Spring naar bijdragen

Radio Centraal Den Haag


martinja

Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
9 minuten geleden zei martinja:

RadioCentraal-RobKandy

 

Rob Candy !

 

 

 

image.png.9b42384888ad60999f70ea28a6173c25.png

 

( Rob Candy stond aan de basis van Radio Centraal, de eerste commerciële landpiraat van Den Haag. © NICO SCHOUTEN)

 

"Rob Candy, de man die ooit met Radio Centraal de eerste commerciële landpiraat van Den Haag lanceerde. Candy ziet dat tot op de dag van vandaag als een in die tijd voor hem logische stap.

 

Ik was 17. Luisterde eigenlijk altijd naar Radio Veronica. Toen het nog vanaf een schip hier voor de kust uitzond. Kocht in die tijd mijn eerste plaatjes van het geld dat ik met een krantenwijk verdiende. Maar ineens was het afgelopen, op 31 augustus 1974, de dag waarop de anti-piratenwet van kracht werd. En was er niks meer, behalve dan Hilversum 1, 2 en 3. Samen met een groepje gelijkgestemden was ik toen zo eigenwijs om te denken dat het beter kon. Dat wij het beter konden.''

Daarmee was de basis gelegd voor de Haagse landpiraten en nog in hetzelfde jaar ontstond Radio Centraal. Niet met als romantische uitvalsbasis een mooi schip, zoals de voormalige zeezenders Veronica en Noordzee dat hadden, maar met een studio die in een onaanzienlijk pand aan de Hoefkade werd ondergebracht. Om onder de radar van de medewerkers van de Radio Controle Dienst te blijven, lieten Candy en zijn collega's hun luisteraars naar de buurvrouw bellen als ze een plaatje wilden aanvragen.

Desondanks werd Candy in zijn tijd bij Radio Centraal bij elkaar opgeteld ongeveer 160 keer opgepakt. Om daarna steeds weer met goede moed ergens anders of soms zelfs brutaalweg op dezelfde locatie een doorstart te maken."

 

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei martinja:

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Ron,

 

RadioCentraal-RobCandy-Fiesta-1979-1300-1330

Please login or register to see this link.

 

RadioCentraal-RobCandy-Fiesta1979-1330-1400

Please login or register to see this link.

Beste Martinja,

 

Als ik de opnamen zo beluister denk ik dat de precieze uitzenddatum zondag 19 augustus 1979 is.

 

Ik was vroeger ook fan van deze zender. 

Ik woon in de buurt van Den Haag en kon deze zender, evenals Hofstad Radio, uitstekend ontvangen.

 

Gerard

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Ik was vroeger ook fan van deze zender. 

 

Radio Centraal Den  Haag was (eigenlijk) een heel apart radiostation, het ene deel was een volkse zender en het andere deel een heel professioneel radio station à la Hofstad Radio.

 

19 uur geleden zei martinja:

ben altijd een flinke bewonderaar van de Haagse radio geweest. Ben er ook te beluisteren geweest.

 

Welk(e) radiostation(s)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei martinja:

RadioCentraal-Buv-26-11-1978-2

Please login or register to see this link.

 

RadioCentraal-Erik Beekman-17-4-1983-Vlooienmarkt-5euur

Please login or register to see this link.

Martinja,

 

Deze 2 bestanden had je afgelopen zaterdag ook al geplaatst.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.