Spring naar bijdragen

NPO Radio5


HadieDave

Aanbevolen berichten

De hele week hoor ik op bijna alle publieke zenders, zowel radio als tv, een spot met muziek van Ramses Shaffy, "Sammy".  De spot moet luisteraars naar Radio5 lokken. Bij de hele NPO is er kennelijk niemand die zich even achter de oren krabt en zich realiseert dat die spot waarschijnlijk op een vrijdagmiddag ergens rond 5 voor 5 moet zijn gemaakt. Het amateurisme viert ook bij de NPO hoogtij.  De productie-tijd van betreffende spot is net zo lang als de spot duurt.

bewerkt door HadieDave
  • Vind ik leuk 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook zonder die promo hier te posten zou je kunnen omschrijven wat je nou precies zo storend vindt, @HadieDave.

 

Ik heb dat promootje ook gehoord, en ik vond 'm saai en voorspelbaar, maar wel netjes in elkaar gezet. Precies zoals Radio 5 zelf. Wat mankeert er volgens jou aan?

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Harm ten Brink:

Mooie overloop maar die meneer moet zo snel mogelijk van de radio! 🙄

Hoe heet 'ie?

 

 

Ik zal het aan Daniel Dekker doorgeven.

Is toch niks mis mee  met die spot?

10 uur geleden zei Albatrosstudio:

Wat mankeert er aan?

 

 

Inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Juul:

 

 

Ik zal het aan Daniel Dekker doorgeven.

Is toch niks mis mee  met die spot?

 

 

Inderdaad.

Hooguit een beetje lui om een Week van de Jaren Zestig te promoten met slechts één liedje in plaats van een montage met ten minste vijf heel uiteenlopende. Van Shaffy naar Shoes naar Springfield naar Stones naar Sonneveld en Shocking Blue. Om maar wat te noemen.
En Dekker... dat is nu eenmaal De Stem van Radio 5 en dat doet ie naar behoren, vind ik.


Edwin

 

  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat ik verstond dat ik luidkeels mee moest zingen heb ik de spot wel een paar keer moeten draaien.

Nou is dat zingen van mij niet zo geweldig dus ik miste er niets aan ;)

 

Maar ik kan Dave wel volgen, het moest rapido ingesproken worden en dat is dan precies waarom ik moeite heb met het begin.

 

Rob V.

bewerkt door Rob Veld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De uitspraak? ooww ik dacht dat het zo hoorde 😃

In het Gooi is spreken met een accent geheel de mode, dus ik hoor zo iets al niet meer.

(lees ik erger me er niet meer aan)

Pas als er ondertitels bij komen, dan is er een accent van buiten het Gooi te horen, op de TV dan.

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei radio tpot:

De uitspraak? ooww ik dacht dat het zo hoorde 😃

In het Gooi is spreken met een accent geheel de mode, dus ik hoor zo iets al niet meer.

(lees ik erger me er niet meer aan)

Pas als er ondertitels bij komen, dan is er een accent van buiten het Gooi te horen, op de TV dan.

 

Theo

 

We hebben in t'Gooi  de z.g ."rollende R"  of tegenwoordig als ze School bedoelen spreken ze de "L" niet meer uit.

Maar da's in het hele land zo, althans niet bij Theo dus.

Neemt niet weg dat ook ik mij erg aan dat slechte articuleren. Maar bij Daniel vindt ik dat wel mee vallen.

Een echte Amsterdammer is ie...............net als onze Harm denk ik.

 

  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik spreek Drents Juul, en als ik ABN probeer is dat nog steeds Drents.

En daar ben ik trots op om een Saksische taal te spreken.

Dat ik daar altijd aan herkenbaar zal zijn met accent, het zij zo.

Ik ga geen spraakles nemen om dat kwijt te raken, zoals anderen uit de provincie wel gedaan hebben.

(nu DJ bij een radio station)

En Harm kon mij prima verstaan, en ik hem ook.

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in Purmerend geboren en mijn ouders hebben hun roots in Amsterdam en 't Gooi.

Tot mijn 11e sprak ik plat Amsterdams en daarbij stotterde ik ook nog eens verschrikkelijk.

De logopediste heeft het roer bij mij drastisch om weten te gooien omdat ik me aan de hand van geluidsopnamen bewust werd van mijn eigen stem.

Het mag duidelijk zijn dat dat later goed van pas kwam.

 

Ik ergerde mij vroeger groen en geel aan de liedjes van kinderen voor kinderen.

Ik heb zo waanzinnig gedjoomt i.p.v. gedroomd, om maar een voorbeeld te noemen.

De laatste jaren neemt men het in het medialandschap niet zo nauw wanneer je met een accent spreekt maar zodra iemand binnensmonds gaat wauwelen hoor je wat mij betreft niet bij de radio te werken.

Maar dat is natuurlijk mijn mening...

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.