Spring naar bijdragen

22 december 1985, vandaag 35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Vincent

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei Jan-Fre:

 

Ik heb er zelf 27 december van gemaakt. Boxing day is geweest 'and some of you have probably got back to work" . Om negen uur komt er een 'special top 5'  . Op 27 december werd de top 5 van Holly en Tim van Laser uitgezonden. 100% zeker ben ik niet van de 27ste , maar dit lijkt me een goede gok.

Jan-Fré,

 

Dank voor deze reactie.

 

Je bedoelt dan neem ik aan  27-12-1984 en geen 27-12-1985. Dat moet wel, omdat Laser in december 1985 tijdelijk niet meer uitzond.

 

Gerard

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Vincent:

Radio Monique
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

 

1800-1845 en 1829-1900 overlappen elkaar 16 minuten. Als je de opname's beluistert is dat echter niet zo. Het zijn dus 2 verschillende dagen. In de opname 1829-1900 doen bekende artiesten kerstgroeten, dus het zou wel eens 24 december (1984) kunnen zijn. 

Ook twijfel ik er aan of zowel de eerste als de tweede dj Frits Koning is. gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-12-2020 om 11:17 zei Gerard van den Ende:

Jan-Fré,

 

Ik heb hem nu ook teruggeluisterd en het klopt precies wat jij zegt over die tekst die jij aanhaalde over 'the day after".

Dat kan alleen maar de 27ste zijn.

Thijs,

 

Ik dacht ook eerst aan de 24ste vanwege de kerstgroeten, maar ik vind het vreemd, dat hij op het einde van de uitzending helemaal niet meer repte, dat het die avond Kerstavond is en de dag erna Eerste Kerstdag. Deze opname van Radio Monique en die van Radio Caroline horen bij elkaar. Tezamen zijn zij 46 minuten lang, precies de opnameduur van een gemiddelde opname; alleen Vincent heeft ze uit elkaar geknipt, omdat het nu eenmaal 2 verschillende radiostations zijn, die wel op één en dezelfde golflengte uitzenden. Dus dan denk ik toch, dat ook deze van de 27ste moet zijn.

Overigens is het volgens mij wel Frits Koning. Ik dacht dat bij beide Radio Monique-opnamen dezelfde stem te herkennen.

 

Mijn conclusie is dat zowel de Monique-opname van 18.29 tot 19 uur als die van Radio Caroline van 18 uur tot 18.16 uur Engelse tijd van 27-12-1984 zijn.

 

Gerard

 

Gerard, volgens mijn aantekeningen is Radio Monique op 27 december 1985 de hele dag niet in de lucht geweest. gr.thijs

3 minuten geleden zei thijs5326:

 

Sorry, was ff in de war.  De discussie ging over 1984.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.