een windows fan ben, integendeel. Op de PC's van die tijd kon je nog wel wat meer  besturingssoftware draaien dan alleen Windows.

 

Rob V.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha,  volgens mij  zat die "bak" onder de monitor, kan dat ?,  maar dit was mijn iMAC in 2004..................  Zat alles in. Maar Ad zweert bij Windows.

En ik sinds 1986 bij een APPLE.  Maar dat komt omdat er ineens zo'n 250 naar binnen werden gebracht, dus ik ben zo opgevoed.

 

APPLE hé, kost iets meer "maar dan heb je ook wat".

 

 

e9d33e04b53c4bdb655d45b50902bf06.jpg

 

Ik heb nog even gekeken, René v.d. Abeelen heeft foto's gemaakt in 2004. Dit er 1 van. Geen bak onder de monitor maar "gewoon" een Sonifex..................

 

 

 

Maar we, ook ik,  dwalen af.

"terug naar de muziek"

screen 394.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Will Stevens:

 

Heb je dat nachtelijke programma indertijd ook live gehoord, Wim? Of andere bezoekers van dit forum? Ik niet, in elk geval.

 

Ik weet niet wie dit heeft opgenomen, maar we mogen hem (het zal wel een hem zijn) wel dankbaar zijn. Anders was het verloren gegaan in de mist van de tijd.

Was het een spontane actie om s nachts live te gaan?

De Kamerdebatten waren pas de volgende ochtend, zeker niet voor 09.00 uur, dus er was geen noodzaak al zo vroeg te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt Actualiteiten montage werk, met 13 cm repobandjes naar AK tjes??

De aankeiler jingle voor de actua bijdragen alleen al  klonk fantastisch.

 

Het is nog altijd een droom een muziek nieuwszender te starten met uiteraard fatsoenlijk nieuws, zo actueel en live mogelijk, afgewisseld met even fatsoenlijke muziek, alles dynamisch vormgegeven. Kortom voor "ons" soort mensen, die graag nieuws horen., maar ook weer niet te lang gelul en als er muziek gedraaid wordt, graag goede muziek gericht op de doelgroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei ruudam:

Echt Actualiteiten montage werk, met 13 cm repobandjes naar AK tjes??

De aankeiler jingle voor de actua bijdragen alleen al  klonk fantastisch.

 

 

De 13 cm bandjes kwamen van een UHER.   En AK tjes?  die hadden we niet bij Veronica. Gewoon op een uur band ( kijk maar ) en die ging met de info weer met de Ger Anna naar boord.

 

Tjonge, jonge, ik heb wat staan te monteren...............................

 

foto: © Hand Becker

 

achtergrond: Karel v.d. Woerd

Studio de Ruiter Karel Juul 26jun73 2356.jpg

 

 

 

info.jpg

tape.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

Het is nog altijd een droom een muziek nieuwszender te starten met uiteraard fatsoenlijk nieuws, zo actueel en live mogelijk, afgewisseld met even fatsoenlijke muziek, alles dynamisch vormgegeven. Kortom voor "ons" soort mensen, die graag nieuws horen., maar ook weer niet te lang gelul en als er muziek gedraaid wordt, graag goede muziek gericht op de doelgroep.

 

Fantastisch als zoiets (ooit) nog eens zou gebeuren. :-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.