Spring naar bijdragen

Veronica Zeilrace 1972


Alex

Aanbevolen berichten

53 minuten geleden zei Alex:

Ad Bouman had z’n filmcamera meegenomen, hij en boord techn. Ruud Doets maakten opnamen.

Ad en Juul deden samen met de technici van de Norderney de techniek.

Aan boord waren de dj’s Lex Harding, Rob Out en Klaas Vaak (Tom Mulder).

 

Mooie beelden, met de nadruk op de techniek. Zie ik daar Juul met een speciale ring om zijn vinger?

 

Het moet dan wel een spiegelgladde Noordzee zijn geweest, want Juul had toch niet zo'n 'deining bestendige maag'. In mijn herinnering zit de foto van Juul die zijn maag leegt onderweg naar de Norderney voor het laatste uur.

 

Ik heb destijds ook de uitzendingen beluisterd, maar vond er eigenlijk niet zo veel aan. Het zei mij niet zo veel. Ik zag er de meerwaarde niet van in. Een live uitzending voor 37 zeilbootjes?

 

Waarom heeft Veronica zo laat de toegevoegde waarde van live uitzendingen ingezien? Waarom was er geen Veronica Driemaster(zoals bij radio Noordzee?)

 

Na bijna 50 jaar zijn er nog steeds vragen.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeilen ja ik herinner me het nog, ik was 13 jaar en op zomerkamp van scouting.

1 van onze patrouille leden, had een transistor radio bij zich, en hij was Veronica fan.

Zodoende geluisterd naar de zeilrace tijdens het verkennen en de andere activiteiten die we toen deden.

Dit alles in Ootmarsum, tja tijd gaat snel 😁

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.