Spring naar bijdragen

Nieuwjaarsochtend 1980, VARA H3 met Felix Meurders en Peter Holland


rauhfaser

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei rauhfaser:

In 1980 viel 1 januari op dinsdag. Op Hilversum III zou Felix Meurders normaal gesproken de dagopener zijn van 7.00 tot 8.30, gevolgd door Peter Holland en Leoni Jansen van 8.30 tot 11.30. 

Op deze dag was alles anders. Peter zat vroeg in de studio, Felix had zich zogenaamd verslapen, maar stond wel met een zender onder de douche.

Een amusant hoorspel, waarin we Felix horen treuzelen tot hij uiteindelijk in de studio verschijnt.

 

Geweldige radio weer met de bekende FM grappen.

Peter: "Volgens mij is dat een raar gezicht, jij in je blote kont met een koptelefoon"

Felix: "Zo ben ik bijna geboren" 😂

 

Doet me overigens denken aan een grap die Felix jaren later maakte: "Zo, Peter Holland heeft nu een gratis douche gekregen, die is namelijk op de fiets gekomen" 😄.

Volgens mij woonde Felix destijds ook op fietsafstand van het Mediapark. In de tijd dat hij de ruiten van zijn auto aan het schoonblazen was had hij dus al lang binnen kunnen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-1-2021 om 16:18 zei multiplexfm:

 

In de tijd dat hij de ruiten van zijn auto aan het schoonblazen was had hij dus al lang binnen kunnen zijn...

Je vergeet dat een deejay in 1980 nog niet met een USB'tje op pad ging, maar met een zware koffer vol LP's. En er lag nogal wat sneeuw op Nieuwjaarsdag 1980.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-1-2021 om 09:33 zei rauhfaser:

Je vergeet dat een deejay in 1980 nog niet met een USB'tje op pad ging, maar met een zware koffer vol LP's. En er lag nogal wat sneeuw op Nieuwjaarsdag 1980.

Dan moet Peter Holland het zwaar hebben gehad, want die kwam volgens eigen zeggen altijd op de fiets.

Volgens mij haalden de dj's meestal de platen uit de NOS-discotheek, of heb ik dat mis?

Felix nam misschien nog wel een eigen exemplaar mee om een ingekorte versie te draaien 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei multiplexfm:

Dan moet Peter Holland het zwaar hebben gehad, want die kwam volgens eigen zeggen altijd op de fiets.

Volgens mij haalden de dj's meestal de platen uit de NOS-discotheek, of heb ik dat mis?

Felix nam misschien nog wel een eigen exemplaar mee om een ingekorte versie te draaien 😉

De VARA draaide in die tijd, begin tachtig, veel import, die de deejays bij toerbeurt gingen kopen bij zaken als Boudisque en dergelijke. Waarschijnlijk stonden die 'VARA-hits' (vanaf '83 was dat de playlist op basis van de Verrukkelijke 15, Verukkelijke Tips en Egotips) op dinsdag wel klaar in een gezamenlijke werkbak. Er werd immers op maandag vergaderd over de muzikale invulling van de dinsdag, weet ik uit eigen ervaring. Dus ik denk dat je gelijk hebt en ze niet last minute met een koffer vol vinyl de straat op hoefden.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Albatrosstudio:

Geen idee. Heb mijn hele leven nog nooit naar de VARA geluisterd op Zoekplaatje na. Wel veel naar Decibel en daar veel van opgenomen.

Dan heb je vermoedelijk ook dit programma niet geluisterd. Als je het wel zou hebben gedaan, zou je horen hoe verdomde weinig dit in programmatische aanpak, presentatie en muziekkeuze met Decibel heeft te maken. 

Aanvullend: Decibel is vanaf pakweg '82 best belangrijk geweest, maar eind 1979 stelde het echt nog maar bar weinig voor. Deze uitzending is van 1 januari 1980. Ik zie echt niet voor me hoe programmamakers van de VARA toen al naar Decibel zaten te luisteren omdat ze zelf geen inspiratie konden opdoen voor een leuk programma-idee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

Dan heb je vermoedelijk ook dit programma niet geluisterd. Als je het wel zou hebben gedaan, zou je horen hoe verdomde weinig dit in programmatische aanpak, presentatie en muziekkeuze met Decibel heeft te maken. 

Aanvullend: Decibel is vanaf pakweg '82 best belangrijk geweest, maar eind 1979 stelde het echt nog maar bar weinig voor. Deze uitzending is van 1 januari 1980. Ik zie echt niet voor me hoe programmamakers van de VARA toen al naar Decibel zaten te luisteren omdat ze zelf geen inspiratie konden opdoen voor een leuk programma-idee.

 

Je hebt het recht om het fout te hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-1-2021 om 12:30 zei Albatrosstudio:

Je hebt het recht om het fout te hebben

Ik ga graag serieus en met respect in op je opmerking. Ik weet serieus niet wanneer Decibel is begonnen, maar ken geen opnames van ze van voor 1982. 

Uit het feit dat je de legendarische VARA-dinsdag uberhaupt nog nooit hebt gehoord (afgezien van Zoekplaatje), durf ik te concluderen dat je deze zeer gezichtsbepalende vorm van radio niet kent.

De VARA anno begin 1980 betichten van jatwerk van een op dance en disco gerichte zender geeft blijk van weinig inzicht in waar mensen als Aad Bos, Koos Zwart, Felix Meurders, Willem van Beusekom en Peter Holland indertijd voor stonden. 
Later, vanaf pakweg '85/ '86 was het in theorie mogelijk geweest, begin '80 zeker niet. Dat baseer ik op kennis van de publieke radio in die tijd.

In herhaal tot slot mijn vraag of je het programma daadwerkelijk hebt beluisterd en zo ja hoeveel overeenkomsten met Decibel je hoort in presentatie, programmatische aanpak en muziekkeuze.

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei rauhfaser:

Ik ga graag serieus en met respect in op je opmerking. Ik weet serieus niet wanneer Decibel is begonnen, maar ken geen opnames van ze van voor 1982. 

Uit het feit dat je de legendarische VARA-dinsdag uberhaupt nog nooit hebt gehoord (afgezien van Zoekplaatje), durf ik te concluderen dat je deze zeer gezichtsbepalende vorm van radio niet kent.

De VARA anno begin 1980 betichten van jatwerk van een op dance en disco gerichte zender geeft blijk van weinig inzicht in waar mensen als Aad Bos, Koos Zwart, Felix Meurders, Willem van Beusekom en Peter Holland indertijd voor stonden. 
Later, vanaf pakweg '85/ '86 was het in theorie mogelijk geweest, begin '80 zeker niet. Dat baseer ik op kennis van de publieke radio in die tijd.

In herhaal tot slot mijn vraag of je het programma daadwerkelijk hebt beluisterd en zo ja hoeveel overeenkomsten met Decibel je hoort in presentatie, programmatische aanpak en muziekkeuze.

Edwin

Denk aan je hart man!

  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bosmeester:

Hoi Edwin dit smaakt naar meer heb je nog meer opnames van de VARA-dinsdag eind jaren '70/begin jaren '80?

 

Groeten, Arnold. 

 

Zeker wel, maar er is op deze site al vaker iets gedeeld, ook door anderen. Ik zal nog wel wat posten.

14 uur geleden zei Albatrosstudio:

Denk aan je hart man!

Geen zorgen, man!

Maar als je een vraag wordt gesteld, kun je die ook gewoon beantwoorden, hoor, man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.