Spring naar bijdragen

Krantenknipsel 28-07-1962 Radio Veronica, pionier of martelaar?


cdb

Aanbevolen berichten

Weer een mooi artikel dat boven water is gekomen. Bedankt Cor. 

 

Ik wist niet dat de directe aanleiding  tot de oprichting van stichting 'Vrienden van Veronica ' het aannemen van de ontwerp conventie tegen illegale radio van Straatsburg was. 

 

Ook nooit geweten waarom er één gulden werd gevraagd. Nu weet ik het: het was een 'symbolisch offer '(mooi taalgebruik) om Veronica te steunen en een tegemoetkoming in de onkosten van de actie.

 

Vraag me af of er inderdaad een aanvraag voor een omroepvergunning is ingediend. Zou de tweede zijn. Tussen woorden en daden ligt soms een onneembare vesting...

 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-1-2021 om 15:59 zei Leendert Vingerling:

Weer een mooi artikel dat boven water is gekomen. Bedankt Cor. 

 

Ik wist niet dat de directe aanleiding  tot de oprichting van stichting 'Vrienden van Veronica ' het aannemen van de ontwerp conventie tegen illegale radio van Straatsburg was. 

 

Ook nooit geweten waarom er één gulden werd gevraagd. Nu weet ik het: het was een 'symbolisch offer '(mooi taalgebruik) om Veronica te steunen en een tegemoetkoming in de onkosten van de actie.

 

Vraag me af of er inderdaad een aanvraag voor een omroepvergunning is ingediend. Zou de tweede zijn. Tussen woorden en daden ligt soms een onneembare vesting...

 

 

Salut

Leendert

 

 

Of er ooit een aanvraag is ingediend?  Ik heb er nooit iets over aan getroffen. En vragen gaat niet meer......helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant krantenknipsel.

Met radio tv programmering. De meeste programma's hadden niet eens een naam, en maar 2 radio zendertjes, wij op Aruba hadden er al 4. Ook de streke zenders uit Curacao konden we ontvangen.

 

En op TV, begon s avonds pas om 8 uur.

En toevallig die avond, reportage van bezoek prinsessen Irene en Margriet aan de West.

Waarschijnlijk heb nog naar ze gezwaaid op een rotonde tussen vliegveld en stad, was vlak bij ons huis. Meestal reden ze in een grote open auto, convertable. Ze zaten achterin. Geen beveiliging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.