Spring naar bijdragen

Boordtapes Veronica naar Jingleweb


Mediapages

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link. Radiofan Jan van Dalen kocht in 1977 alle aanwezige boordtapes van het voormalige Veronica zendschip van Jacques Mooren. In 1977 had Mooren de Norderney gekocht en verkocht daarna de inboedel van het schip, waaronder alle boordtapes. Jan van Dalen heeft alle banden deze week aan het Genootschap RadioJingles en –Tunes geschonken. Het gaat om honderden banden met o.a. veel reclamebanden, maar ook veel fillers, dagsluiters en jingles. En, heel bijzonder, de ‘rouwbanden’ die in 1962 werden gedraaid toen Koningin Wilhelmina overleed.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich zijn de tapes ivm het overlijden van Wilhelmina niet zo interessant. Ik heb er een aantal van weggegooid begin 2008 toen ik begon met het beschrijven van een aantal tapes. Eigenlijk nonstop.

 

Maar wel de mededeling, die is wel interessant.

 

 

screen 673.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Harm, maar het gaat over omroep geschiedenis.

 

Maar je kent de achtergronden niet, dus je reageert nogal primair.

 

Maar laat ik duidelijk zijn, ik (wij) wil(len) die banden niet ! maar wel heb ik gepleit dat ze bewaard blijven op een plek die uiteindelijk toegankelijk is. Zodat de geschiedenis, indien aanwezig op de banden dat weet ik niet, bewaard blijft.

Wie weet maken de ontvangers nog bekend wat er op de tapes staat. En ja, non stop tapes van Wilhelmina zijn niet zo bijster interessant.

 

Daarom heb ik er voor gezorgd dat ons archief gaat naar zo'n plek zodat het op enig moment toegankelijk is.

Zo ver is het nog niet want ik ben nog volop bezig. En jij moet weten dat wij en ik zeker nooit moeilijk doen - doet.

 

En verder ga ik niet uitweiden.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Juul:

Inderdaad Harm, maar het gaat over omroep geschiedenis.

En daarom zou het mooi zijn dat het bij Beeld en Geluid word ondergebracht, en niet zoals de jingles in bezit van het Genootschap bij de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zijn ondergebracht.

Het is omroep geschiedenis en van de zeezender Veronica dus hoort het bij het andere Veronica materiaal aldaar!

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.