Jump to content

Recommended Posts

6 uur geleden zei Hans Hulswit:

Ontvanger stond in NL, zo te horen...

in België,

dit heeft niets te maken met Caroline, the Bell Paradijs op 1584 bij Utrecht want dit was gewoon niet te ontvangen in België. Ik herinner me dat ik dit station in de omgeving van Utrecht kon ontvangen en op een bepaald moment ook op 1332 dacht ik. Maar dat was later dan 1994 vermoed ik.

Op internet vind je lijsten met de periodes dat Caroline in de jaren 90 in de lucht was met tijdelijke vergunningen of via satelliet, maar de samenstellers melden dat deze onvolledig is, daar deze vergunningen met "1 watt" slechts lokaal te ontvangen waren. Die "1 watt"-uitzendingen waren af en toe ook te ontvangen aan de Belgische kust. Deze opnames heb ik pas digitaal omgezet. Een van de dj's is Chris Kennedy. Het zijn fragmenten, want toen de uitzendingen te veel in de ruis gingen stopte ik de opnames totdat  er weer iets te horen was. Ze gebruiken hier ook weer box 963 London, zoals in andere uitzendingen in 1992 en 1993 vanaf de Ross Revenge.

Tussen 2008 en 2012 maar dat is dus veel later, kreeg Zenith Classic Rock af en toe als tijdelijke zender de 1584khz toebedeeld. 

Die lijst met de periodes in de jaren 90 vind je terug op radio Caroline -1992  (5 januari 2020) maar die lijst is onvolledig. Ik herinner me dat Caroline ook regelmatig op 531 khz zat, maar ik vrees dat ik daar geen opnames van heb. De ontvangst was veel zwakker op de 565m. 

Ik ben nog volop bezig met opnames digitaal om te zetten.

BTW, Zenith Classic Rock kregen een tijdelijke vergunning van de BCI (Ierland) en niet van Ofcom (UK).

En het klopt dat Caroline meerdere malen een RSL gebruikt heeft op 531 kHz. In elk geval in Augustus 2009, Januari 2010, April/Mei 2010, Augustus 2010, April/Mei 2011. Allemaal vanaf de Ross, Tilbury.

Op 1278 kHz: In Augustus 1997 vanuit Sheerness, Augustus 2004, Tilbury.

Op 1503 Khz: Augustus 1995 vanuit Clacton, Juni 1998 vanaf Queensborough, Juli/Augustus 1999 vanaf Southend-on-Sea.

Tot zover mijn lijstje mocht je er iets van missen.

Rob V.

• Thanks 1
5 uur geleden zei Rob Veld:

BTW, Zenith Classic Rock kregen een tijdelijke vergunning van de BCI (Ierland) en niet van Ofcom (UK).

En het klopt dat Caroline meerdere malen een RSL gebruikt heeft op 531 kHz. In elk geval in Augustus 2009, Januari 2010, April/Mei 2010, Augustus 2010, April/Mei 2011. Allemaal vanaf de Ross, Tilbury.

Op 1278 kHz: In Augustus 1997 vanuit Sheerness, Augustus 2004, Tilbury.

Op 1503 Khz: Augustus 1995 vanuit Clacton, Juni 1998 vanaf Queensborough, Juli/Augustus 1999 vanaf Southend-on-Sea.

Tot zover mijn lijstje mocht je er iets van missen.

Rob V.

Zenith heb ik nooit kunnen horen, maar ik vond wel de naam terug bij het zoeken wie de 1584 had gebruikt.

Van de 1278 heb ik waarschijnlijk ook nog cassettes liggen. Van de 1503 ook nog en ik denk zelf dat niet alleen Caroline de 1503 kon gebruiken. Het zal dit jaar nog wel lukken om een aantal van die opnames digitaal om te zetten. Er zullen nog wel periodes geweest dat Caroline een frequentie gebruikte maar door een beperkt aantal mensen kon beluisterd worden zoals bv uitzendingen op FM.

Radio London gebruikte in December 1997 ook de 1503 (St. Katherina's dock

In Januari 2001 was het RNI (LV 18)

In April 2001 was het Mi Amigo (LV18)

In Augustus 2003 was het wederom Mi Amigo.

In Juli/Augustus 1999 1566 kHz Swinging Radio England

In Augustus 1999 1575 kHz RNI (LV 18)

In April/Mei 2000 1575 kHz RNI (Harwich)

Verder nog, Red Sand Radio 1278 kHz in Juli 2007 en 2008 (Red Sands Fort)

Juli/Augustus 1997 1134 kHz Radio London (Frinton on Sea)

Augustus 2000 1143 kHz Radio London (Clacton)

En dat is mijn (in)complete lijst. Misschien makkelijk als je nog eens opnames vind en wil dateren.

Rob V.

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Similar Content

• By hans knot
      New Model Army – Vagabonds. New Model Army werd in 1981 opgericht en bestaat nog steeds. Het nummer Vagabonds werd door Justin Sulivan gecomponeerd in 1987 en verscheen in 1989 op de lp ‘Thunder and Consalation’. Het is een vocaal nummer maar met een instrumentaal intro van 1 min 32 seconden. Ruim genoeg voor Steve Conway op Radio Caroline om een promotiespot in te spreken in januari 1989 voor een speciale trip met The Olau Brittannia op Paaszondag dat jaar om het 25 jarig bestaan te vieren van Radio Caroline. Er werd dus langs de Ross Revenge gevaren en the Caroline Movement, die de tocht organiseerde, bood dit tripje, tegen betaling, aan. Zelfs Ronan O’Rahilly was op deze tocht aanwezig.  

New Model Army - Vagabonds. New Model Army was formed in 1981 and still exists today. The song Vagabonds was composed by Justin Sullivan in 1987 and appeared on the album 'Thunder and Consalation' in 1989. It is a vocal song but with an instrumental intro of 1 min 32 sec. More than enough for Steve Conway on Radio Caroline to record a promotional spot in January 1989 for a special trip with The Olau Brittannia on Easter Sunday that year to celebrate the 25th anniversary of Radio Caroline. So they sailed past the Ross Revenge and the Caroline Movement, who organised the trip, offered this trip, for a fee. Even Ronan O'Rahilly was present on this trip. 
      Please login or register to see this link.

• By hans knot
      Paul McCartney and Wings – Singalong junk. Staat al uitgebreid in de lijst en kan worden aangevuld: De instrumentale versie van dit nummer is afkomstig van de in 1970 verschenen lp McCartney en was het debuut soloalbum van Paul McCartney, uitgebracht op 17 april 1970 door Apple Records. McCartney nam het in het geheim op, meestal met behulp van eenvoudige thuisopnameapparatuur in zijn huis in St John's Wood. Het mixen en sommige opnamen vonden plaats in professionele Londense studio's. Afgezien van incidentele bijdragen van zijn toenmalige vrouw Linda, voerde McCartney het hele album alleen uit door te overdubben op vier-sporen tape. Het was Paul de Wit (Erik de Zwart) die op 9 december 1979 voorgoed afscheid nam van zijn collega’s en de luisteraars van Radio Caroline, waarbij hij gebruik maakte van Singalong junk.

Paul McCartney and Wings - Singalong junk. Already in the list and can be added: The instrumental version of this song is taken from the 1970 album McCartney and Wings, which was Paul McCartney's debut solo album, released on 17 April 1970 by Apple Records. McCartney recorded it in secret, mostly using simple home recording equipment at his home in St John's Wood. Mixing and some recording took place in professional London studios. Apart from occasional contributions from his then wife Linda, McCartney performed the entire album alone by overdubbing on four-track tape. It was Paul de Wit (Erik de Zwart) who said goodbye to his colleagues and the listeners of Radio Caroline for good on 9 December 1979, using Singalong junk.

• By martinja
      Caroline, The official story by Tony Allan Jingles

Caroline, The official story by Tony Allan LP1 A

Caroline, The official story by Tony Allan LP1 B

Caroline, The official story by Tony Allan LP2 A

Caroline, The official story by Tony Allan LP2 B
    • By martinja
      Radio Caroline 558 - 1988 05 11 Wed 1915-2000 - Mick Williams
    • By Hans Hulswit
      Recorded in Papendrecht, NL

• Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      4,931
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    st3fndre
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.