Spring naar bijdragen

Juul's prullemand


Juul

Aanbevolen berichten

Hallo Juul,

Dyo hier.

Ik wou dat ik zo'n prullenmand had!

Vond toch weer wat  jingles die ik niet had.

De laatste file "USA jingles Folder" komt bij mij van daan en is van de "Just jingles" series.

Dat waren ongeveer 70 cdr's allemaal verloren gegaan toen mijn hardeschijf overleed.

Leuk om deeerste uit die serie weer te hebben.

Bedankt voor het beschikbaar stellen.

Groetjes

Dyo

Aussieland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei dyo:

Hallo Juul,

Dyo hier.

Ik wou dat ik zo'n prullenmand had!

Vond toch weer wat  jingles die ik niet had.

De laatste file "USA jingles Folder" komt bij mij van daan en is van de "Just jingles" series.

Dat waren ongeveer 70 cdr's allemaal verloren gegaan toen mijn hardeschijf overleed.

Leuk om deeerste uit die serie weer te hebben.

Bedankt voor het beschikbaar stellen.

Groetjes

Dyo

Aussieland

 

 

Hoi Dyo,

 

Mooi zo.

 

Hier is het erg koud bij jou denk ik niet................hi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar weken terug verraste Ad mij met een HD met 1679 jingles !   Wel 10 Gb. Toen zei ik, "ja en wat nu ?"........................

 

"Kun je effe naar de benaming kijken of die wel juist zijn ?"

 

Ze waren allemaal in "wav", dus eerst maar even omgezet in mp3........................Neemt niet zoveel ruimte in.

Alsof ik het al niet druk genoeg heb.

 

 

 

 

screen 610.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

 

 

Hoi Dyo,

 

Mooi zo.

 

Hier is het erg koud bij jou denk ik niet................hi

Hallo Juul,

Nou we hebben twee dagen regen gehad wat een beetje raar is vooor deze tijd van het jaar.

Nu is het weer mooi en gaan we weer terug naar de  graden.

Heb mooie foto's gezien van de sneeuw en ijs.

Dat kennen we hier in WA niet.

Groetjes

Dyo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-2-2021 om 13:35 zei Juul:

Een paar weken terug verraste Ad mij met een HD met 1679 jingles !   Wel 10 Gb. Toen zei ik, "ja en wat nu ?"........................

 

"Kun je effe naar de benaming kijken of die wel juist zijn ?"

 

Ze waren allemaal in "wav", dus eerst maar even omgezet in mp3........................Neemt niet zoveel ruimte in.

Alsof ik het al niet druk genoeg heb.

 

 

 

 

screen 610.jpg

Hallo Juul,

Is deze index alleen ter kennisname?
Hier zou je velen van ons zeer blij mee maken. Dit is zo te zien vooral het eigen werk van jullie, dus buiten de officiele pakketten. 

Groet, Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Harm ten Brink:

Ow, en wie zijn die velen van ons dan? 🤔

Dat moet ieder voor zich maar aangeven. Het is een vermoeden van mij, maar ik weet dat ik niet de enige ben die hierin geinteresseerd is. Deze hele site bedient bij uitstek een niche, maar heeft wel vele enthousiaste leden.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei rauhfaser:

Hallo Juul,

Is deze index alleen ter kennisname?
Hier zou je velen van ons zeer blij mee maken. Dit is zo te zien vooral het eigen werk van jullie, dus buiten de officiele pakketten. 

Groet, Edwin

 

 

Dag Edwin,

Het is alleen om aan te geven hoeveel er nog moet gebeuren. Meer niet. Ze gaan allemaal naar B&G op termijn. Als ze van een duidelijke beschrijving voorzien zijn. Want anders heeft niemand er wat aan.

 

Maar ik had ook dit ( zie onderstaand )  kunnen plaatsen. Moet ook nog allemaal in de dBase.  De tags bevatten de info.

Heb een apart script gemaakt zodat de filenaam eerst naar de tag gaat en daarna krijgt de file een archiefnummer. Is effe werk maar dan........................

 

En in sommige gevallen "ligt" het er al sinds 2013 zie ik.

 

 

 

 

 

 

screen 614.jpg

screen 614b.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-2-2021 om 14:21 zei Juul:

 

Ze gaan allemaal naar B&G op termijn. Als ze van een duidelijke beschrijving voorzien zijn. Want anders heeft niemand er wat aan.

 

En dan ligt het bij B&G en vraag ik 's een keer wat aan (in dit geval beeldmateriaal van de VARA afgelopen week) en dan krijg je dit als antwoord:

 

Status verzoek

Afgekeurd

Bericht

Beste aanvrager,
Het door u aangevraagde archiefmateriaal is helaas niet goedgekeurd door de rechthebbende. Daarom kunnen we niet tot levering van het materiaal overgaan. Via de helppagina kunt u meer informatie vinden over het bestelproces: Please login or register to see this link. Heeft u toch nog vragen, neem contact met ons op: klantcontactcentrum@beeldengeluid.nl of 035-6775555.

 

Er moet toch 's een grote bezem door dat hele gedoe rondom B&G en rechthebbenden. Ik zal me van verdere uitingen van boosheid en onbegrip onthouden.

 

Maar goed, daar gaat het hier niet over. Excuses voor dit zijspoor, maar het moet maar (weer) 's geschreven worden.

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-2-2021 om 12:21 zei Ben:

En dan ligt het bij B&G en vraag ik 's een keer wat aan (in dit geval beeldmateriaal van de VARA afgelopen week) en dan krijg je dit als antwoord:

 

Status verzoek

Afgekeurd

Bericht

Beste aanvrager,
Het door u aangevraagde archiefmateriaal is helaas niet goedgekeurd door de rechthebbende. Daarom kunnen we niet tot levering van het materiaal overgaan. Via de helppagina kunt u meer informatie vinden over het bestelproces: Please login or register to see this link. Heeft u toch nog vragen, neem contact met ons op: klantcontactcentrum@beeldengeluid.nl of 035-6775555.

 

Er moet toch 's een grote bezem door dat hele gedoe rondom B&G en rechthebbenden. Ik zal me van verdere uitingen van boosheid en onbegrip onthouden.

 

Maar goed, daar gaat het hier niet over. Excuses voor dit zijspoor, maar het moet maar (weer) 's geschreven worden.

 

 

Ben,

Ik denk dat de VARA wel z'n reden zal hebben.

B&G treft in dit geval geen blaam.  Die voeren "slechts uit".

 

Net als het overige enige tijd "ons Veronica" materiaal betreft hebben wij vastgelegd dat er met ons, overlegd zal worden. Dit om te voorkomen bijvoorbeeld dat er iets met ons materiaal gaat gebeuren waar wij ons niet in kunnen vinden.

Het is ook geregeld dat voor studie doeleinden het materiaal "om niet" beschikbaar komt.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

B&G treft in dit geval geen blaam.  Die voeren "slechts uit".

Ik zie dat anders, Juul. B&G heeft een "winkel" waar ik zaken kan kopen. Ik verwacht dat zij met hun toeleveranciers goed regelen dat ze het ook kunnen verkopen, anders zouden ze dat niet in hun "winkel" op de schappen moeten leggen.

 

Als ik bij de Mediamarkt een DVD wil afrekenen verwacht ik niet dat men dan eerst moet gaan uitzoeken of deze wel verkocht mag worden van de platenmaatschappij.

 

B&G moet dit hele proces flink op de schop nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Ben:

Ik zie dat anders, Juul. B&G heeft een "winkel" waar ik zaken kan kopen. Ik verwacht dat zij met hun toeleveranciers goed regelen dat ze het ook kunnen verkopen, anders zouden ze dat niet in hun "winkel" op de schappen moeten leggen.

 

Als ik bij de Mediamarkt een DVD wil afrekenen verwacht ik niet dat men dan eerst moet gaan uitzoeken of deze wel verkocht mag worden van de platenmaatschappij.

 

B&G moet dit hele proces flink op de schop nemen!

Helaas heeft B&G daarin niet veel te willen (althans: als het aan B&G ligt zou dat hele archief allang voor iedereen beschikbaar zijn).

 

De omroepen hebben nou eenmaal de rechten op het materiaal (B&G is eigenaar van de fysieke drager en mag die conserveren/digitaliseren en gebruiken binnen de eigen muren maar voor elk ander gebruik moet gewoon overlegd worden met de omroepen, die zijn nog steeds eigenaar van het materiaal).

Men is al jaren in gesprek met de omroepen om dat geregeld te krijgen en er is wel enige beweging aan dat front maar de bal ligt gewoon bij de NPO (als overkoepelend orgaan voor de omroepen en als zodanig rechthebbende)....

Dan kun je zeggen: verkoop dan niks... maar dan weet je al helemaal zeker dat het materiaal op de plank blijft liggen.

 

Overigens is B&G wel vrij uniek in zijn soort, dat in beginsel de hele catalogus te doorzoeken is en dat men een kopie kan aanvragen voor privegebruik.

Ik ken weinig andere archieven in europa die dat doen.....

bewerkt door maartenfransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Maarten dat heb jij prima beschreven zo is het.  Net als ik eerder schreef. Maar de meest mensen vinden dat alles maar rechtenvrij moet zijn  zullen als het hun eigen rechten betreft ook zeggenschap willen. Dat vergeten ze wel eens.

 

Een ander "voordeel" van B&G is dat het bewaard blijft.

5 uur geleden zei Ben:

Ik zie dat anders, Juul. B&G heeft een "winkel" waar ik zaken kan kopen. Ik verwacht dat zij met hun toeleveranciers goed regelen dat ze het ook kunnen verkopen, anders zouden ze dat niet in hun "winkel" op de schappen moeten leggen.

 

Als ik bij de Mediamarkt een DVD wil afrekenen verwacht ik niet dat men dan eerst moet gaan uitzoeken of deze wel verkocht mag worden van de platenmaatschappij.

 

B&G moet dit hele proces flink op de schop nemen!

 

 

Leendert,

 

Het zal  niet vreemd zijn dat ik je redenatie niet volg.

Ook jij gaat voorbij aan het feit dat B&G NIET de eigenaar is. Dat zijn de rechthebbenden.

En dat ze zoals jij schrijft "dat zij met hun toeleveranciers goed regelen dat ze het ook kunnen verkopen, anders zouden ze dat niet in hun "winkel" op de schappen moeten leggen.'

is niet helemaal juist.   Lees het verhaal hierboven van Maarten en van mij nog maar eens na.

Ze hebben het archief  in ieder geval  "open" gezet.

Dat was in het verleden anders. Toen was het louter voor de Omoep toegankelijk. Wil je daar naar terug?

 

Ik heb de afgelopen maanden meer dan 2000 ! reclames "gedoneerd" aan B&G. Ik heb ze voorwat de eerste jaren 1960-1962  veel uit programma's geknipt. Natuurlijk hebben wij daar de rechten niet van. Die liggen bij de fabrikant - reclame buro.

Maar mooi dat die reclames nu wel bewaard en toegankelijk zijn.  Ik had ze ook weg kunnen flikkeren. "weg radioreclame geschiedenis"

 

En oh, ja, ik zal iedereen voor zijn, "het archief is opgebouwd met belastinggeld"...................

Maar goed in het geval van ons Veronica archief is het niet van toepassing.

 

Ik denk dat ik dat nog vaak moet zeggen-schrijven.

En Leendert, stel dat ik een aantal van jou prachtige foto's gebruik voor in een boek over de zeezenders waar jij bij betrokken was.  En dat zonder met jou te overleggen..............

Wat is dan jou antwoord?

 

Alles draait tegenwoordig om rechten vrienden.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Dag Maarten dat heb jij prima beschreven zo is het.  Net als ik eerder schreef. Maar de meest mensen vinden dat alles maar rechtenvrij moet zijn  zullen als het hun eigen rechten betreft ook zeggenschap willen. Dat vergeten ze wel eens.

 

Een ander "voordeel" van B&G is dat het bewaard blijft.

 

 

Leendert,

 

Het zal  niet vreemd zijn dat ik je redenatie niet volg.

Ook jij gaat voorbij aan het feit dat B&G NIET de eigenaar is. Dat zijn de rechthebbenden.

<knip>

Alles draait tegenwoordig om rechten vrienden.

Ik weet dat jij dit anders ziet dan ik dit zie, Juul. Da's natuurlijk prima. Je laatste zin is inderdaad waar het om draait. De rechten en dat moet goed geregeld worden. Bert van Breda van 192TV weet daar alles van. Het is mij nooit overkomen dat als ik een DVD of CD van BRmusic wilde kopen, men mij vertelde dat het niet door kon gaan omdat de VARA or TROS of AVRO geen toestemming gaf.

 

Als je spullen wilt verkopen waar rechten opzitten, dan moet je dat goed regelen en niet de bal bij een ander neerleggen. Het is de winkel van B&G en niet van Bopper Holding (in mijn case), de VARA of weet ik veel wie.

 

En het argument om dan maar niks aan te bieden is natuurlijk wat iemand, die een winkel runt, nooit zal willen gebruiken.

 

Overigens interessant dat je me met Leendert aanspreekt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Ben:

Ik weet dat jij dit anders ziet dan ik dit zie, Juul. Da's natuurlijk prima. Je laatste zin is inderdaad waar het om draait. De rechten en dat moet goed geregeld worden. Bert van Breda van 192TV weet daar alles van. Het is mij nooit overkomen dat als ik een DVD of CD van BRmusic wilde kopen, men mij vertelde dat het niet door kon gaan omdat de VARA or TROS of AVRO geen toestemming gaf.

 

Als je spullen wilt verkopen waar rechten opzitten, dan moet je dat goed regelen en niet de bal bij een ander neerleggen. Het is de winkel van B&G en niet van Bopper Holding (in mijn case), de VARA of weet ik veel wie.

 

En het argument om dan maar niks aan te bieden is natuurlijk wat iemand, die een winkel runt, nooit zal willen gebruiken.

 

Overigens interessant dat je me met Leendert aanspreekt.

 

 

 

O jee Ben,

Maar mijn reacties werden aan elkaar gelijmd door het forum. Het is dus wat onduidelijk geworden. Sorry daarvoor.

 

1. B&G is geen winkel, zoals velen denken. Ik begrijp niet dat "men" het daar maar over heeft.

Zij leggen de bal niet bij een ander, ze zullen wel moeten. Als je daar problemen mee hebt zul je de "rechthebbende" moeten benaderen. Hij-zij zal dan een eventuele rechten uitoefening kunnen opheffen. Daar moet je zijn.

In jouw geval als het de VARA betreft moet je de VARA benaderen. Maar jij laat dat "bewaarder" B&G regelen.

 

Als het  over Veronica zeezender spul gaat heb ik bedongen dat er altijd overleg zal zijn. zo simpel is het.

En dan kunnen we altijd kijken of er een fee moet komen. Wel handelingskosten van B&G. Want wij wilden daar vanaf.

 

En wat jij met BR regelt weet ik niet. Misschien doet Bert niet moeilijk en hanteert het z.g. "piep systeem".

(we zien wel ).

Maar wie weet heeft  Bert de rechten van de clips die in een uitzending zaten ook niet.

 

Het is officieel zo, dat ik zonder toestemming van de TROS ( AVROTROS)  niet eens een kopie van een van mijn eigen uitzendingen kan krijgen. (Ze weten bij de TROS niet eens meer dat ik daar ruim 35 jaar gewerkt heb..............hi )

sterker nog vorig jaar belde een bekende TROS dj mij nog of ik wist  of er ook beschrijvingen waren van al die meer dan 1000 jingles  die we gemaakt hebben. Die had ik al jaren geleden weggegooid. En al die jingles zijn ook niet bij B&G. De TROS had ook geen belangstelling, want de rechten van Top Format waren verlopen, en toen ik met pensioen ging  zijn al die banden naar het Jingleweb gegaan. ( ik was net op tijd om ze te redden uit de container). Daar liggen ze nu......hoop ik. Maar wat er in de toekomst gebeurd? Geen idee. Ik hoop dat Jelle en Benno daar goed over nagedacht hebben.

Ik in ieder geval wel inzake onze Veronica verhaal....................................

 

 

Het is mij verder volstrekt duidelijk allemaal en ik begrijp dat velen dat een teleurstelling vinden. Maar het is wel een gevolg van het doorzoekbaar maken van de B&G archieven. ( ik was daar nooit voor trouwens ).

Want dan krijg je dit soort "gedoe".

 

Als ik weer in Hillywood ben zal ik Eppo van Nispen, mijn oud TROS tv collega en nu "baas" van B&G, maar weer eens de gedachten van vele mensen overbrengen. En anders moet je maar eens een keer mee gaan als alles weer mag, kan je het zelf uitleggen.

 

Ik stop nu maar met het uitleggen en nogmaals uitleggen van de spagaat waarin B&G zich bevindt.

 

foto's de duizenden TROS jingles op weg naar Jingleweb. En het boek met de beschrijving dat ik weggegooid heb. 

foto:© Jelle Boonstra.

 

Dus niet naar B&G gaan want daar liggen ze niet.

screen 623.jpg

screen 622.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Juul:

En wat jij met BR regelt weet ik niet. Misschien doet Bert niet moeilijk en hanteert het z.g. "piep systeem".

(we zien wel ).

Maar wie weet heeft  Bert de rechten van de clips die in een uitzending zaten ook niet.

Ik doelde op DVDs en DVD boxen, die BRmusic heeft uitgebracht en die in de winkel te koop zijn/waren. Daarop zijn veel videoclips te vinden van muziekprogramma's, waarvan de rechten bij de (Publieke) Omroepen liggen (in binnen- en buitenland)

 

16 minuten geleden zei Juul:

Het is officieel zo, dat ik zonder toestemming van de TROS ( AVROTROS)  niet eens een kopie van een van mijn eigen uitzendingen kan krijgen. (Ze weten bij de TROS niet eens meer dat ik daar ruim 35 jaar gewerkt heb..............hi )

Dat is logisch, ik heb 41+ jaar bij hetzelfde (Telecom) bedrijf gewerkt en heb ook nergens (meer) toegang toe.

 

16 minuten geleden zei Juul:

Als ik weer in Hillywood ben zal ik Eppo van Nispen, mijn oud TROS tv collega en nu "baas" van B&G, maar weer eens de gedachten van vele mensen overbrengen. En anders moet je maar eens een keer mee gaan als alles weer mag, kan je het zelf uitleggen.

Dat vind ik een goed plan, Juul. Doen we!

 

16 minuten geleden zei Juul:

Ik stop nu maar met het uitleggen en nogmaals uitleggen van de spagaat waarin B&G zich bevindt.

De spagaat is mij duidelijk, Juul. De weg uit de spagaat is waar het om draait.

 

Voorlopig ga ik door met het digitaliseren van oude Betamax en VCR (Philips N1500/1700 recorders uit de jaren '70) banden en kom ik soms hele leuke oude TV programma's tegen, toen nog allemaal zonder logo in beeld :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.