Spring naar bijdragen

KRO Krachtvoer - Landgenoten - Jeroen van Merwijk


multiplexfm

Aanbevolen berichten

Jeroen deed zijn column op niet navolgbare wijze.

We zaten in studio 1 van de oude KRO aan de Emmaweg, een grote studio die klein was gemaakt met een gordijn.

Helemaal achter in de studio was nog een gordijn, daar ging Jeroen achter staan, onzichtbaar voor ons.

Hij ging goed los en wilde dus niet gehinderd worden door de omgeving. Een wat aparte beleving voor mij. Hij was altijd behoorlijk zenuwachtig, zoals veel artiesten.

 

Jammer dat hij nu zo ziek is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De volgende vijf:

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link. Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

bewerkt door multiplexfm
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-12-2020 om 23:05 zei --wim--:

In die zelfde jaren was er ook op Hilv3 een propramma dat vergelijkbaar afsloot met een prins Claus immitatie; iets in de trant van "Hallo hier is Claus met zijn weekelijkse speechvondigheid....." en dan....
Wie weet nog welk programma dit was?
 

Dat is uit hetzelfde programma Krachtvoer. Het onderdeel heette De Woensdag Gehaktdag Show. Harrie Jekkers, Koos Meinderts en Jeroen van Merwijk maakten het. Ze hadden bijvoorbeeld een aflevering De scheiding in het midden over een scheidingsshow, de Geriolympics over een Olympische Spelen voor bejaarden en een over WO II pretpark Holy Hoca. Maar de meest befaamde is Caske de Rit, de parodie op de film. Die is nu ook te vinden op Youtube:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste 3 van mijn archief:

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Mijn archief houdt hier op. Ik weet niet of 'Landgenoten' daarna nog is doorgegaan. Iemand een idee?

 

Groeten, Jan.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
7 uur geleden zei Arjan P:

@multiplexfm Zou je deze afleveringen van Landgenoten nog eens willen delen? De bovenstaande links zijn verlopen. Ik heb hier al heel lang naar gezocht, lijkt me heerlijk om weer eens 40 jaar terug in de tijd te gaan. Alvast bedankt!

Ik sluit me daar graag bij aan. Ik was in die jaren op woensdagavonden aan de radio gekluisterd. Pas later kwam ik er achter dat Landgenoten van Jeroen van Merwijk was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeugdsentiment, in 1980 was ik 18, op woensdagavond luisterde ik de hele avond naar de kro, de rest van de week draaide ik altijd platen. Ik was toen nog elke avond bezig met huiswerk maken. Heerlijk dat ik nog wat gevonden heb. 

Overigens heb ik een hazelip, en die clip van Jekkers vind ik geweldig. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hallo Jan,

Ik zag net pas dat Jeroen Van Merwijk op 3 maart 21 is overleden. Wat een maf stel met zijn drieen in de Woensdag Gehaktdag Show. I heb ook nog digitale versies gemaakt van een casette bandje uit 1983.

Zou graag jouw files ook nog downloaden, vast een betere kwaliteit. De links zijn nu verlopen, zou jij ze nog een keer kunnen uploaden naar dit platform. Of allemaal op Youtube? Een mogelijkheid?

Hartelijk dank

Eus

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-5-2022 om 22:16 zei Martin Meijerink:

Ik heb een kleine aanvulling, het is er maar één (meer heb ik er destijds helaas niet opgenomen), maar toch leuk: een aflevering van de Woensdag gehaktdagshow (De Zomerbus) van 9 januari 1985, hier te downloaden: Please login or register to see this link.

 

Heel erg bedankt Martin voor deze aflevering! De datum kan echter naar mijn idee niet kloppen, want de KRO verhuisde in oktober 1984 van de woensdag naar de zondag en toen is De woensdag gehaktshow ook geëindigd. Jeroen van Merwijk is toen verder hoorspelen gaan maken met Cees Rutgers, zoals de Rondvaart, het Nee-team en de Verjaardag.

Een andere aflevering met de zomerbus is te vinden op

Groeten,

John

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, datum klopt niet... Als ik naar mijn eigen nummering van mijn cassettebandjes kijk moet het toch wel 1984 zijn en het is ook logischer dat deze uitzending van de zomer moet zijn (zomerbus), dus ik denk wel ergens in de zomer van 1984 dan, want ik weet nog wel dat ik als 16-jarige sinds maart 1984 heel fanatiek allerlei dingen van de radio aan het opnemen was, dit zorgvuldig bijhield in een schriftje, vaak met datum erbij enzo, en dat de woensdag gehaktdagshow ook echt op woensdag was (en dat ik vanwege de kosten in mijn beginperiode helaas ook regelmatig bandjes weer heb overschreven met nieuwe opnames).

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.