Spring naar bijdragen

7 april 1986, vandaag 35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Vincent

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Vincent:

Radio Monique
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link. Maarten de Jong-Poptiek

 

Radio Caroline
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link. Eindtijd moet zijn: 1604
 

 

Tussen 1300 en 1330 uur Tony Berk:

 

“Een spelletje van jaren geleden dat we proberen nieuw leven in te blazen”. Met deze woorden opende presentator Tony Berk de eerste aflevering van ‘Prijsbewust’ bij Radio Monique op 7 april 1986. Sinds 1985 nam hij bij Music Media International programma’s op voor deze zeezender onder de naam ‘Berk in uitvoering’. 

Daar kwam vanaf 7 april een kleine verandering in. ‘Berk in uitvoering’ bleef tussen 12:00 en 13:00 uur bestaan, en vanaf één uur presenteerde Tony het populaire spelprogramma. Voornamelijk gericht op huisvrouwen, had hij in de jaren 70 met groot succes voor de zeezender Radio Noordzee Internationaal deze show al gepresenteerd. 

Aan het begin was er een babbel over het leven en de interesses van de kandidate en daar kreeg men dan wat cadeautjes bij. Vraag van Tony Berk: “Heeft u nog vakantieplannen?” Antwoord van de kandidate “Het zal wel Frankrijk worden”. In dit geval gaf Tony spontaan een fles zonnebrandolie cadeau, waarbij hij niet vergat om het merk van het spul te benoemen. Zo werden er ook de beroemde Goudhaantjes weggeschonken. 

Daarna begon het echte werk. Er werd een item beschreven en de kandidate moest de prijs raden. Er volgde ‘een bedenktijd’ waarin vaak een commercial van het betreffende product of merk werd gedraaid. De toegestane foutenmarge lag op 15%. ‘Prijsbewust’ was terug, en dat na twaalf jaar. Voorlopig alleen op maandag, woensdag en vrijdag. 

Bron: Radiovisie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Gerard van den Ende:

 

Tussen 1300 en 1330 uur Tony Berk:

 

“Een spelletje van jaren geleden dat we proberen nieuw leven in te blazen”. Met deze woorden opende presentator Tony Berk de eerste aflevering van ‘Prijsbewust’ bij Radio Monique op 7 april 1986. Sinds 1985 nam hij bij Music Media International programma’s op voor deze zeezender onder de naam ‘Berk in uitvoering’. 

Daar kwam vanaf 7 april een kleine verandering in. ‘Berk in uitvoering’ bleef tussen 12:00 en 13:00 uur bestaan, en vanaf één uur presenteerde Tony het populaire spelprogramma. Voornamelijk gericht op huisvrouwen, had hij in de jaren 70 met groot succes voor de zeezender Radio Noordzee Internationaal deze show al gepresenteerd. 

Aan het begin was er een babbel over het leven en de interesses van de kandidate en daar kreeg men dan wat cadeautjes bij. Vraag van Tony Berk: “Heeft u nog vakantieplannen?” Antwoord van de kandidate “Het zal wel Frankrijk worden”. In dit geval gaf Tony spontaan een fles zonnebrandolie cadeau, waarbij hij niet vergat om het merk van het spul te benoemen. Zo werden er ook de beroemde Goudhaantjes weggeschonken. 

Daarna begon het echte werk. Er werd een item beschreven en de kandidate moest de prijs raden. Er volgde ‘een bedenktijd’ waarin vaak een commercial van het betreffende product of merk werd gedraaid. De toegestane foutenmarge lag op 15%. ‘Prijsbewust’ was terug, en dat na twaalf jaar. Voorlopig alleen op maandag, woensdag en vrijdag. 

Bron: Radiovisie

Was Prijsbewust naast RNI en Radio Monique ook elders te beluisteren gedurende een andere periode of op andere radiostations?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Bart Van Peer:

Was Prijsbewust naast RNI en Radio Monique ook elders te beluisteren gedurende een andere periode of op andere radiostations?

Bart,

 

Voor zover ik weet niet.

Radio Monique werd niet genoemd in de programma's die Tony Berk namens Music Media International maakte, maar waar deze programma's voor het overige nog te beluisteren waren, weet ik niet. Dit geldt ook bv. voor de programma's van Joost den Draaijer. Al die programma's kwamen "per ongeluk" op het schip terecht.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Bart,

 

Voor zover ik weet niet.

Radio Monique werd niet genoemd in de programma's die Tony Berk namens Music Media International maakte, maar waar deze programma's voor het overige nog te beluisteren waren, weet ik niet. Dit geldt ook bv. voor de programma's van Joost den Draaijer. Al die programma's kwamen "per ongeluk" op het schip terecht.

 

Gerard

Waren c120 casettes, 2 uur show op 1 casette.

je starte hem in op 5 minuten over het uur ( na reclame nieuws reclame en satellietschijf , en vervolgens op 20 minuten een witje voor reclame en jingles en op 40 minuten een witje voor reclame en jingels dan weer reclame nieuws etc.

Voor zo het in mijn geheugen staat, deze bandjes werden ook op onze lokale piraat afgedraaid.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Gerrit Blaauw:

Welke lokale piraat dan André?

volgens mij was dat city fm of iets dergelijks, een top40 station op zondag vanuit Winschoten meende omgeving van brakel straat/piet hein laan, half jaartje bestaan tot de rcd kwam was in de tijd toen Verona ook uitzond van uit Plan zuid

bewerkt door andre ph5c
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-4-2021 om 17:26 zei Bart Van Peer:

Was Prijsbewust naast RNI en Radio Monique ook elders te beluisteren gedurende een andere periode of op andere radiostations?

er was in Oost-Vlaanderen (omgeving van Oudenaarde) dacht ik ook een station met de naam radio Moniek en er zouden daar ook tapes gedraaid zijn geweest. Ik heb het nooit gehoord.

Ik moet nog heel wat tapes digitaal omzetten en daar kwam ik de naam van Tony Berk tegen op tapes uit 1983. Ik dacht een vrije radio uit Rotterdam, maar ik moet het nog checken, want bij vrije radio's duiken soms zeezendernamen op. Als je die jingles gebruikt, moet je zelf geen jingles maken...  En blijkt de man die je hoort een totaal ander persoon te zijn dan je zou verwachten als je vroeger naar een zeezender met die dj luisterde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei andre ph5c:

volgens mij was dat city fm of iets dergelijks, een top40 station op zondag vanuit Winschoten meende omgeving van brakel straat/piet hein laan, half jaartje bestaan tot de rcd kwam was in de tijd toen Verona ook uitzond van uit Plan zuid

City kan ik me vaag herinneren. Iets met concurrent van Verona ofzo. Zou kunnen hoor. Verona heeft nog eens mijn Starpopfestival uitgezonden. Maar van tapes van Music Media herinner ik me helemaal niets meer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei andre ph5c:

volgens mij was dat city fm of iets dergelijks, een top40 station op zondag vanuit Winschoten meende omgeving van brakel straat/piet hein laan, half jaartje bestaan tot de rcd kwam was in de tijd toen Verona ook uitzond van uit Plan zuid

Welk jaar was dit in Winschoten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Gerrit Blaauw:

City kan ik me vaag herinneren. Iets met concurrent van Verona ofzo. Zou kunnen hoor. Verona heeft nog eens mijn Starpopfestival uitgezonden. Maar van tapes van Music Media herinner ik me helemaal niets meer.

 

 

19 uur geleden zei bert ree:

Welk jaar was dit in Winschoten?

Was in de 2de helft van de jaren 80 volgens mijn geheugen in de periode vlak voor dat de lokale omroep van start is gegaan ( radio Winschoten ) dus voor 1989.

Banden die wij hadden waren toen al gedateerd, die waren al langs diverse zenders geweest, wij hadden een hele doos van die tapes op de kop getikt in Emmen of Meppel, wij gebruikten die tapes vooral bij het aan zetten van de zender op de lege ferquentie, dan had je nog geen luisteraars, en om die te trekken draaiden we de banden met een bekende naam vaak door elkaar heen ( wisten wij veel ) om dat het mogelijk luisteraars kon trekken voor dat wij live gingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.