Spring naar bijdragen

Harry Nilsson - "mijn held"


Juul

Aanbevolen berichten

Ik kwam op de Tube een mooie video  tegen die beschrijft het leven van één van mijn helden, Harry Nilsson.

1968  ik werkte net een paar maanden bij Veronica en daar kwam een jongeman binnen om een interview te doen met Lex.  Ene Harry Nilsson, met een gewatteerde bolle jas  met in z'n ene hand een LP " Pandemonium Shadow Show"  en de andere een beker koffie van onze tante Erna in de keuken.

 

Lex deed een interview met hem................en helaas heb ik het niet bewaard. Wel de LP met z'n "opdracht" en handtekening.

 

Later, in juni 1974, zou sport collega Berry Zandscholten hem nog opzoeken in de USA  en zou Harry een paar spots inspreken tbv het behoud van Radio Veronica. ( wel bewaard ).

 

 

 

 

 

foto;©Berry Zandscholten - Stichting Norderney

 

Berry staat achter het spreekgestoelte   bij WZGC  in Atlanta.met bril.

 

 

screen 614.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

En dan nu een stukje POSTER......................maar dan van The Beeb.    hi

 

 

 

 

En dan het prachtige "One" , niet veel mensen weten het, geschreven door Harry dat in de USA een hit werd voor The Three Dog Night.   Maar de "Harry versie"  is minstens zo mooi.

 

 

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Juul changed the title to Harry Nilsson - "mijn held"

Ik herinner me nog een verhaal over John Lennon en Harry. De platenmaatschappij wilde het contract van Harry niet verlengen. Dus stapte John met Harry naar het platenlabel en John zei: Als jullie Harry tekenen dan kom ik ook naar ik dacht RCA. Dus kon Harry verder. John heeft daarna wel zijn woord gebroken. Nog een persoonlijke herinnering. Ik zag ik dacht in 71 of 72 op televisie: The point  een tekenfilm met muziek van hem. Ik vond het geweldig . Ik dacht dat Me and my arrow erin zat. Ik heb nu de cd....

 

 

bewerkt door hans558
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei hans558:

Ik kan me een interview met een of meer Beatles herinneren. Het zal wel John geweest zijn. De interviewer vroeg iets van wie hun favoriete zanger, groep enz was. Er werd op alle vragen geantwoord: Harry Nilsson......

Dat was het interview wat Kenny Everett had met de Beatles in Abbey Road tijdens de opnamen van de White Album

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.