Spring naar bijdragen

Veronica-19660913-1600-1700-Rob Out Dinsdagmiddag special


Rob1955

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Helmut:

En dan elk uur? Omdat dit programma is uit 1966 en voor het nieuws is niet genoeg "plaats" vermoedt ik?

Ik heb net gecheckt (opname Top 40 uit maart '66) dat het nieuws inderdaad twee minuten duurde. Als het 1 minuut was, zou het precies gepast hebben na de laatste afkondiging van Rob. Misschien zond Veronica toen niet elk uur nieuws uit, maar dinsdagmiddag 4 uur lijkt me geen tijdstip waarop je geen nieuws brengt. Dus inderdaad heel vreemd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Juul:

Nog wat berichten.

 

 

screen 673.jpg

Live nieuws progr  maken  kopie.jpg

Dat van die ene minuut klopt dus niet. Het bulletin dat Gerard de Vries op  26-3-66 om 14.58 uur leest, duurt twee minuten. Maar goed, dat van die 'eigen nieuwsdienst' moest achteraf ook met een korrel zout worden genomen...

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Precies 1'36"  duurt het.  Maar de laatste plaat  kun je altijd weg faden. Maar ach, zo belangrijk is het allemaal niet, toch?

 

Dit is de originele programmering van januari 1966.

 

 

 

Ach Juul, belangrijk is in het licht der eeuwigheid natuurlijk helemaal niets wat wij hier op deze site doen.

 

Maar zonder een beetje nerden op de vierkante centimeter heeft deze site geen bestaansrecht. 

Ik denk dan ook dat de vraag van Helmut een heel terechte is. 

De laatste afkondiging van Out is op 58'55. Daarna begint de laatste plaat pas.  Elk nieuwsbulletin dat langer dan 60 seconden is, gaat daar dus dwars doorheen. En de (STUDIO-) tape van Dinsdagmiddag Speciaal loopt niet te snel, heb ik vastgesteld. 

 

Edwin

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee belangrijk is het allemaal niet, ben ik met je eens. 20 jaar terug toen ik al die tapes aan het digitaliseren was maakte ik mij daar nog druk om. Dat stadium heb ik verlaten.

 

Dat de laatste afkondiging van Out op 58'55 is zou  zo maar kunnen en dat ze bij het opnemen gestopt zijn en de tijd zijn "kwijtgeraakt". We deden dat met de stopwatch.  Vandaar altijd dat de laatste plaat meestal een instrumentaaltje was. Ik was een keer de tijd ook kwijt met een Top 40 met Lex.

We kwamen niet uit en ik kreeg vreselijke bonje met Lex. Was ook de laatste keer dat ik een top40 opnam en darik bonje met Lex kreeg hi.

Dus de laatste woorden van Out op 58'55" zegt me niks. Ik neem aan dat die tijd vanaf de eerste seconden van de band komen. Want dat is wat telt.  En de M24 was ook niet zo betrouwbaar kwa snelheid. Want als de M24 in de studio iets anders liep dan de M24 aan boord..... Maar als ze daar vallen zijn ze gewoon te laat..............Maar ja, Out hé...........................

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Juul:

Nee belangrijk is het allemaal niet, ben ik met je eens. 20 jaar terug toen ik al die tapes aan het digitaliseren was maakte ik mij daar nog druk om. Dat stadium heb ik verlaten.

 

Dat de laatste afkondiging van Out op 58'55 is zou  zo maar kunnen en dat ze bij het opnemen gestopt zijn en de tijd zijn "kwijtgeraakt". We deden dat met de stopwatch.  Vandaar altijd dat de laatste plaat meestal een instrumentaaltje was. Ik was een keer de tijd ook kwijt met een Top 40 met Lex.

We kwamen niet uit en ik kreeg vreselijke bonje met Lex. Was ook de laatste keer dat ik een top40 opnam en darik bonje met Lex kreeg hi.

Dus de laatste woorden van Out op 58'55" zegt me niks. Ik neem aan dat die tijd vanaf de eerste seconden van de band komen. Want dat is wat telt.  En de M24 was ook niet zo betrouwbaar kwa snelheid. Want als de M24 in de studio iets anders liep dan de M24 aan boord..... Maar als ze daar vallen zijn ze gewoon te laat..............Maar ja, Out hé...........................

Tja dat werken met een stopwatch, preciezer kon toen natuurlijk niet. 
De band van Dinsdagmiddag Speciaal begint met de eerste woorden van Out. Uit de aircheck van de Top 40 blijkt dat in die tijd - 1966, er tussen nieuws en het starten van de volgende band niks gebeurde, er was 1 of 2 seconden stilte.

In de jaren 70 werd het allemaal wat meer aangekleed en kwam na het tijdsein de nieuwslezer terug met een gesponsorde mededeling over bijvoorbeeld Indus.

Het nieuwe uur begon dan meestal met een sigarettenspot - meestal Pall Mall of Drum. Stond die op de studiotape of kwam die van het schip? 
 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

 

Het nieuwe uur begon dan meestal met een sigarettenspot - meestal Pall Mall of Drum. Stond die op de studiotape of kwam die van het schip? 
 

Edwin

Edwin,

 

Het was geen Drum als opener, maar wel Pall Mall, zoals je zelf al aangaf, of Peter Stuyvesant of Golden American.

En volgens mij was dat het begin van de studiotape, meestal voorafgegaan door een jingle.

 

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei rauhfaser:

Tja dat werken met een stopwatch, preciezer kon toen natuurlijk niet. 
De band van Dinsdagmiddag Speciaal begint met de eerste woorden van Out. Uit de aircheck van de Top 40 blijkt dat in die tijd - 1966, er tussen nieuws en het starten van de volgende band niks gebeurde, er was 1 of 2 seconden stilte.

In de jaren 70 werd het allemaal wat meer aangekleed en kwam na het tijdsein de nieuwslezer terug met een gesponsorde mededeling over bijvoorbeeld Indus.

Het nieuwe uur begon dan meestal met een sigarettenspot - meestal Pall Mall of Drum. Stond die op de studiotape of kwam die van het schip? 
 

Edwin

 

 

Stond altijd op de tape.  Maar de Dinsdag   Out programma's  die ik heb uit 1966 uit dezelfde periode hebben geen van alle een "begin" reclame. Out begint direct. En inderdaad zoals Gerard al schrijft, Drum is nooit als opener gebruikt.

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.