Spring naar bijdragen

Crowdfundactie op Extra AM


Aanbevolen berichten

Hoewel ik persoonlijk een hekel aan bedelen heb was het opzetten van een "Crowdfund" de enigste oplossing om volgend jaar op AM verder te kunnen gaan.

Ik zeg het maar eerlijk, ik ben de schaamte voorbij want ik ben zeker niet de enige die getroffen wordt door de economische gevolgen van de Covid-19 pandemie.

Omdat ik nagenoeg geen inkomsten meer heb is het een kwestie van keuzes maken, maar tegelijkertijd is het uit de lucht halen van mijn hobbyzender pure kapitaalvernietiging.

Ik moet er dus niet aan denken om in januari alles uit de grond te moeten trekken waar héél veel tijd, energie en geld in is gaan zitten.

Maar, er gloort licht aan het eind van de tunnel.

 

Ik wilde een actie opzetten die qua sfeer de actie spotjes uit de beginperiode van de VOO evenaarde.

Daar ben ik in geslaagd mede door de hulp van Bart van Leeuwen als voice-over.

De montage heb ik zelf gedaan en ik ben benieuwd of jullie het kunnen waarderen.

Ze draaien sinds gisteren op de zender:

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harm,

 

Bij de 2e zeg je eerst   "Extra EM" en daarna heb je het over "AM frequentie'.................( en dus geen EM frequentie)

 

Dus effe editten dan maar.

 

 

De tweede is ook mijn keuze.

 

 

Juul

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nergens gesuggereerd dat Extra AM een verdienmodel is.

Dat geldt voor alle LPAM'ers die er ooit aan begonnen zijn.

Wie dat wél denkt is naïef en staat niet met beide benen aan de grond.

Bovendien heeft EZ 10 jaar terug al laten berekenen dat een AM licentie bedrijfseconomisch niets oplevert.

Ik doe dit puur voor de hobby en dat dat geld kost wist ik van te voren.

Waar ik 4 jaar geleden niet op heb kunnen anticiperen is dat er een pandemie zou losbarsten met verstrekkende economische gevolgen, óók voor mijn portemonnee en dat van anderen...

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Peter van Odekerke:

Na de introductie zie je binnen  lpam zenders  met regelmaat na korte tijd  de licenties weer terug gaan naar AT.  Voor Covid 19 zag je in vele Faillissementenregisters een oververtegenwoordiging van horeca, in Covid 19 tijd zie je dat vele eet en drank gelegenheden overeind blijven door steun vd overheid. Voor preciese aantallen moet je zelf het telraam hanteren. 

Iets van appels met peren vergelijken.

 

Rob V.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat het nooit redden om aan 2000 euro te komen in de gestelde termijn van 2 weken nog. Wil niet pessimistisch zijn, maar dat kun je nu al zien aan komen of er moet een suikeroom zich melden in de vorm van Willen van Kooten of zo'n soort type, die misschien wil investeren en de rest wil bijpassen.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Harm ten Brink:

Bovendien heeft EZ 10 jaar terug al laten berekenen dat een AM licentie bedrijfseconomisch niets oplevert.

 

Voor radiostations met max 100 Watt?

 

Ik denk dat een radiostation met een paar Kilowatt in bijvoorbeeld Groot Amsterdam of Den Haag/Rotterdam, met een goed oldies format en low budget programmering best zou kunnen overleven.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei radiofreak31:

Je gaat het nooit redden om aan 2000 euro te komen in de gestelde termijn van 2 weken nog. Wil niet pessimistisch zijn, maar dat kun je nu al zien aan komen of er moet een suikeroom zich melden in de vorm van Willen van Kooten of zo'n soort type, die misschien wil investeren en de rest wil bijpassen.

Je zegt dat je niet pessimistisch wil lijken maar je doet het ondertussen wel.

'Put your money where your mouth is' en doe eens lief!

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik vind het wel een sympathieke actie. Heb net kleine donatie gedaan. Het is altijd makkelijk via de zijlijn commentaar te hebben. Bij bijvoorbeeld voetbal zie je dat ook. Ik vind het leuk dat Harm via het forum wat openheid van zaken geeft (idem met Theo) waar hij mee speelt e.d.   En in de auto heb ik 1332 kHz regelmatig aan staan. Succes Harm,

Grt Eric 

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kosten CvdM en AT probeer ik voor de jaren 2020 en 2021 vrijgesteld te krijgen. De eerste reactie in de "politiek" (2e Kamer) was positief.

Dit als compensatie voor de Corona en als alternatief voor de verlenging die op stapel staat voor FM en DAB. LPAM wordt telkens verlengd, dus dat levert voor ons niets op, dus minder kosten die de overheid in rekening brengt zou op zn plaats zijn.

 

LPAM-ers die mee willen doen en de brief naar D Haag mee willen tekenen kunnen zich melden bij mij (ruud@radioparadijs.nl), maar wel snel graag want het Kerstreces nadert.

  • Vind ik leuk 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-12-2020 om 09:38 zei Vincent:

Je kan LPAM niet vergelijken met de horeca. Je start een horeca onderneming om je brood te verdienen. Dat gaat je met een LPAM zender nooit lukken en daar zal in de meeste gevallen geld bij moeten. Daarom zit het meer in de hobby sfeer. 

 

 

 

 

Het starten van horeca om je brood te verdienen is bij voorbaat vaak al kansloos. Elke winkel die hier in het dorp verdwijnt wordt een horeca zaak, geeft ook het gevoel van een hobbysfeer. Wat me ook begint te storen aan die horeca is het gedram dat als je 70% van je vaste kosten terugkrijgt dat eigenlijk 100% moet zijn. Alsof de overheid corona heeft bedacht (maar ja dat denken weer anderen ook).

  • Vind ik leuk 1
  • Treurig 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Wat ik wel snap,denk ik, dat Harm het gevoel heeft dat ik op 31 augustus 1974 had.

Deze hobby doe je niet alleen voor je zelf. Je doet het ook voor luisteraars. Je doet je best om het voor die luisteraars aangenaam te maken. Ook al zijn dat misschien maar een handvol luisteraars. Daar gaat energie in zitten. Je krijgt reacties van luisteraars en er is een zekere band. Een band die ten einde dreigt te komen en dat is een (geloof het of niet) een emotionele zaak.

 

In 1974 was het een wet die er een einde maakte, deze keer is het Covid 19. Maar de reactie blijft hetzelfde.

En voor ik nu weer mensen over me heen krijg met de reactie maar Veronica was commercieel en het ging dus om je "brood" en dit is "maar" hobby, begrijpen inderdaad niet waarom het gaat. Namelijk de relatie tussen radiostation en luisteraars.

 

Rob V.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei thijs5326:

 

Juist dit soort arrogante reactie's, die je vaker bezigt, heeft mij doen besluiten om niet mee te doen aan je "bedelactie". gr.thijs

Nog even. Inderdaad zijn sommige reacties incluis een paar van Harm niet altijd even tactvol. Of anders gezegd, kan me voorstellen dat er mensen op aanslaan.  De reacties zijn dan wel weer direct (weet je waar je aan toe bent vanuit het perspectief van de schrijver). Echter ik merk daar niets van in het format dat Harm hanteert en dat is in deze voor mij toch leidend. Misschien zaten er destijds bij Veronica (of welke andere stations dan ook) ook wel personen met minder tact (of minder welgevallige uitspraken). Vermoed ik, maar daar weet Juul vast meer van 😉

Grts Eric 

bewerkt door Eric
  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens Juul. Ik stoor me er ook totaal niet aan. Als ik iets niet wil lezen of horen dan lees ik het niet of ik luister er niet naar. (tuurlijk, je ziet het en vangt het op, maar dan is er de kunst van het negeren). Zo simpel kan het zijn. Ik vind alle LPAM activiteiten heel leuk. Heb al eens aangegeven dat er ook formats tussen zitten die mij totaal niet aanspreken, maar ik snap heel goed dat het persoonlijk is en anderen er wellicht geen genoeg van kunnen krijgen. Dat maakt alles ook weer heel interessant. Ga zo door (allemaal), met de hobby met het reageren op elkaar etc.  en houdt een beetje binnen de perken. En gaat het echt over het randje (we zijn allemaal mensen) dan vermoed ik maar zo dat een moderator ingrijpt

Juul, Extra AM moet blijven....   mooie slogan 👍

Grts Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.