Spring naar bijdragen

Allerbeste Engelstalige dj's op de zeezenders?


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Martin1968:

Stevie Merrick was toch in 1967 en '68 al bij Radio Caroline?

 

Ja zeker, maar het ging erom wanneer hij als dj voor RNI vanaf de MEBO II ging werken en dat was in 1971, samen met Alan West ( al eerder werkzaam voor RNI in 1970) waren ze als eerste dj's aan boord, om te werken aan de herstart dat jaar. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Peter van Odekerke:

Alan West was in 1967 al werkzaam voor Radio 270 onder de naam Ross Randell.

 

Hij heeft bij veel (6) zeezenders gewerkt, de start van zijn (zeezender)   

carrière was (al) in 1966 bij Radio London en de laatste was de Voice of Peace voor de kust van Israël, in de (midden) jaren 80 was er ook nog sprake van, dat hij zou gaan werken voor Radio Caroline vanaf de Ross Revenge, maar daar stak Peter Philips een stokje voor.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Dat Alan West bij Big L werkte was mij nooit opgevallen. Welke naam ?  En zijn er opnamen van?

 

Onder zijn eigen naam ( en dan bedoel ik Alan West en niet zijn echte eigen naam Alan Fossey), na een paar maanden ging hij weg bij Big L en werken op het zendschip de Laissez Faire voor Britain Radio.

 

Hier is een korte audio clip, opgenomen in West Duitsland.

 

Please login or register to see this link.

( TPRHOF)

 

bewerkt door Robin Westhof
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Robin Westhof:

 

En voor het Corona gedoe, was hij ook (nog) regelmatig te beluisteren voor het Radio Caroline North gebeuren, vanaf de Ross Revenge in de River Blackwater.

 

image.thumb.png.c55fe519a8e949692143553004af12f3.png

Please login or register to see this link.

 

Ray Clark, Peter Philips en Johnny Lewis verzorgen nu de dagprogrammering van Caroline Community radio tijdens de week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Peter van Odekerke:

onhoudbaar aanboord van zendschepen

 

Dan val je terecht snel buiten de boot.

 

 

Veel moeilijke personages (natuurlijk) in het verleden aan boord van de zendschepen.

Maar een aantal kon er toch heel lang (op) blijven werken,en die 'onhoudbare' dj's waren vaak ook nog de (meest) populaire.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Veel moeilijke personages (natuurlijk) in het verleden aan boord van de zendschepen."

 

Inderdaad Robin,

 

Maar in de meeste gevallen wist de luisteraar dat niet..................

 

"Don't tell me".

 

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-3-2021 om 21:26 zei Juul:

Snap ik Robin.

Sinds 2 weken ben ik nu 74 geworden.

Ik woonde toen (1966 ) nog thuis in Hilversum en had toch moeite om Caroline te ontvangen. Dat ging met Big L stukken beter.

En daar zat ik dan......................Let op het nu "moderne" Tomado  boekenrekje.  hi.

(Hans Knot schreef daar een tijdje geleden ook al over )

 

 

 

 

Juul 1966 thuis.jpg

London had 50 Caroline maar 10 kW. Later had C ook 50.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wegens z'n zeer herkenbare, ietwat nasale stemgeluid vond ik Dave Rogers erg fijn, eerst op RNI en later bij Atlantis. En bovendien, zoals de meeste Britse DJs, op de zender altijd vriendelijk en vol humor. Een meester van de 'deadpan delivery'.

bewerkt door RobKi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei RobKi:

Wegens z'n zeer herkenbare, ietwat nasale stemgeluid vond ik Dave Rogers erg fijn, eerst op RNI en later bij Atlantis. En bovendien, zoals de meeste Britse DJs, op de zender altijd vriendelijk en vol humor.

 

Vond hem een beetje op Mike Ross lijken en zulke fijne dj's ( Mike Ross en Dave Rogers) worden dan (toch) soms ook op een (tijdelijk) zijspoor gezet, wat ze allebei overkwam, toen Paul May begin 1972 programmaleider werd op RNI.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.