Spring naar bijdragen

totaal andere naam uitvoerende jingle klaas vaak 1969


hans knot

Aanbevolen berichten

Bimbi Worrick – Long time comin’. Er is niet veel bekend over deze zangeres. In de diverse overzichten komt ze slechts voor met deze single uit 1969. Het kwam uit op het Polydor label en het nummer is gecomponeerd door Ellie Greenwich. Deze Amerikaanse componiste schreef vele nummers, al dan niet in combinatie met anderen, zoals Phil Spector. Zo komt ze onder meer voor als co-writer van de songs: ‘Leader of the pack’, ‘Da doo run run’, ‘Be my baby’ en ‘River deep Mountain high’. Bimbi Worrick haar ‘Long time comin’ werd door Klaas Vaak gebruikt op Radio Veronica voor de productie van een jingle.

 

·       In de discografie lijst kan de verwijzing naar Wendy Warwick worden weggehaald.

 

Bimbi Worrick - Long time comin'. Not much is known about this singer. In the various overviews she only appears with this single from 1969. It came out on the Polydor label and the song was composed by Ellie Greenwich. This American composer wrote many songs, whether or not in combination with others, such as Phil Spector. Amongst others she appears as co-writer of the songs: 'Leader of the pack', 'Da doo run run', 'Be my baby' and 'River deep Mountain high'. Bimbi Worrick's 'Long time comin' was often used by Klaas on Radio Veronica for the production of a jingle.

 

- In the discography list the reference to Wendy Warwick can be removed.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vermelding stond al jaren in de lijst maar we kwamen er achter dat de uitvoerende niet klopte Helaas heb ik vele uren materiaal aan promospots en jingles van Veronica die niet verder zijn omschreven. Anders had ik de spot al snel teruggevonden. Helaas, met toeval dien ik deze weer eens tegen te komen. Het was in ieder geval in zijn beginperiode bij Veronica. Het vervelende is dat ik ontzettend veel heb verzameld en niet alles kan vastleggen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bovenstaand leest kost het mij te veel tijd om door alle banden heen te gaan. Zowel Jelle en Benno als ik hebben dit destijds beschreven in zowel hun boek als ik in de zeezenderdiscografie. Het blijkt alleen dat de naam van de zangeres anders was als we altijd hebben gedacht en dat heb ik dus gisteren aangepast. Heb begrip dat er geen fragment bij zit. Ik heb nog heel veel andere activiteiten waardoor het dus even een keer niet lukt een fragment erbij te doen (300 per per jaar wel en 1 keer niet). Misschien dat het nu begrijpelijk is.

 

groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.