Spring naar bijdragen

Radio City Vlissingen 4-1-1981 Toon van Loon


martinja

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Martin1968:

Nou Edwin, zo ken ik er nog wel een paar in de mediawereld, al dan niet vervolgd.

Dit is gewoon een historische opname, wat je ook van de persoon denkt.

Ik sprak puur voor mezelf ieder moet het voor zich weten. Natuurlijk was de moraal vroeger anders dan nu. Maar een paar mensen zijn echt vreselijk over de schreef gegaan, los van wat vroeger 'kon' en nu niet meer. Saville is internationaal het slechtste voorbeeld, in Nederland helaas Romeo A, die in zijn piratentijd Toon van Loon heette.

 

Ikzelf kan niet meer naar opnames van met name deze twee types luisteren. Jammer, want ik vond Romeo een goede jock. 

 

Edwin 

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ontzettend sneu voor je.

Programma's met muziek van Michael Jackson, Alice Cooper etc.  gooi je dus ook weg?

 

Ik ga hier niet de advocaat van de duivel spelen maar (seksueel)misbruik is van alle tijden.

Het enkele feit dat hier wetgeving tegen is impliceert immers ook dat er in de maatschappij behoefte aan is.

Daar mag iedereen van alles van vinden maar het gaat mij te ver om dan maar een programma in de prullenbak te gooien.

 

Plaatje maar weer...

 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Harm ten Brink:

Wat ontzettend sneu voor je.

Programma's met muziek van Michael Jackson, Alice Cooper etc.  gooi je dus ook weg?

 

Ik ga hier niet de advocaat van de duivel spelen maar (seksueel)misbruik is van alle tijden.

Het enkele feit dat hier wetgeving tegen is impliceert immers ook dat er in de maatschappij behoefte aan is.

Daar mag iedereen van alles van vinden maar het gaat mij te ver om dan maar een programma in de prullenbak te gooien.

 

Plaatje maar weer...

 

Er is voor mij een groot verschil tussen mensen die in andere tijden, met andere normen, een scheve schaats hebben gereden (of waar dat vermoeden van bestaat) als MJ, maar ook Jerry Lee Lewis of Chuck Berry, die ik nog altijd graag hoor, en veroordeelde lieden als Saville en zijn Nederlandse equivalent. 
Saville was een echte schoft, die als geen ander misbruik maakte van de scheve machtsverhoudingen. Hij was de gulle tovenaar van 'Jim will fix it', die zich onder het mom van goede doelen in ziekenhuis aan kinderen kon vergrijpen. Veelzeggend is zijn zelfgekozen grafschrift: 'It was fun while it lasted'. Tuig.

  
Maar zoals gezegd: dit is mijn afweging. Mag je sneu vinden.

 

Van Cooper of Jackson gooi ik niks weg. 
Ik heb wellicht een paar bestanden van de harde schijven gegooid die ik de laatste jaren vul - daar ging mijn opmerking over -  maar staat er vooral veel Saville op de 700 cd's met Radio-mp3 uit de jaren voordat we allemaal met hard discs werkten. Die cd's ga ik echt niet 'schonen'. Ik heb wel wat beters te doen. Daar staat Romeo ook wel op trouwens.   
Ik ben groot Beatles-verzamelaar en Saville was een van de velen die in de jaren zestig de titel 'The Fifth Beatle' had. Natuurlijk gooi ik die reportages van hem met The Beatles niet weg. 
 


Fijn weekend.

Edwin

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei rauhfaser:

Liever niet, deze man is veroordeeld voor ontucht met minderjarigen. (Ik heb mijn opnames van Jimmy Saville ook weggegooid).

 

Edwin

In 2012 had ik professioneel met hem te maken. Enge man.

De rechter maakte de fout om de TBS, die de officier eiste, niet op te leggen. (ondanks dat het niet de eerste keer was) Hij kreeg slechts 4 maanden gevangenisstraf en mocht meteen naar huis na de uitspraak. Het deed mij dan ook goed dat hij kort daarna weer opgepakt werd. Op dit moment zit hij weer vast voor eenzelfde soort vergrijp. gr.thijs

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buiten de dj om was er ook nog een totaal ander verhaal, al es eerder getypt. Het is het programma van de zondag van City Vlissingen die op zondag uitzond vanaf 12 uur in Zeeland. Door contacten kwam iemand hier in de stad op het idee om de programma's van City hier uit te zenden - het was een bekende van mij een paar straten verderop. De zender was helaas niet zo sterk en de antenne stond onder het dak. Na een maanden vrolijk de hobby te hebben gedreven, werd er 's morgens gebeld en stond de RCD aan de deur. Die namen alles mee en zochten alles door in het hele huis. Een uurtje later stond de eigenaar hier aan de deur, lijkwit. Ja, zo zei hij en ze zijn in de buurt en dus kun jij vanavond niet uitzenden, want dan kunnen ze hier ook komen. Nou, zei ik, da's jammer dan, want vanavond gaan we met de volle 35 watt en antenne hoog normaal de lucht in met de programma's die klaarliggen. Ook hier ging toen alles op tape om de platenverzameling en apparatuur te beschermen en dat ging die zondagnacht goed. Dit speelde zich af in 1982.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei thijs5326:

In 2012 had ik professioneel met hem te maken. Enge man.

De rechter maakte de fout om de TBS, die de officier eiste, niet op te leggen. (ondanks dat het niet de eerste keer was) Hij kreeg slechts 4 maanden gevangenisstraf en mocht meteen naar huis na de uitspraak. Het deed mij dan ook goed dat hij kort daarna weer opgepakt werd. Op dit moment zit hij weer vast voor eenzelfde soort vergrijp. gr.thijs

Toch vind ik het niet netjes zijn achternaam voluit te vermelden. Ook veroordeelden hebben hun rechten. Dat een veroordeelde in het verleden in beperkte kring landelijk bekend was, doet daar niets aan af. 

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei rauhfaser:

Toch vind ik het niet netjes zijn achternaam voluit te vermelden. Ook veroordeelden hebben hun rechten. 

 

De afbeeldig met de daarbij geschreven achternaam is verwijderd. Je kunt er alles van vinden, maar Edwin heeft hier wel een punt. 

 

We sluiten deze discussie.

  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.