Spring naar bijdragen

REM Sonja van Proosdij


Jan-Fre

Aanbevolen berichten

  • Jan-Fre changed the title to REM Sonja van Proosdij
2 uur geleden zei Martin1968:

Het REM-eiland werd medio december 1964 het zwijgen opgelegd.

Hier hoor ik platen uit lente 1965. Liepen ze zo ver voor?

Een plaat uit 1964 The Vips - Listen To Me, maar hoe komt Jan-Fre aan de Kodak show? ik hoor duidelijk een paar maal Coda of Koda zonder een K op het eind Sonja beheerste het ABN en het lijkt wel een verzoekplaten programma.

Is dit niet een programma gemaakt voor de leger kantine's?

Nico.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even gegoogled, en wat blijkt? 'Coda' was de naam van een van de jeugdprogramma's van de KRO-radio, halverwege de jaren zestig. Ik lees op Please login or register to see this link. :

 

'In 1965 brak ik mijn studie af om bij de KRO jeugdprogramma's te gaan maken. ‘Everybody Happy’, ‘Carionca’, ‘Sjook’, ‘Coda’ en ‘Sticker’ waren de titels van mijn eerste eigen radio-seizoenen.'

 

Dat verklaart ook waarom ze haar luisteraars aanduidt met 'jullie': het programma was duidelijk bedoeld voor de jeugd.

 

Ze zal dit niet lang hebben gedaan. Ze werd al snel daarna een bekende stem bij de AVRO.

bewerkt door Will Stevens
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Will Stevens:

Ik heb even gegoogled, en wat blijkt? 'Coda' was de naam van een van de jeugdprogramma's van de KRO-radio, halverwege de jaren zestig. Ik lees op Please login or register to see this link. :

 

'In 1965 brak ik mijn studie af om bij de KRO jeugdprogramma's te gaan maken. ‘Everybody Happy’, ‘Carionca’, ‘Sjook’, ‘Coda’ en ‘Sticker’ waren de titels van mijn eerste eigen radio-seizoenen.'

 

Dat verklaart ook waarom ze haar luisteraars aanduidt met 'jullie': het programma was duidelijk bedoeld voor de jeugd.

 

Ze zal dit niet lang hebben gedaan. Ze werd al snel daarna een bekende stem bij de AVRO.

Het lampje gaat nu ook bij mij branden, het was op de zaterdagmiddag, later kreeg het een andere naam zou Sticker kunnen zijn.

Dat werd door Vincent van Engelen gepresenteerd, ik mocht een keer mee met Vincent in zijn oude Peugeot, in de NCRV studio net onder het maaiveld, met technicus Ben Hartog.

Vincent was toen nog DJ in een Amsterdamse clup.

Er moest wat worden veranderd in het programma dat mocht Vincent niet op zijn eigenhoutje doen, dus met de hoofdredacteur overleggen die zat thuis, zo ging dat toen.

 

Nico.

bewerkt door nchuijg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaag, heel vaag, kan ik mij de naam Coda nog herinneren  nu ik het zo lees.

 

"ben ik al zo op leeftijd?".

 

De vraag is alleen wie nou bedacht dat het de REM wel geweest zal zijn?

 

Ja, omdat ze daar ook wat deed. Lekker makkelijk, maar zo schrijf je de geschiedenis dus niet.

 

Ik heb dat trouwens wel vaker met files die ik zie, klopt het wel ?  denk ik dan wel eens.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Vincent:

Sonja van Proosdij werkte in 1965 voor de AVRO.

De grijze cellen werken, maar langzaam, mij schiet de naam van Gonnie Baars te binnen, de Amsterdamse zangeres, die presenteerde Coda, dus is het helemaal niet Sonja maar Gonnie, voor wat het waard is.

Hier staat het in

Please login or register to see this link.

 

Nico.

bewerkt door nchuijg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gonnie  †, ken ik nog, ze was de dochter van platenpugger Aart Baars die voor Artone-CBS werkte.  Gonnie is helaas door o.a. door een hartprobleem niet meer onder ons.

 

Maar hoe dan ook wel kwam ze wel eens in onze studio's samen met Ruud van Egmond de plugger. Het was een aardige dame.

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei nchuijg:

De grijze cellen werken, maar langzaam, mij schiet de naam van Gonnie Baars te binnen, de Amsterdamse zangeres, die presenteerde Coda, dus is het helemaal niet Sonja maar Gonnie, voor wat het waard is.

Hier staat het in

Please login or register to see this link.

 

Nico.

Nico,

 

Het programma Coda werd in 1965 uitgezonden door de KRO op de vrijdagmiddag tussen 17.30 en 18.00 uur in de presentatie van Gonnie Baars.

 

Volgens mijn aantekeningen zijn er door Hans van Offshore Radio Club ooit 2 programma's aangeboden met de data 12 en 19 maart 1965. Als Hans meeleest kan hij dit eventueel bevestigen en deze mogelijk op deze plek nog een keer aanbieden.

 

Gerard

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De opname is gedownload door mij op 06.09.2015 en door musicradiofan destijds beschikbaar gesteld heb ik na enig zoeken kunnen achterhalen. Destijds geen station id's of tijdmeldingen aangetroffen en apart gezet om verder uit te zoeken. Daar was het nooit van gekomen, maar nu is het dus duidelijk dat de gegevens niet klopten. Ik heb de file zelf inmiddels weggegooid. Dank voor de info allen.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.