Spring naar bijdragen

Hitweek 675 R10 Gold 1996


Omnivoor

Aanbevolen berichten

19 uur geleden zei rauhfaser:

Ik neem je niks kwalijk hoor! zeker bij Radio 10 Gold niet, waar iedereen van directiewege de opdracht kreeg om zoveel mogelijk als Tom Mulder te klinken ☺️. De meeste van ons nemen de gegevens gewoon over als ze downloaden. Dan kan het handig zijn als iemand ze even op wijst, toch? 

Ontzettend leuk beschreven

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Sapuripong:

Ik ben nog steeds op zoek naar opnamen van de Golden Love songs van Anneloes den Haan. Heb je daar toevallig nog iets van liggen?

 

Dank,

 

Wim

De enige opname op één van m'n harde schijven waar de naam Anneloes den Haan in voorkomt is deze :

 

10-19961231-2335-0035-AnneloesDenHaan&MarcDeBouwer

 

Het is een middengolf opname, die ik ooit 's ergens gedownload heb (waarschijnlijk op het forum van Hans). Of ik zelf wat van haar heb opgenomen weet ik eerlijk gezegd niet. Zoals ik vanmorgen ook al schreef op het forum van Hans, ik ben niet zo'n archivaris ;)

 

Mocht je interesse hebben in bovenstaande opname, dan zoek ik 'm op en zal ik 'm op mediafire zetten.

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-12-2020 om 13:31 zei Lumpie:

 

Leuke herinnering! 10 Gold had destijds ook veel Engelse luisteraars, die zeer genoten van het station. Heb weleens van een Engelse radiovriend gehoord dat je soms bouwradio's of transistors in winkels hoorde aanstaan met 10 Gold op 6-7-5, geweldige tijd. 

Dit doet me denken aan 1977 toen ik eens in Southend op bezoek was. Zowel Caroline als Mi Amigo zonden uit op een aparte frequentie. Maar de meeste winkels die de radio op hadden staan, stonden op Mi Amigo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Ben:

De enige opname op één van m'n harde schijven waar de naam Anneloes den Haan in voorkomt is deze :

 

10-19961231-2335-0035-AnneloesDenHaan&MarcDeBouwer

 

Het is een middengolf opname, die ik ooit 's ergens gedownload heb (waarschijnlijk op het forum van Hans). Of ik zelf wat van haar heb opgenomen weet ik eerlijk gezegd niet. Zoals ik vanmorgen ook al schreef op het forum van Hans, ik ben niet zo'n archivaris ;)

 

Mocht je interesse hebben in bovenstaande opname, dan zoek ik 'm op en zal ik 'm op mediafire zetten.

Graag, zeer welkom !  Dank je wel.

 

Groetje,

Martin

23 uur geleden zei rauhfaser:

Aan Hitweek op Radio 10 Gold heb ik mooie herinneringen. Mijn oudste twee kinderen werden geboren in 1999 en 2001 (in 2005 was er een nakomertje), zodra ze in de kinderwagen konden, gingen we op zaterdagmiddag met ze op stap naar leuke steden en dorpjes. In de auto op weg naar huis was het dan standaard Hitweek, vanwege mijn voorkeur voor leuke 60s en 70s hits. In die tijd koos 'Tien' nog voor een aantrekkelijke afwisseling van grote hits en 'Forgotten 45s', zoals ze het zelf noemden. Mijn dochter van 1, 2 of 3 jaar zat al snel mee te zingen met de PAMS-jingles: 'Radio Tienkoo'! Het was de tijd dat we vaak een tussenstop maakten bij die gele M langs de snelweg. 'Meneer Donnald!' riep mijn dochter dan. 

Edwin

Wat leuk Edwin - goede herinneringen.

 

Groetje,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-12-2020 om 02:55 zei Jean-Pierre De Zeerover:

Rond die tijd had ik al wat jaren de zeevisserij verlaten. Daarna 1,5 jaar bij de RMT Ferries gewerkt tot de regering besloot te stoppen.

Daarna zocht men een oplossing voor de werknemers .....

Kwam prive Hollyman-Sally (later werd dit Hoverspeed) voor de lijn Oostende-Dover en Ramsgate. in samenwerking was er een Sally passagiersschip.

 

Als de fast ferries niet konden varen wegens storm konden passagiers  auto's  mee als er nog plaats was met de grote passagiersboor.

ik werkte voor Hollyman op land of reserve inspringer voor aan boord. ik was ook  ingeschreven als reserve bootsman op de Engelse Ferrie , voor in te springen bij ziekte of verlof van de bootsmannen, Er was een Belgische ploeg matrozen aan boord en het restaurant aan boord personeel. Rest waren Engelsen.  Een job die bij mij paste, de walploeg en inspringen voor dagreisjes op zee of bij de grote ferrieboot 5 dagen aan boord , maar dan 5 dagen thuis en hopelijk dan weer aan wal werkend voor een lange tijd.

Geen 5 7 8 10 dagen meer weg van thuis met de zeevisserij

24 op 24 uur standby om te werken

Het is een keuze die je maakt van veel en hard werken en dan geld verdienen, je eigen baas zijn  tot een gewoon loon opeens zonder dat er zeg maar wat bij was .                                                                         

Ik vond het welletjes vanaf 15,5 op zee te varen als kind van vissers families,  voorbij mijn 40 jaar werd ik ook ongeruster bij stormen en begon het soms echt tegen te steken.

Maar je bent thuis bij de vrouw enz...en weg van zware stormen en  de vele kopbrekens als schipper.

Maar ik dwaal teveel af

 

Op de Sally passagiersboot stond dag en nacht Radio 10 Gold aan

Als ik soms eens de wacht had op de brug bij de Ierse kapitein of Engelse luitenants wisten die opeens dar ik een radiohobby had

Opeens mocht ik vertaler gaan spelen wat ik na korte tijd vervelend vond. De vertaling werd dus ingekort

De kapitein vertelde me toen we eens stil lagen in de haven,              JP kijk eens om je heen.. als de schepen die je ziet en kijk eens in mijn verrekijker als je kan naar de lichtjes in de bruggen , allen luisteren ze nu naar Radio 10 Gold. ik heb net gebeld met collega's over de storm en over de muziek.

Ik hoorde hem nooit vloeken...nu opeens wel hard en hij vervloekte de Engelse radio

Het was crab, veel gezever, gepraat, waardeloos en hij begreep niet  hoe het zover kon komen in de UK

Waarom hebben wij niet zoiets in de UK? Hij begreep het niet

Hij vertelde me toen dat in de UK bij zijn familie en vrienden veel werd geluisterd

Zelf was ik eerst wat verbaasd dat te horen

Toen besefte ik dat ik teveel gewoon was geworden, ik luisterde naar diverse radio stations (als ik kon en tijd had)

 

Het station beluisterde men alleen voor de muziek

Van de DJs hun Nederlands begrepen ze niets, vonden ze wel gezellig. Men vond het zo jammer dat er niet in het Engels werd uitgezonden voor wat uren

En inderdaad 40-50ers die luisterden maar ook 30ers

 

Als je nadenkt dat een radio land als de UK naar een Nederlands station luisterden , vond ik het toch wat verbazend.

Want ik hoorde toen ook de Engelse bemanning het station top vonden

 

De vele locale radio's of grotere  was teveel gebabbel, reclame

Ik begreep het....

Als ik een Ray Clark hoor dan ben ik happy toen bij de zeezenders presenteerde  en bij Carolne community radio nu of bv Caroline North

 

Maar toen hij bij BBC Radio Essex presenteerde haakte ik af

Aan lange gesprekken over locale sport ,  de tennisclub of wat anders

heb ik niks.

Voor mij hoeft dan de radio niet meer. Ik vond het vervelend

Mensen willen muziek, geen gezwam over de wasserij hoe het werkt enz..

 

Groeten , Jean-Pierre

 

 

 

Prachtig verhaal Jean-Pierre, het leest als een spannend jongensboek deze herinneringen aan deze mooie middengolf periode. Veel dank voor het delen en ons mee terug nemen naar deze tijd. 10 Gold had inderdaad altijd veel luisteraars onder schippers. Om deze reden bracht de vaste weerman Jan Visser (1992-2006) in zijn weerberichten altijd 'dan nog een waarschuwing van het KNMI voor de scheepvaart', evenals de zeewater temperatuur, luchtdruk en overige informatie voor de scheepvaart. In de 6-7-5- periode was er 's ochtends om 06:15 uur zelfs een apart weerbericht voor de scheepvaart in het transportprogramma van Ger van den Brink (Vroeg Op Weg).

bewerkt door Lumpie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-12-2020 om 11:03 zei Ben:

De enige opname op één van m'n harde schijven waar de naam Anneloes den Haan in voorkomt is deze :

 

10-19961231-2335-0035-AnneloesDenHaan&MarcDeBouwer

 

Het is een middengolf opname, die ik ooit 's ergens gedownload heb (waarschijnlijk op het forum van Hans). Of ik zelf wat van haar heb opgenomen weet ik eerlijk gezegd niet. Zoals ik vanmorgen ook al schreef op het forum van Hans, ik ben niet zo'n archivaris ;)

 

Mocht je interesse hebben in bovenstaande opname, dan zoek ik 'm op en zal ik 'm op mediafire zetten.

Dankjewel Ben, maar deze opname heb ik ook. Maar bedankt voor je moeite!!

 

Even een vraagje uit interesse, je zei dat je destijds veel hebt opgenomen, maar niet zo'n archivaris bent. Kan ik daaruit opmaken dat je nog wel heel veel opnamen hebt, maar zonder verdere beschrijving (dj, datum, tijd)?

 

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Ben:

Dat klopt. Een aantal heb ik de afgelopen jaren zelf weten te dateren en voor een aantal is dat niet gelukt. Maar gelukkig heeft Gerard er een aantal weten te dateren. Ik heb namelijk een set Radio 10 opnamen naar Hans Hendriks gestuurd en hij biedt die regelmatig aan op zijn forum.

Dankjewel, die heb ik al allemaal gedownload! Dankjewel!!

 

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Het is erg jammer, is hier eerder op het forum al over gesproken, dat zoveel programma's van Radio 10 Gold/FM verloren zijn gegaan bij de reorganisatie in 2003. Radio 10 heeft heeft zoveel special programma's gemaakt en vooral heel veel locatie uitzendingen van over de hele wereld, vaak uit Amerika, maar alle bekenden landen zijn wel een keer aangedaan door '10' voor een uitzending. Maar denk ook aan de uitzending vanuit een vliegtuig of een rijdende tram in Amsterdam. Heel jammer dat deze opnames (die blijkbaar op disks stonden) allemaal in de afval container zijn verdwenen in 2003... 

  • Bedankt 1
  • Treurig 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-1-2021 om 18:18 zei Omnivoor:

Please login or register to see this link.

675 R10Gold 1996-08-17 1709 -1801 Mark de Brouwer Hitweek 33 1976 NL Top 40.mp3 

 

Slechts 1 jaar (1976) van deze dag. De reden is mijn leeftijd en jeugdherinneringen. Daarom nam ik geen zestiger jaren op, omdat (alhoewel mijn geheugen wel nummers van 1965 en verder heeft destijds als kleuter zijnde ''opgeslagen'') deze weinig  associaties bij me oproepen. Pas begin jaren 70 begint voor mij de teletijdmachine. Wellicht dat er veel Hitweek 60-er jaren waren die dag, of misschien was ik er gewoon te laat bij, dat kan natuurlijk ook :) .


 

Het klopt inderdaad dat er zeker medio jaren 90 nog veel 60s uurtjes waren bij Hitweek. Hoewel ik die zelf ook slechts als peuter heb meegemaakt (geboren in '67) was ik al vanaf de jaren 70 erg 'into' de jaren zestig muziek. Via Hilv III (Steenen Tijdperk, Rock 'n' roll methode, Poster) toen veel jaren zestig leren kennen. 
Ik was blij dat 'Tien' dat weer oppikte.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.