Spring naar bijdragen

Extra AM - 1332 kHz


Vincent

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Ik heb met Tunein een beter en stabieler signaal dan met de stream van Extra AM zelf.

Misschien een idee voor de luisteraars die mogelijk last hebben van een overbelaste stream.

Please login or register to see this link. .  Nog een fijne zondag verder iedereen.

Met een vriendelijke groet aan alle luisteraars van René uit Zeist.

bewerkt door Apache1960
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Citaat website Extra AM:   Laatste Nieuws  Vanavond, dinsdag 16 februari vanaf 21:00 uur, voeren we groot onderhoud uit aan onze uitzendcomputer.  Onze database wordt dan volledig opnieuw ingericht wat de rotatie van onze muziek ten goede moet komen.  Omdat dit een tijdrovende klus is verwachten we hier tot diep in de nacht mee bezig te zijn.  Tijdens de werkzaamheden zenden we de pauzepingel "Merck toch hoe sterck" uit die vroeger ook via de Wereldomroep werd uitgezonden.

 

Dat klokkenspel zou je erin moeten houden als regelmatig terugkerende jingle, Harm. Een betere ' identifier' bij een zwakker signaal is er niet. Vergelijkbaar met de bel van Caroline, dat hoor je tussen alle interferentie door. Succes met onderhoud, grts Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-2-2021 om 21:47 zei Juul:

Sterkte en succes Harm !

Merck toch hou Sterck was niet alleen de pauze pingel, of beter de ID van de Wereldomroep maar werd ook wel door de "binnenlandse" omroep gebruikt.

Is wel eens een hele dag uitgezonden vanwege een staking.

 

Een 3 min versie werd door RNW gebruikt voorafgaand aan elke uitzending, dus vanaf 3 min voor hele of halve uur. Daaroverheen deden wij de frequentie calls. Die waren soms zo lang, zoveel zenders tegelijk, dat het er maar net inpaste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, op de FB-pagina van Extra AM ben ik daar uitgebreid op ingegaan:

 

 

"Het Hilversumse Raadhuis werd ontworpen door architect Willem Marinus Dudok en wordt gezien als zijn belangrijkste ontwerp.

De bouw startte in 1928 en was in 1931 klaar.

Pas in 1958 waren er genoeg financiële middelen om een carillon te plaatsen en werd het op kosten van de NRU, de voorloper van de NOS, geschikt gemaakt als tijdmelder op de radio.

Zo werd het ANP radionieuws van 8 uur op Hilversum 1 door het carillon aangekondigd met "O Nederland, let op uw saeck”.

Net als "Merck toch hoe sterck" een geuzenlied."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Juul:

Het zat onder een fader "verborgen"

Klopt.

Was een looptape die ergens in Hvs non stop draaide, zeer hard opgenomen en bij de afspeel machine stond de kop zo afgeteld dat die de band net niet raakte.

Naar mijn gevoel vervormde het ook een beetje.

In uitzendingen waar ik bij was bij mijn beste weten nooit nodig gehad. Wel heb ik wel eens de techniek moeten overnemen als er paniek was, een essentiële verbinding niet door kwam of zo. Alleen maar plaatjes draaien en de mic voor een collega openzetten tot het probleem was opgelost. Was nog voordat Dalet definitief doorbrak.

 

De 3 min vooraf pingel stond op cart - grijze doosjes - later met Dalet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Goede beslissing. Buiten dat is al het mogelijke nieuws, en zelfs actueler dan het radionieuws op allerlei mogelijke manieren tot je te nemen. Het is niet meer zo relevant omdat op de radio te horen vandaag de dag. Het wordt op een andere manier geconsumeerd. Zeker op kleinere stations, internet, en dus ook LPAM zou het mogen verdwijnen, dus hopelijk zijn er stations die volgen. En het scheelt inderdaad nog in de kosten.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Extra AM gaat nog even door met 'Crowdfunding'

 

Vorig jaar heb ik met succes een beroep gedaan op de luisteraar vanwege het wegvallen van sponsoren.
Er is toen € 2420,00 opgehaald waardoor zender en stream in 2021 in de lucht konden blijven.
Die belofte ben ik nagekomen!

 

Stoppen met de hele hobby, waar dagelijks een paar honderd mensen naar luisteren, zou kapitaalvernietiging betekenen dus dat is geen optie.

Ondertussen is er een nieuwe sponsor maar de opbrengsten zijn niet genoeg om alle kosten voor volgend jaar te dekken.
Hierdoor heb ik het Radionieuws vanaf 1 januari a.s. alvast moeten schrappen.
Verder is het nog onzeker wat de energieprijzen volgend jaar gaan doen, en die rekening loopt op jaarbasis in de honderden euro's.

 

Voor volgend jaar heb ik ongeveer € 1000 extra nodig en dat is de reden waarom ik de 'Crowdfundactie' weer in het leven heb geroepen.
Sinds deze week lopen er ook weer 2 spotjes op de radio en de eerste donaties druppelen inmiddels weer binnen.

De teller loopt vanaf € 2420 en ik hoop dus op ongeveer € 3500 uit te komen.
 

Voor wie Extra AM een warm hart toedraagt, op de website staat een donatieformulier.

Radiostrijd WEB.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Vergelijkbare bijdragen

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.