Spring naar bijdragen

timer audio-opname


cdb

Aanbevolen berichten

Het wordt je tegenwoordig steeds moeilijker gemaakt om gewoon met een niet al te duur apparaat, een opname te maken van een radioprogramma. Dan heb ik het over een apparaat met timer instelling, niet via een computer.  Ik heb zitten en lopen te prakkiseren  en gezocht op het internet, maar wat ik zoek is er niet of het is veel te duur.

Het mooiste zou zijn een combinatie van een DAB radio - mp3 recorder/player met timer-instelling. Alleen al een niet al te dure digitale recorder (mp3) met timer-instelling zou al mooi zijn. Maar ja, ik denk dat ik mijn super VHS recorder of mijn DAT recorder maar weer eens ga uitproberen. 

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-12-2020 om 21:48 zei cdb:

Het wordt je tegenwoordig steeds moeilijker gemaakt om gewoon met een niet al te duur apparaat, een opname te maken van een radioprogramma. Dan heb ik het over een apparaat met timer instelling, niet via een computer.  Ik heb zitten en lopen te prakkiseren  en gezocht op het internet, maar wat ik zoek is er niet of het is veel te duur.

Het mooiste zou zijn een combinatie van een DAB radio - mp3 recorder/player met timer-instelling. Alleen al een niet al te dure digitale recorder (mp3) met timer-instelling zou al mooi zijn. Maar ja, ik denk dat ik mijn super VHS recorder of mijn DAT recorder maar weer eens ga uitproberen. 

 

Cor, 

Programma's die ik absoluut wil horen en ik ben niet thuis, neem ik heel ouderwets, als  ze niet via "gemist" te beluisteren zijn, met m'n (dubbeldeck) cassetterecorder op. Zo kan ik m.b.v. een timer 4 uur achter elkaar opnemen. Is dat te weinig dan laat ik aansluitend 3 uur en een kwartier opnemen door m'n Tapedeck. Daarna zorg ik gewoon dat ik weer thuis ben. gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Tot voor enkele jaren gebruikte ik Xstreamradio, dat werkte perfect op windows xp. Met de latere versies windows werkt het niet. 10-15 jaar terug kon je zelfs de zenders uit het aanbod kiezen, maar doordat er geen updates meer kwamen vervielen de meeste links tot een paar jaar terug alle stations uit de lijst verdwenen. Je kon toen alleen nog opnemen van wat te horen was op je computor. Je liet je computor bv spelen op het station dat je wou opnemen en je kon programmeren wanneer hij moest opnemen.

Tegenwoordig gebruik ik potplayer, maar ik weet niet of je dit kan timen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.