Spring naar bijdragen

De LP top 20 wie heeft..........


Juul

Aanbevolen berichten

Nee ik bedoel gewoon de lijstjes zoals ze afgedrukt werden op het front  Top 40 blaadje. Tenminste  tot eind september 1970.

Daarna heb ik nog een scan misschien van de achterkant? van de top 40 ?

Deze is van 31 oktober 1970.  Maar ik heb wel alle scans van de Top 40.

Ook nog een mogelijkheid, het is gewoon gestopt. in dat jaar.

 

Maar verder heb ik geen idee...........

 

Hier heb ik ook niet zoveel aan:

 

Please login or register to see this link.

 

 

Dank trouwens dat je effe reageert Douwe, er zitten hier veel hitparade freaks maar waarschijnlijk is dit "te oud" voor ze.....hi.

 

 

screen 414.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Juul:

Nee, die hebben helemaal gen idee joh.

 

Het mooiste zou zijn als er iemand is die de Top 40 papieren blaadjes vanaf september 1970  tot eind 1970 heeft. En misschien staat het op de achterkant.

Ik vond wel dit. Please login or register to see this link.

Maar dat bedoel je waarschijnlijk ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei PowerMusic:

Ik vond wel dit. Please login or register to see this link.

Maar dat bedoel je waarschijnlijk ook niet.

 

Nee, ik bedoel de lijst die elke week op het Top 40 blaadje stond. ( zie scan boven).

1 uur geleden zei Lokeend:

Staan toch allemaal in het grote Top 40 boek Juul.

 

 

Heb ik wel maar in welke verhuisdoos? Vanwege een verhuizing binnenkort heb ik alle dozen geinventariseerd maar het Top 40 boek vergeten.

 

Maar ik denk dat daar de achterkanten van de Top 40 blaadjes niet op staan. Soms stond het op de voorkant, die heb ik allemaal, tot 22 september. Maar daarna is het mij een raadsel waar die standen dan afgedrukt zijn.

Ik denk dus de achterkant. Zie mijn antwoord aan Douwe hierboven.

 

Dus, "wie heeft de originele blaadjes en wil even kijken vanaf 22 september 1970 ?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Juul,

 

De Top 40 exemplaren van september t/m december 1970 heb ik allemaal. De Elpee Top 20 stond aan de binnenzijde afgedrukt dus niet op de voor- of achterzijde. Dat maakt de kans klein dat ze in het Top 40 boek staan afgedrukt. 

Met ingang van het driedubbel dikke exemplaar van 26-12-1970 houden de vermeldingen van de Elpee Top 20 op.

In het gedrukte exemplaar van 09-01-1971 staat alleen nog wel de Elpee Top 50 van 1970. 

 

Ik stel voor nog even te wachten op eventuele meer technisch onderlegde leden, die je mogelijk scans kunnen sturen. Mochten die zich niet melden mail me dan e-mailadres maar en de lijsten die je mist. Dan tik ik ze wel over. Ik kan namelijk wel snel typen:)   

 

Greetz,

Everton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Everton:

Hi Juul,

 

De Top 40 exemplaren van september t/m december 1970 heb ik allemaal. De Elpee Top 20 stond aan de binnenzijde afgedrukt dus niet op de voor- of achterzijde. Dat maakt de kans klein dat ze in het Top 40 boek staan afgedrukt. 

Met ingang van het driedubbel dikke exemplaar van 26-12-1970 houden de vermeldingen van de Elpee Top 20 op.

In het gedrukte exemplaar van 09-01-1971 staat alleen nog wel de Elpee Top 50 van 1970. 

 

Ik stel voor nog even te wachten op eventuele meer technisch onderlegde leden, die je mogelijk scans kunnen sturen. Mochten die zich niet melden mail me dan e-mailadres maar en de lijsten die je mist. Dan tik ik ze wel over. Ik kan namelijk wel snel typen:)   

 

Greetz,

Everton

 

 

Oh, geweldig !!! Ik en eigenlijk Ad, zijn op zoek dus vanaf sept 70 tot eind december 1970.

Laten we effe een paar dagen wachten en als er geen respons komt "ga ik je lastig vallen".

 

Kan ik je bereiken hier in je mailbox ?

 

Mede namens Adriaan,

 

dank.

 

Juul

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent niet de enige Juul die naar albumlijstjes zoekt. Ik had Vincent al eens gevraagd of hij iets had. Degene die op de voorkant v/d de top 40 stonden heb ik allemaal wel. Maar daarna ............. deels dus op de binnenkant van het destijds dubbelgevouwen exemplaar, heb ik niet en of ze daarna nog ergens gepubliceerd zijn. Tot nog toe heb ik daarover niets gevonden.

 

Een vraag aan Douwe, zou je mij ook die scans kunnen sturen?

E-mail: radio.199@mail.com

In dank!!

 

Rob V.

 

bewerkt door Rob Veld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Juul:

Nee ik bedoel gewoon de lijstjes zoals ze afgedrukt werden op het front  Top 40 blaadje. Tenminste  tot eind september 1970.

Daarna heb ik nog een scan misschien van de achterkant? van de top 40 ?

Deze is van 31 oktober 1970.  Maar ik heb wel alle scans van de Top 40.

Ook nog een mogelijkheid, het is gewoon gestopt. in dat jaar.

 

Maar verder heb ik geen idee...........

 

Hier heb ik ook niet zoveel aan:

 

Please login or register to see this link.

 

 

Dank trouwens dat je effe reageert Douwe, er zitten hier veel hitparade freaks maar waarschijnlijk is dit "te oud" voor ze.....hi.

 

 

screen 414.jpg

Zo he! 48 gulden voor de driedubbel-Lp van Woodstock! Dat was in 1970 volgens mij zowat een weekloon!
Of vergis ik me?
Ik vind de enkele LP's voor die tijd ook behoorlijk aan de prijs.

Edwin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Juul:

Ja, ik ben geen hitparade mens. En ook vroeger ook niet mee naar huis genomen. Daarentegen wel een hoop andere papieren en daar ben ik eigenlijk veel blijer ( raar woord) mee.........................

Ik hou wel van lijstjes en werk er ook mee. LP's hadden tot voor kort niet echt mijn belangstelling, totdat er iets over Lex in dit forum verscheen, de voorloper dus van de langspeelplaat van de week en ergens in december '69 ook een LP top 10.  Nou was Veronica absoluut geen "album" station en dat is denk ik ook de reden waarom moeilijk aan lp hitparades te komen is t/m 1974. Het is natuurlijk wel deel van de geschiedenis van Veronica, evenals de Top 40 en de Tipparade.

 

Rob V.

bewerkt door Rob Veld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rauhfaser:

Zo he! 48 gulden voor de driedubbel-Lp van Woodstock! Dat was in 1970 volgens mij zowat een weekloon!
Of vergis ik me?
Ik vind de enkele LP's voor die tijd ook behoorlijk aan de prijs.

 

Een weekloon? Nee, dat lijkt me een beetje overdreven. Met mijn zakgeld kocht ik als tiener af en toe een single. Elpees vroeg ik voor mijn verjaardag of ik wachtte op de uitverkoop.

 

Ik kan me herinneren dat nieuwe elpees tot ver in de jaren tachtig rond de 20 gulden bleven kosten. De eerste (nieuwe) cd's waren ineens tegen de 40 gulden. Nu is het omgekeerd: elpees met nieuwe opnames zijn vaak wel twee keer zo duur als nieuwe cd's.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Rob Veld:

Je bent niet de enige Juul die naar albumlijstjes zoekt. Ik had Vincent al eens gevraagd of hij iets had. Degene die op de voorkant v/d de top 40 stonden heb ik allemaal wel. Maar daarna ............. deels dus op de binnenkant van het destijds dubbelgevouwen exemplaar, heb ik niet en of ze daarna nog ergens gepubliceerd zijn. Tot nog toe heb ik daarover niets gevonden.

 

Een vraag aan Douwe, zou je mij ook die scans kunnen sturen?

E-mail: radio.199@mail.com

In dank!!

 

Rob V.

 

Zeker Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kun je op top40.nl vinden. Bijvoorbeeld: Please login or register to see this link.

Scroll naar beneden tot onder de Top 40 en daar vind je links de download button "Gedrukt exemplaar". Als je die gebruikt krijg je PDF die het lijstje laat zien hoe het er destijds uit zag.

Op de achterkant stond dan de tipparade, die overigens ook op top40.nl te vinden is.

Op bovengenoemd nummer staat onder de Top 40 de LP parade. Echter de indeling veranderde, Er kwam een gevouwen blaadje. Op top40.nl staan echter alleen de kantjes met de Top 40 en de Tipparade. In het gevouwen blaadje stond de LP parade op een andere pagina die je dus niet terug vind op top40.nl

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.