Spring naar bijdragen

The Jacobs Tapes - studio recordings from Radio Mi Amigo and Radio Caroline (part 8)


MvdVen

Aanbevolen berichten

<offtopic>

Kunnen we ons beperken tot het hoofdonderwerp en niet klagen over keuzes van derden? Daar kunnen we hier toch niets mee. En er zal een gegronde reden zijn dat deze controle is ingebouwd. Dus of alles in 1x downloaden of een account aanmaken. Dan ben je er van verlost.

</offtopic>

 

Martin (en uiteraard Marc/Rob),

 

Bedankt voor alles wat toe nu toe voorbij is gekomen. Deel is in verleden al via je site aangeboden maar er zit ook bijzonder leuk nieuw spul tussen! Wat mij bij deze serie opvalt is 6 uur durende ochtenduitzending met een Franstalig programma. Ik kan me dit niet herinneren. Was dit een speciale uitzending?

 

Op 6-6-2021 om 19:25 zei MvdVen:

RMA  77-01-15  06-07h  FRANSTALIGE SHOW.mp3
RMA  77-01-15  07-08h  FRANSTALIGE SHOW.mp3
RMA  77-01-15  08-09h  FRANSTALIGE SHOW.mp3
RMA  77-01-15  09-10h  FRANSTALIGE SHOW.mp3
RMA  77-01-15  10-11h  FRANSTALIGE SHOW.mp3
RMA  77-01-15  11-12h  FRANSTALIGE SHOW.mp3

 

4 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Martin,

 

De Motown-show van Marc Jacobs van 2-1-1977 van 16 tot 17 uur heeft een foutieve datum.
Ik hoor Marc Jacobs helemaal op het eind van de tape zeggen, dat het vandaag Tweede Kerstdag is.
De datum zou dan moeten zijn: 26-12-1976.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gerard

 

En de middengolf opname ter bevestiging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, bert ree said:

Het is me niet duidelijk of die programma's van 15 januari ook effectief zijn uitgezonden. In die programma's vermelden ze dat het de eerste programma's in het Frans zijn. Maar ik heb hierbij een opname van een week later 22 januari waarbij de Franstalige collega's Bouboule en Coco ook spreken over de eerste programma's in het Frans op deze 22 januari. Op 22 januari hoor je op het uur ook nog Marc Jacobs in het Frans.

Please login or register to see this link.    Die uitzendingen in het Frans 6u op zaterdagmorgen aan een stuk hebben niet lang geduurd.

I notice that these programmes are metioned in "Dagboek van de Mi Amigo" in Freewave magazine, but are not mentioned in Mi Amigo tijdlijn on Radiopedia.

Mvg,

John C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Martin,

 

De Motown-show van Marc Jacobs van 2-1-1977 van 16 tot 17 uur heeft een foutieve datum.
Ik hoor Marc Jacobs helemaal op het eind van de tape zeggen, dat het vandaag Tweede Kerstdag is.
De datum zou dan moeten zijn: 26-12-1976.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gerard

19761226-1602-1703 met het nieuws: Techniek Marc Jacobs, hier is Hans Brouwers en dan hoor je .... Frank Van der Mast.

 

 

5 uur geleden zei JOCOOLE:

I notice that these programmes are metioned in "Dagboek van de Mi Amigo" in Freewave magazine, but are not mentioned in Mi Amigo tijdlijn on Radiopedia.

Mvg,

John C

Volgens mijn gegevens zouden er alleen Franstalige uitzendingen zijn uitgezonden in 1977 op 22 en 29 januari (6u op zaterdagmorgen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-6-2021 om 15:17 zei Gerard van den Ende:

Martin,

 

De Motown-show van Marc Jacobs van 2-1-1977 van 16 tot 17 uur heeft een foutieve datum.
Ik hoor Marc Jacobs helemaal op het eind van de tape zeggen, dat het vandaag Tweede Kerstdag is.
De datum zou dan moeten zijn: 26-12-1976.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gerard

 

1) Nee, klopt wel. Alleen de laatste minuten zijn van Tweede Kerstdag. Je hoort de knip als het nieuws van 17 uur begint.

 

2) 1060. Mi Amigo 192 First Saturday with French transmissions and start top 50 with Marc Jacobs  22‑1‑77      35'

 

Dus 22-1-1977 voor de eerste keer Franse programmas

bewerkt door Albatrosstudio
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Albatrosstudio:

 

2) 1060. Mi Amigo 192 First Saturday with French transmissions and start top 50 with Marc Jacobs  22‑1‑77      35'

 

Dus 22-1-1977 voor de eerste keer Franse programmas

 

En dan is deze set opnames niet uitgezonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Vincent:

 

En dan is deze set opnames niet uitgezonden?

In het programma van Stan Haag van zondag 16-1-1977 van 8 tot 9 uur refereerde hij wel, dat de dag ervoor men van start was gegaan met 6 uur Franstalige programma's op de zaterdagmorgen en dat hij daardoor in zijn programma iedere keer minimaal één Franstalige plaat draait.

 

Maar goed. Het geeft inderdaad nog geen 100% garantie, dat die 6 uren daadwekelijk op 15 januari 1977 zijn uitgezonden. Het was in ieder geval wel de intentie om op die datum van start te gaan hiermee. 

 

Gerard

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-6-2021 om 20:55 zei bert ree:

Please login or register to see this link.    

 

Dit is een opname van de 22e die Bert met ons heeft gedeeld. Komt niet overeen met de studio opname van 15-01-1977.  Dus datering kan best juist als je ook de conclusie van Gerard over je de Jukebox van de 16e erbij betrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Vincent:

 

Dit is een opname van de 22e die Bert met ons heeft gedeeld. Komt niet overeen met de studio opname van 15-01-1977.  Dus datering kan best juist als je ook de conclusie van Gerard over je de Jukebox van de 16e erbij betrekt.

Kleine correctie voor wat betreffende titel van het programma van Stan Haag.

Het was niet de Jukebox maar Stan Haag Vandaag op 16-1-1977 tussen 8 en 9 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vincent:

 

Dit is een opname van de 22e die Bert met ons heeft gedeeld. Komt niet overeen met de studio opname van 15-01-1977.  Dus datering kan best juist als je ook de conclusie van Gerard over je de Jukebox van de 16e erbij betrekt.

In de studio opnames van 15 januari vertellen Adolphe, Coco, Bouboule en Léon dat het de eerste uitzendingen in het Frans zijn op deze 15e januari. In de opnames van 22 januari vertellen ze dat het de eerste uitzendingen zijn in het Frans op deze 22e januari. Dus ze wisten dat de opnames van 15 januari niet waren uitgezonden. In mijn gegevens vond ik terug dat er Franstalige uitzendingen waren op 22 en 29 januari 1977.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Gerard van den Ende:

In het programma van Stan Haag van zondag 16-1-1977 van 8 tot 9 uur refereerde hij wel, dat de dag ervoor men van start was gegaan met 6 uur Franstalige programma's op de zaterdagmorgen en dat hij daardoor in zijn programma iedere keer minimaal één Franstalige plaat draait.

 

Maar goed. Het geeft inderdaad nog geen 100% garantie, dat die 6 uren daadwekelijk op 15 januari 1977 zijn uitgezonden. Het was in ieder geval wel de intentie om op die datum van start te gaan hiermee. 

 

Gerard

 

Het was de bedoeling om te starten op 15 januari. De programma's zijn opgenomen met de duidelijke vermelding van de datum. Zijn ze te laat aan boord geraakt? Dat  zou kunnen. De Franstalige boys vermelden ter inleiding, voor de aftelling, hetzelfde als Bart of Peter, maar ze gebruiken een andere nummering. De tapes van 15 januari 77 hebben als nummer F1 F2 F 3 F4 F5 en F6. Dit zou ook voor verwarring aan boord kunnen gezorgd hebben. Deze aparte nummering zou er ook kunnen op wijzen dat de tapes in België of Frankrijk zijn opgenomen en dat ze daardoor snel nieuwe tapes hebben gemaakt voor de 22e, toen ze vaststelden dat ze niet waren uitgezonden.

Het is leuk de tapes te horen want ze maken grapjes dat ze ondertussen op een uur al aan de 61e minuut zijn, terwijl ze eigenlijk moeten beseffen dat dit normaal niet kan uitgezonden worden tenzij ze aan boord 6 x 61 minuten uitzenden ipv 6 x 60 minuten.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.