Spring naar bijdragen

T'is bijna zover...................


Juul

Aanbevolen berichten

Live gehoord.

En dat was een gelukje, want daarvoor of daarna, weet ik niet meer, viel bij ons in Doetinchem de stroom uit vanwege tenten die in een trafostation waren gewaaid.

 

Ik neem aan dat Ruud Doets sprak in de controle ruimte, hij was alleen. Vandaar het rondzingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Live gehoord.

En dat was een gelukje, want daarvoor of daarna, weet ik niet meer, viel bij ons in Doetinchem de stroom uit vanwege tenten die in een trafostation waren gewaaid.

 

Ik neem aan dat Ruud Doets sprak in de controle ruimte, hij was alleen. Vandaar het rondzingen?

 

@Juul, in je historie mis ik op de pagina het audio van de afscheidswoorden van Ruud Doets, dus de 2e "speech", waarna de zender werd uitgeschakeld.

Ligt het aan mij dat ik het niet kan vinden?

 

Ik heb trouwens ook de eerste onderbreking van Ruud live gehoord.

 

Gelukkig is het nu wat rustiger weer en komen orkanen niet zoveel meer voor.

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei ruudam:

Live gehoord.

En dat was een gelukje, want daarvoor of daarna, weet ik niet meer, viel bij ons in Doetinchem de stroom uit vanwege tenten die in een trafostation waren gewaaid.

 

Ik neem aan dat Ruud Doets sprak in de controle ruimte, hij was alleen. Vandaar het rondzingen?

 

Hij zette de micro open in de spreekcel en liep om.

12 uur geleden zei ruudam:

Live gehoord.

En dat was een gelukje, want daarvoor of daarna, weet ik niet meer, viel bij ons in Doetinchem de stroom uit vanwege tenten die in een trafostation waren gewaaid.

 

Ik neem aan dat Ruud Doets sprak in de controle ruimte, hij was alleen. Vandaar het rondzingen?

 

@Juul, in je historie mis ik op de pagina het audio van de afscheidswoorden van Ruud Doets, dus de 2e "speech", waarna de zender werd uitgeschakeld.

Ligt het aan mij dat ik het niet kan vinden?

 

Ik heb trouwens ook de eerste onderbreking van Ruud live gehoord.

 

Gelukkig is het nu wat rustiger weer en komen orkanen niet zoveel meer voor.

 

 

Ruud,

 

Ik kan je effe niet volgen "de 2e speech" ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

 

Hij zette de micro open in de spreekcel en liep om.

 

 

Ruud,

 

Ik kan je effe niet volgen "de 2e speech" ?

De 2de speech begon met de woorden: "Goedenavond luisteraars, hier is nogmaals uw technicus Ruud Doets. Tot onze spijt moeten we onze uitzendingen staken omdat we het strand te dicht naderen" Ruud eindigde met de woorden: "En aan alle vrouwen: Sterkte!"

bewerkt door thijs5326
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het audiofragment zit in de clip van Rob Out op de pagina over de stranding. Ruud Doets las niet het briefje niet letterlijk op en improviseerde het uiteindelijke verhaal. 

 

Het relaas van Rob Out was lekker dramatisch, de zender kon niet uitgeschakeld worden, alles stond onder stroom??

Volgens mij werden de eerste mensen van boord gehaald terwijl er nog gewoon gezonden werd.

Het uitschakelen gebeurde onder dek waar de zender staat.

 

 

Ik zie nu pas op de foto's dat de Norderney wel erg dicht bij de haven strekdammen terecht kwam, en zo ongeveer tussen de masten van Scheveningen Radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat zal wel dat het in de audioclip zit.  Er stond nog niks onder stroom vertelde Hans van Velzen mij jaren terug. Het was "voordat......etc".

Maar ik wilde met het papiertje van Ruud gewoon effe de aandacht er op vestigen.

 

De zender stond naast de studio ruimte en ja, dat was allemaal onder het dek  binnen "handbereik"..........................hi

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de nieuwsberichten van die tijd, stonden er honderden mensen nabij de Scheveningse haven te kijken met een blik naar de zee alwaar het Veronica schip te zien was met alle dek, mast en boordlichten aan. Zijn hier meer foto's van?

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 5-4-2021 om 11:04 zei radio tpot:

zijn er dan foto's van het schip, welke bezig is te stranden?

 

 

Theo

 

 

Theo,

 

 

Niet van het schip maar wel van binnen uit.  Ruud Doets bleef fotograferen.

Ik heb het maar effe voor je schreven en nu opgezocht. Je moet alleen nog maar op de link drukken.

 

Please login or register to see this link.

 

Gewoon bij dit soort vragen eerst even op onze website kijken (nu ie er nog is )

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je nou foto's van land naar de nog net niet gestrande Norderney?

 

Ik heb wel wat maar copyright verhinderd plaatsing. Afspraak ook met de maker.

 

En Ad heeft een filmpje zelf gemaakt toen ie net een paar minuten op het strand lag.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor de link Juul, ik stel dit echt op prijs.

Maar deze kende ik wel, en van het berichtje van CDB begreep ik uit de opmerking:

Zijn hier meer foto's van?

Dat er foto's zijn van het stranden van het schip zelf.

Anders zeg je niet, zijn er meer van?

Of hij doelde op de foto's die ook staan op jouw link Juul.

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-4-2021 om 10:35 zei Juul:

Cor,

 

Hoe bedoel je "meer"????

Sorry voor het laat reageren Juul. Volgens krantenberichten stonden er veel mensen vanaf de kade in Scheveningen te kijken tijdens de storm. Volgens de krant kon je het verlichte schip op zee zien aankomen. Vroeg mij af of er toen vanaf de kade foto's zijn gemaakt. Volgens mij is er één foto van de Norderney op het strand met alle boordlichten aan.  Please login or register to see this link.

bewerkt door cdb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er al foto's zijn gemaakt zal het merendeel mislukt zijn door bewegingsonscherpte.

Analoge films voor de gemiddelde fotocamera en dito gebruiker waren destijds niet bepaald lichtgevoelig.

Korte belichtingstijden leverden altijd een teleurstellend resultaat op.

Bovendien had je een kunstlichtfilm nodig om überhaupt een nette foto te maken, tenzij het z/w is natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.