Spring naar bijdragen

Zen in programma De weekendborrel op NPO radio 5


hans558

Aanbevolen berichten

Jan Paparazzi meldde als side kick in het programma van Corné Klein dat Hair van Zen op de 40e plaats van top 40 binnenkwam omdat er maar 39 platen waren `gekozen`door platenhandelaren en ze een 40e nodig hadden en dat ze daarom Hair op de 40e plaats lieten binnenkomen. Ik herinner me dat het een keer met The Motions jaren daarvoor is gebeurd en daarna nooit meer. Dit klopt toch niet ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Urk hé............................

Ik weet wel dat Ton van Dijk regelmatig in de studio was.

 

Thijs kun je de quote van Ton iets langer laten zien waarin hij vertelt hoe het dan wel gegaan is. Ik heb dat boek nl niet.

Anders moet ik m'n collega's vragen die bij de samenstelling waren van de Top 40.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Juul:

Urk hé............................

Ik weet wel dat Ton van Dijk regelmatig in de studio was.

 

Thijs kun je de quote van Ton iets langer laten zien waarin hij vertelt hoe het dan wel gegaan is. Ik heb dat boek nl niet.

Anders moet ik m'n collega's vragen die bij de samenstelling waren van de Top 40.

IMG_0055.thumb.JPG.ba7a0b046ff57d502f06e2abb27147d0.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Thijs.

 

Ik snap het al, je gaat gewoon al die winkels langs en koopt platen op of zo en dat zou later "hypen" heten...............

Gebeurd nog steeds.  Dus de meisjes van de discotheek die belden naar platenzaken kregen gewoon aantallen door en maakte de Top 40, niets vermoedend. En dat voorstel ging naar in dit geval Jan van Veen etc.

 

"fake nieuws" dus van "onze correspondent uit Urk."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is wel op dat hypen zin had, m.i. hadden ze het zonder ook wel gered. De musical Hair was populair en er waren nog al wat "title tracks" maar waren die zo goed als die van Zen?

 

En over Hair gesproken, ook Bojoura (een onderschatte zangeres) deed het beter als Shelly Plimton met Frank Mills.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja, dat wisten ze natuurlijk niet op dat moment.

 

Ton van Dijk, woont tegenwoordig in een heel klein dorpje in Friesland en is later samen met mijn vriend Hans Wilbrink hfd. redacteur van de Nwe Revue geworden.

Ton zat ook prominent in de z.g. door Jan van Veen verboden oud en nieuw uitzending. ( 31 december 1969 ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-3-2021 om 17:53 zei Juul:

Maar ja, dat wisten ze natuurlijk niet op dat moment.

 

Ton van Dijk, woont tegenwoordig in een heel klein dorpje in Friesland en is later samen met mijn vriend Hans Wilbrink hfd. redacteur van de Nwe Revue geworden.

Ton zat ook prominent in de z.g. door Jan van Veen verboden oud en nieuw uitzending. ( 31 december 1969 ).

Waarom was deze uitzending verboden door Jan van Veen als ik vragen mag...

 

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat klopt.  Ik was ook de enige die niet dronk. ( en nog steeds niet). Uiteindelijk had Jan van Veen gelijk dat het niet uitgezonden moest worden. Maar ja, dat was toen.

Jaren gelden heb ik 'em maar m'n verontschuldigingen aangeboden. Maar wel vind ik het goed van Ad en mij dat ik de banden niet gewist heb zodat we nu kunnnen  luisteren dat het eigenlijk niet kon. We namen het "realtime'" op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-3-2021 om 17:53 zei Juul:

Maar ja, dat wisten ze natuurlijk niet op dat moment.

 

Ton van Dijk, woont tegenwoordig in een heel klein dorpje in Friesland en is later samen met mijn vriend Hans Wilbrink hfd. redacteur van de Nwe Revue geworden.

Ton zat ook prominent in de z.g. door Jan van Veen verboden oud en nieuw uitzending. ( 31 december 1969 ).

Ton was in 1985/86 een van mijn docenten op de School voor de Journalistiek in Utrecht. Wat ik me van mijn lessen herinner, is dat hij die doorspekte met sterke verhalen. Over hoe je als beginnend journalist met een beetje brutaliteit overal binnen kwam. Zo wilde hij een keer voor een verhaal rondneuzen in een bedrijfspand waar hij officieel niets te zoeken had. Hij huurde een bestelbusje en riep tegen de portier bij de slagboom: 'Controle bezorging!'. 

 

Zou zou het in 2021 op de meeste plekken niet meer werken, maar in de jaren zeventig en tachtig kwam je daar best ver mee, weet ik uit eigen ervaring. Ook in de jaren negentig, als je gewoon te goeder trouw was, merkte ik zelf. 'Hallo, ik ben bezig met een verhaal voor het Algemeen Dagblad, mag ik u wat vragen stellen?' 'Natuurlijk, kom binnen, wil je koffie?'

Dat gaat bij de kerk in Urk en op het Museumplein tegenwoordig anders. 

 

Sorry, even off topic.

 

Edwin

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.