Spring naar bijdragen

Herman Stok


Will Stevens

Aanbevolen berichten

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo'n fan ben geweest van Herman Stok. Hij had een goede (radio)stem, maar om nou te zeggen dat hij zo'n goede diskjockey was... Zeker na 1965, toen Radio Veronica meer de 'poptoer' opging, vond ik hem toch een beetje tweede keus.

 

En mijn mening is niet gebaseerd op het feit dat hij mij begin zeventiger jaren afwees voor een baan bij de VARA... 😉

 

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij was van een oudere generatie, een man die vond dat je netjes moest articuleren en je verhaal goed moest voorbereiden, zoals gebruikelijk was in de tijd dat hij begon, in de jaren vijftig. Hij wilde geen discjockey zijn, maar presentator.

 

Maar tegelijk wilde hij dat Hilversum meer aandacht besteedde aan de 'lichte' muziek, waaronder popmuziek. Dat maakt hem tot een interessante overgangsfiguur.

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robin Westhof:

Leuke foto uit 1972 van het Radio Tour de France (dj) team.

Theo staat achteraan in het midden.

 

( Dank aan Harm Koenders)

Leuke foto, Robin.

 

Ik zie natuurlijk linksonder de legendarische verslaggever Theo Koomen en volgens mij daarnaast zittend Felix Meurders en daarnaast Ton Blom.

Maar wie zijn de overigen, die staand rondom Herman Stok poseren?

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Gerard van den Ende:

Leuke foto, Robin.

 

Ik zie natuurlijk linksonder de legendarische verslaggever Theo Koomen en volgens mij daarnaast zittend Felix Meurders en daarnaast Ton Blom.

Maar wie zijn de overigen, die staand rondom Herman Stok poseren?

 

Gerard

Links boven (voor de kijker) volgens mij Willem van Kooten en tweede van rechts staand (voor de kijker) lijkt op Eddy Becker/Beuker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Will Stevens:

Hij was van een oudere generatie, een man die vond dat je netjes moest articuleren en je verhaal goed moest voorbereiden, zoals gebruikelijk was in de tijd dat hij begon, in de jaren vijftig. Hij wilde geen discjockey zijn, maar presentator.

 

Maar tegelijk wilde hij dat Hilversum meer aandacht besteedde aan de 'lichte' muziek, waaronder popmuziek. Dat maakt hem tot een interessante overgangsfiguur.

 

 

Hij was van mijn generatie dus "de oudere".

Afgelopen dagen een prachtig TV monument door Hans Peekel  over Herman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Robin Westhof:

 

.... van een andere generatie dan Herman Stok.

 


 

Robin,

Toen ik Herman iedere week beluisterde was ik een tiener, dus Herman was de dj van mijn generatie. 

Gaan we nu "bijdehand" doen? 

Welke dj-presentator past bij jou "generatie"?

  • Vind ik leuk 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Juul:

dus Herman was de dj van mijn generatie. 

 

Dat klopt.

 

Maar je schreef eerder: "Hij was van mijn generatie dus "de oudere".

 

En dat klopt dus niet.

 

 

15 uur geleden zei Peter van Odekerke:

opgepompt ego

 

Misschien wel een beetje.

 

15 uur geleden zei Peter van Odekerke:

en zelf benoemde groot<s> heid

 

Nou veel luisteraars vonden de "Hardinkjes-Outjes & Gootjes-Maatjes erg goed, dus het was niet alleen maar zelf benoemde groot<s> heid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-6-2021 om 10:03 zei Juul:

 

 

Hij was van mijn generatie dus "de oudere".

Afgelopen dagen een prachtig TV monument door Hans Peekel  over Herman.

Die heb ik ook gezien uit 2017 - wist niet dat ie gay was.... met Kees van Maasdam. Dat vind ik dan weer een leuk detail.  Hij vertelt er ook bijzonder leuk over - een aanrader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.