Spring naar bijdragen

Oude tijden .........."zo monteerden we toen"


Juul

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Ben:

;), twee weken geleden nog een paar gebroken VCR videobanden geplakt. Ik digitaliseer ook alles (wat los en vast zit) :)

Banden toch wel met special plakband aan elkaar gezet, anders gaat het mis en kost het je je koppen. 

18 uur geleden zei Juul:

Dag Ruud,

 

Leuk dat iemand het herkent en reageert.   Worden er wel steeds minder.

Was nog het echte handwerk ( 6 slagen terug vaak )....................................maar ja de techniek schrijdt voort.

3 slagen terug voor de, 13cm repo bandjes. 

Was een mooie manier van non destructief monteren nog voor digitaal er kwam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

Banden toch wel met special plakband aan elkaar gezet, anders gaat het mis en kost het je je koppen. 

3 slagen terug voor de, 13cm repo bandjes. 

Was een mooie manier van non destructief monteren nog voor digitaal er kwam. 

 

 

En inderdaad Ruud, goed tellen voor de 3 of 6 slagen op de Cor Doesburg schijf..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RK 4 was boven in de gang toch?

 

Syb gaat binnenkort met welverdiend pensioen. Van hem heb ik prachtige Veronica opnamen gekregen die hij opnam "aan de Zeeuwse kust'.

 

foto: Syb   13mei 2001  "effe een lijntje steken naar AVVC.............."audiooooootjooooo"

 

 

 

screen 558.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-1-2021 om 19:01 zei Juul:

RK 4 was boven in de gang toch?

 

Syb gaat binnenkort met welverdiend pensioen. Van hem heb ik prachtige Veronica opnamen gekregen die hij opnam "aan de Zeeuwse kust'.

 

foto: Syb   13mei 2001  "effe een lijntje steken naar AVVC.............."audiooooootjooooo"

 

 

 

screen 558.jpg

Juul, vanaf de hoofdentree (de hal, rechtdoor was De Rooie Haan) moest je linksaf drie of vier traptreden af een hal in, waar een rij studio's lag, waar RK4 er een was. 

Syb heb ik eind 2019 weer eens gesproken, toen ik meewerkte aan de serie 100 Jaar Radio op NH, waar we een uitzending maakten over de radiotechniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo,

Op mijn M15A zit de ‘Doesburg’ schijf. Ik ken de functie tbv het monteren ( 6 slagen terug) maar er is ook een indicatie mbt 33,45 en 78 toeren, Hoe werd die gebruikt?  Is er documentatie van Dhr. Doesburg over het gebruik ergens beschikbaar??

Bij voorbaat dank!

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is even nieuw voor mij, kan mij die indicatie niet herinneren en nooit iemand daarmee zien werken. 

Eigenlijk werd alleen het "item" gemonteerd, platen werden los live gedraaid - op Hilv 3. 1 keer heb ik een plaat tussen 2 delen gedraaid en zelf af/aangekondigd, maar hoe de technicus dat deed weet ik niet. Ik zat achter de mic, aan de andere kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog goed dat we het altijd gebruikten als we voor Poster gebruik maakte van de BBC transcriptie LP's.

Want daar moesten we de interviews e.d. vanaf halen.

Ik denk dat mede forum lid Niels wel in staat is om een detailfoto's te maken van een oude M15.

 

Maar Willem Jan , hierboven kan toch een foto uploaden? 

Kan ik wel een "oude" NOS-NOB technicus even vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik met mede forum lid Niels  en technicus Sybrand Verwer overleg gehad.  En beiden vertelden dat de 45-33-en 78 toeren op de Doesburg schijf dienden te worden gebruikt met de EMT PU die ze bij de Omroep hadden. Op die PU stonden ook streepjes om de vinyl plaat terug te draaien en dan na tegelijk starten ( PU en M15 ) kon je de M15 "bijdrukken".  En inderdaad............ik zie het nog zo voor mij, zo deden we dat. Dus kan alleen maar gebruikt worden met de EMT.

 

Hier een paar foto's "uit vervlogen tijden."

 

1. techn. Herman Dales na een Poster opname in het muziekpaviljoen

 

 

Herman EMT.jpg

 

 

2. EMT's in de Hilv. 3 -  Radio dj set.  april 1987.

 

 

dj set van ECK 3  april87.jpg

 

 

3. EMT's in RK 4 muziekpaviljoen met techn. Pieter de Vlaam.  (RK4 was de z.g. Toer de France studio ).  Ook kwam "het Oog" er vaak vandaan.

 

 

 

 

EMT toer RK4.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.