Spring naar bijdragen

10 september 1985, vandaag 35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Hans Hendriks

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Hans Hendriks:

Radio Caroline
Caroline-19850910-1800-1803-Unknown-Jamming963

 

Radio Monique
Monique-19850910-0500-0600-OttoDeWinter-3om3
Monique-19850910-0600-0630-OttoDeWinter-3om3
Monique-19850910-0700-0744-WalterSimons-OpstaanMetMonique
Monique-19850910-1800-1900-FritsKoning-FritsTegenFrits
Please login or register to see this link.

 

groet, Hans

Otto de Winter's echte naam is toch Leendert Vingerling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

 

Ik meld me weer. Ik heb een hele drukke periode achter de rug met de verkoop van mijn villa en een zoektocht naar een ander. De Côte d'Azur gaan we verruilen voor een mooi stekkie boven op een berg op twee uur rijden.

 

Zeezender zaken dan maar: Hans geeft het juiste antwoord. Otto de Winter is Leendert Vingerling.

 

De reden dat ik aan boord zat en programma's deed, kwam doordat het steeds moeilijker werd om te bevoorraden. De Engelsen hadden een observatie schip bij Laser gelegd en dat ging na verloop van tijd tussen de Communicator en de Ross Revenge in liggen. Bevoorraden kon alleen nog maar door slim te zijn: scheepslichten doven en 's ochtends om drie uur aankomen. Dan lag iedereen op het observatieschip nog te 'pitten'.

 

Het werd steeds risicovoller en daarom had Monique opperhoofd Fred Bolland via scheepsmakelaar Janssen uit Rotterdam  een vrachtschip geregeld dat 50 ton olie zou komen brengen. De aflevering moest wel contant betaald worden.

 

Ik kreeg 50.000 gulden mee en bleef achter op de Ross Revenge. Niemand wist precies waarom ik daar was. Ik vertelde  dat er een vrachtschip dieselolie zou afleveren en moest toezien of dat ook gebeurde. Van een contante betaling was niemand op de hoogte.

 

De beloofde boot kwam nooit opdagen. Ik liep bijna een week met een enveloppe met 50.000 gulden in mijn onderbroek en stopte het 's nachts onder mijn kussen. Niemand mocht het weten.

 

Helaas kwam de beloofde boot niet opdagen en kwam de tender Zeemeeuw uit Nieuwpoort na een week wachten ineens met acht ton diesel langszij.  Ik ging na afgerekend te hebben met Danny weer naar huis. De crisis werd erger, omdat Danny er mee stopte. 

 

In Bruinisse  hebben we toen een bevoorradingsscheepje(Windy) opgeknapt  en onder Hondurese vlag gebracht. Twee Kaapverdianen zouden als 'bemanning' er permanent op blijven en ons helpen met  zou gaan bevoorraden.(zie foto) 

 

Dat werd geen succes...

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

Windy  geschilderd door Daniël in  haven Bruinisse  1985.jpg

Jan Olienood, toch altijd nood aan olie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.