Spring naar bijdragen

10 april 1986, vandaag 35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Vincent

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Jan-Fre:

Please login or register to see this link.

 

Deze kon ik nog terugvinden. Gistermiddag is mijn harde schijf met alle zeezender-opnamen kapot gegaan.

Er zijn gelukkig wel backups, maar ik weet niet hoe volledig die zijn. Uitzoeken dus....

Vincent heeft deze gedateerd op 9-4-1986 en heeft dit gisteren aangeboden. Hier is melding van gemaakt, dat dit niet klopte.

 

Jan-Fré, heel veel succes gewenst met het terughalen van jouw zeezenderopnames.

Hopelijk blijkt na het uitzoeken, dat er niets is verloren gegaan.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jan-Fre:

Please login or register to see this link.

 

Deze kon ik nog terugvinden. Gistermiddag is mijn harde schijf met alle zeezender-opnamen kapot gegaan.

Er zijn gelukkig wel backups, maar ik weet niet hoe volledig die zijn. Uitzoeken dus....

 

Dus Jan - Fre

 

1 backup is GEEN backup  heb ik altijd geleerd.   Dus alles dubbel. 1x per dag.(hoef je je ook niet af te vragen "hoe volledig ze zijn" zoals je schrijft.)

En zo dat je er ook van kunt opstarten. "Bootable"

 

 

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei martinja:

Zeer bedankt die had ik niet. Ik heb hier alles op cd's en dvd's staan - bewust - want als er dan wat weggaat, is het maar een klein deel.

 

Ik zou daar niet op vertrouwen. CD's en zeker DVD's (waar de data nog dichter op elkaar zit) krijgen vroeg of laat problemen met uitlezen. Eerder dit jaar hoorde ik het weer van een forumlid dit ermee werd geconfronteerd. 

  • Vind ik leuk 2
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Offshoreradio Mi Amigo:

Mijn harde schijf is ooit ook eens gecrasht , gelukkig konden ze in de computerwinkel de schijf nog uitlezen en alles recupereren . Sindsdien alles driedubbel ,

op externe harde schijf en usb sticks en op mijn vrouw haar laptop . Hopend dat niet alles ineens stuk gaat . 

Ik bewaar ook nog een "buitenshuis kopie"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verbaas me elke keer over de discussie die ontstaat als gewezen wordt op het belang van een deugdelijke back up.

Zelf betaalde ik in 1997 tonnen leergeld, toen mijn woning afbrandde.

 

Nu het maken van kopieën zoveel eenvoudiger en goedkoper is dan toen, blijken velen dit nog steeds niet serieus te nemen.

 

Zorg gewoon altijd voor een dubbele back up. En bewaar een derde kopie buitenshuis.

Ja, dat kost wat. Maar dit staat in geen enkele verhouding tot wat vroeger cassettes en banden kostten.

 

Wacht niet tot je jezelf voor je kop slaat, als de brandweer de straat binnenrijdt...

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Martin toch  ........ triest om te lezen - ja ik herken het wel - het huis heeft hier bijna in brand gestaan in 2012 - het scheelde nix.... het zou voor de 2e keer in brand staan. Dit is allemaal offtopic, maar niet verkeerd. Zal er zuinig op blijven :) op het huis, zolang ik hier uithang en de collectie :)

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.