Spring naar bijdragen

Op zoek naar een bulkeraser te leen/huur


Marten Minkema

Aanbevolen berichten

Als radiomaker zit ik met 500+ cassette/DAT-bandjes die veel ruimte innemen: ik heb ze allemaal gedigitaliseerd en wil er nu vanaf, heb ze voor niks aangeboden op een cassettebandjes-groep, voor wie maar een 'bulk eraser' te leen heeft, zodat ik ze goed en volledig kan wissen. Maar dat schiet helaas niet zo op. Kan ik van iemand zo'n ding lenen tegen een goede fles wijn of voor een klein bedrag huren? Als dit niet lukt, moet ik ze allemaal in de bankschroef zetten.. dat is toch heel pijnlijk in deze tijd dat we moeten recyclen en de afvalstroom beperken. Iemand een idee? Dank alvast voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank collega! Nou er staan allemaal ruwe opnamen over een periode van 30 jaar op die tapes, waar ik als een kok iets van gemaakt heb voor de radio. Ik wil beslist niet dat het 'basismateriaal' gaat rondslingeren. Maar inderdaad: slecht wissen met zo'n supermagneet geeft die cassettes een oplawaai en maakt ze onbruikbaar - heb ik gelezen. Dus er komt wel wat bij kijken, ik laat mij graag instrueren.

Overigens stond zo'n bulk eraser tot 1997 in Villa 65 van de VPRO, in een alkoof in de gang die leek op een telefoonhokje, maar dan met een deur: het kleinste kamertje in het gebouw, de wc was groter. De deur moest dicht bij gebruik, want in hetzelfde gebouw stonden ook kasten vol banden met unieke opnamen. Alleen die eraser stond in het kamertje, een zware zwarte doos op een plankje. Met een pin bovenop waar je de kern van grote uitzendbanden op kon zetten, als LP's op een platenspeler. Er zat maar 1 knop op, een rode en dan ging de doos hard brommen en moest je de band ronddraaien. Dat ging heel moeizaam vanwege het magnetisme. Maar deed je het goed, dan was de band weer helemaal schoon. Ik heb gevraagd bij de omroep of ze de eraser nog ergens in opslag heeft staan, maar nee: al lang geleden weggedaan. Te gevaarlijk met al die computers in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  Wij hadden er ook 1, maar dat was toen............................

 

 

 

Bulk eraser.jpg

2 uur geleden zei Marten Minkema:

Dank collega! Nou er staan allemaal ruwe opnamen over een periode van 30 jaar op die tapes, waar ik als een kok iets van gemaakt heb voor de radio. Ik wil beslist niet dat het 'basismateriaal' gaat rondslingeren. Maar inderdaad: slecht wissen met zo'n supermagneet geeft die cassettes een oplawaai en maakt ze onbruikbaar - heb ik gelezen. Dus er komt wel wat bij kijken, ik laat mij graag instrueren.

Overigens stond zo'n bulk eraser tot 1997 in Villa 65 van de VPRO, in een alkoof in de gang die leek op een telefoonhokje, maar dan met een deur: het kleinste kamertje in het gebouw, de wc was groter. De deur moest dicht bij gebruik, want in hetzelfde gebouw stonden ook kasten vol banden met unieke opnamen. Alleen die eraser stond in het kamertje, een zware zwarte doos op een plankje. Met een pin bovenop waar je de kern van grote uitzendbanden op kon zetten, als LP's op een platenspeler. Er zat maar 1 knop op, een rode en dan ging de doos hard brommen en moest je de band ronddraaien. Dat ging heel moeizaam vanwege het magnetisme. Maar deed je het goed, dan was de band weer helemaal schoon. Ik heb gevraagd bij de omroep of ze de eraser nog ergens in opslag heeft staan, maar nee: al lang geleden weggedaan. Te gevaarlijk met al die computers in de buurt.

 

 

Bij B&G staan er nog zeker 2 weet ik "toevallig'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Juul:

  Wij hadden er ook 1, maar dat was toen............................

 

 

 

Bulk eraser.jpg

 

 

Bij B&G staan er nog zeker 2 weet ik "toevallig'.

Zon ding stond ook bij RNW. Met chroom video banden had ie toch wat moeite.

In elke NOS studio lag wel een cartwisser kan ik me herinneren. Meestal lag tie op de grond.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6405
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    arie3000
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.