Spring naar bijdragen

Muziek Expres 06-03-1971 - Tom Collins 12-13


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei rauhfaser:

volgens mij allemaal begonnen, eind vorige eeuw.

 

10 juni 2001 werd de eerste download in de club aangeboden.

 

 

2 uur geleden zei rauhfaser:

omdat ik mede ook ben gevormd door Hilversum III in de jaren '70

 

 

Hilversum 3 vrijwel niet naar geluisterd eind jaren 60 en begin jaren 70, nu zou ik graag een inhaalslag willen maken, maar uit die tijd is (helaas) zo ver ik weet niet zoveel beschikbaar, maar wie weet valt het mee?

 

Misschien een idee voor iemand, om alles wat wel beschikbaar is pakweg tussen 1965-1975, eens in stappen te uploaden? 

 

2 uur geleden zei rauhfaser:

en dus ook oude opnames zocht van Felix Meurders, Vincent van Engelen, Ad Visser

 

Van Ad Visser is natuurlijk (wel) heel veel bewaard gebleven, dankzij het programma "Superclean Dreammachine".

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Robin Westhof
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De voorloper van de Downloadclub maakte vooral gebruik Live 365streams. Ik heb er destijds wat van opgenomen op MD toen ik begon met het verzamelen van Zeezenderprogramma's, boeken etc.

Die Muziekexpress met Tom Collins vond ik daar voor het eerst. Dat was in maart 2001; inmiddels 20 jaar geleden dus. Wat vliegt de tijd.

Uiteindelijk kreeg ik hem in mijn verzameling via de Downloadclub.

 

Hilversum 3 uit 1965-1975 blijft altijd welkom.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei rauhfaser:

De voorloper wel. Met Harm Koenders, Chris Visser en Hans van Dijk is het volgens mij allemaal begonnen, eind vorige eeuw.

 

Ik kwam met ze in aanraking toen ik -in augustus 2000 - op zoek was naar enkele ontbrekende tapes van de '25 jaar na 31 augustus', de Veronica-reunie in Lapershoek van augustus 1999.

 

Volgens mij heette het toen de Offshore Radio Downloadclub. Ik was en ben dol op Veronica en Noordzee, maar heb in de beginfase nog wel wat missiewerk moeten verrichten omdat ik mede ook ben gevormd door Hilversum III in de jaren '70 en dus ook oude opnames zocht van Felix Meurders, Vincent van Engelen, Ad Visser e.d. Dat was toch wel vloeken in de kerk bij een aantal vroege leden van de club.

Gelukkig vonden we elkaar in de liefde voor oude radio. Dat is dus nu al ruim 20 jaar in digitale vorm. 

 

 

Edwin 

Inderdaad rauhfaser , ik was toen indertijd ook lid van de offshore radio downloadclub , er werd een bijdrage gevraagd van 15 € per jaar om de kosten te deken . Wat ik persoonlijk goedkoop vond . Je kreeg er enorm veel voor terug . 

Groet Philip . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Misschien een idee voor iemand, om alles wat wel beschikbaar is pakweg tussen 1965-1975, eens in stappen te uploaden? 


Ik heb hier onlangs een hele collectie VARA-H3 uit de 70s aangeboden, ruim 50 files.

Ik wil dat ook wel met een andere omroep doen. Ik zal eens beginnen met de AVRO (los van ScDm- zie hieronder).

Zou leuk zijn als dan - net als bij de VOO-1981 draad van Vincent anderen ook gaan aanbieden.

Een zien of er animo is. 
 

 

21 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Van Ad Visser is natuurlijk (wel) heel veel bewaard gebleven, dankzij het programma "Superclean Dreammachine".

 

Please login or register to see this link.

Dat is inderdaad een prachtige site. 

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Offshoreradio Mi Amigo:

er werd een bijdrage gevraagd van 15 € per jaar om de kosten te dekken .

 

Het eerste jaar zelfs maar 5 €  en een jaar later ging het omhoog naar 10 €, omdat er veel meer beschikbaar kwam qua oude opnames en daardoor (ook) veel meer gedownload, dan eerst werd aangenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Het eerste jaar zelfs maar 5 €  en een jaar later ging het omhoog naar 10 €, omdat er veel meer beschikbaar kwam qua oude opnames en daardoor (ook) veel meer gedownload, dan eerst werd aangenomen.

Toen het vijf euro was was ik er helaas nog niet bij . En waarschijnlijk heel veel downloads gemist . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Offshoreradio Mi Amigo:

Toen het vijf euro was was ik er helaas nog niet bij . En waarschijnlijk heel veel downloads gemist . 

Ik heb jarenlang een stukje bijgedragen in de kosten. Het laatste jaar had ik net de jaarlijkse bijdrage overgemaakt,

toen de club op zwart ging. Vervolgens bleef het een tijd stil en daarna ging alles gratis in de herhaling.

En dat gaat het nog steeds. Sla (gratis) je slag dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Martin1968:

Ik heb jarenlang een stukje bijgedragen in de kosten. Het laatste jaar had ik net de jaarlijkse bijdrage overgemaakt,

toen de club op zwart ging. Vervolgens bleef het een tijd stil en daarna ging alles gratis in de herhaling.

En dat gaat het nog steeds. Sla (gratis) je slag dus!

Heb en had wel de ettensie om hier een bijdrage te leveren , jammer dat dit niet kan met bancontact Martin  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.