Spring naar bijdragen

Daniël Klijzing


wim1958

Aanbevolen berichten

Of er nog opnamen zijn? Ik hoop het, maar ik heb ze helaas niet. In mijn herinnering werd de naam van Daniël geregeld genoemd op de zender, maar heb ik hem zelden zelf sprekend gehoord. Ik meen me te herinneren dat hij naast het Popjournaal ook iets deed met Fop Out of Sportief Zijn, Beter Worden. Maar ja, het is allemaal lang geleden.

 

Hoe Daniël Klijzing eruitzag wist ik natuurlijk niet; het enige wat we hadden was het rijtje pasfoto's in de linkermarge van de Top-40, en daar stond hij niet bij, evenmin als de technici. In het Veronica-blaadje van toen verschenen foto's van een jongeman met lange blonde haren (net als ikzelf toen) die vroeg kaal werd (net als ik toen).

 

Daniëls onverwachte vroege overlijden is ook op de zender genoemd; dat vond ik opvallend omdat Veronica zelden iets in de uitzendingen zei over de collega's (Eddy Becker tijdje weg na groot ongeluk; Rob Out tijdje weg na groot ongeluk; Joost de Draaijer weg na groot meningsverschil; plus wat ik allemaal niet meer weet).

 

Ik hoop dat we nog wat meer over Daniël horen hier. In het kader van de geschiedschrijving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei wim1958:

Gisteren had ik iets aparts. Ik had een oudere man in de winkel die ik hielp en bij het invoeren van de klantenbon zei hij zijn naam: Daniël Klijzing. 

Ik vertelde hem dat op Veronica destijds iemand met de zelfde naam had gewerkt, die in 1971 overleden is. 

 

Wim de Lang 

 

 

1972

  • Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat geweldig Juul. Ik zie het net omdat ik een weekje op Texel op vakantie was. Mooi hoe iemand opeens door een ontmoeting met een vreemde weer in onze gedachten terug komt. Maar dat is het mooie van in een winkel werken.

Meteen heb ik een vraag, ik heb regelmatig op facebook contact met de weduwe van Rick van der Linden, zou ik haar het interview van hem met Daniel mogen doorzenden? 

Heel erg bedankt voor de dingen die je stuurde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 13-3-2021 om 08:25 zei wim1958:

Wat geweldig Juul. Ik zie het net omdat ik een weekje op Texel op vakantie was. Mooi hoe iemand opeens door een ontmoeting met een vreemde weer in onze gedachten terug komt. Maar dat is het mooie van in een winkel werken.

Meteen heb ik een vraag, ik heb regelmatig op facebook contact met de weduwe van Rick van der Linden, zou ik haar het interview van hem met Daniel mogen doorzenden? 

Heel erg bedankt voor de dingen die je stuurde.

 

 

Ja, hoor. Ik heb later bij de TROS ook nog met Rick gewerkt. Hij had net als ik diabetes en zei altijd als ie een te lage bloedsuiker spiegel had "joh neem een pils..." (En ik maar zeggen dat ik niet drink. ( was trouwens de enige bij Veronica  hi))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.