Spring naar bijdragen

Meer vermogen Radio Caroline 648 kHz


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

Al heel goed te ontvangen in het westen van Nederland en dat gaat met meer vermogen (natuurlijk) nog beter worden.

 

"A power increase has been agreed for Radio Caroline to extend its coverage area from Suffolk and Essex to include Kent as East Sussex.

 

The station is broadcasting under a community radio licence and was originally granted 1kW of power on 648 AM in 2018. The actual power increase amount has not been announced."

 

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei radio tpot:

als het 3 dB wordt, dan gaat niemand hier iets van merken.

 

Ik denk dat ze (gaan) inzetten op 6 dB en dan moet het vermogen wel van 1 naar 4 Kilowatt.

 

15 uur geleden zei radio tpot:

maar stel dat er 10 dB bij gaat komen, dat gaan we echt wel merken.

 

Zorg jij (dan) voor de 10 Kilowatt zender en stroomkosten? :-)

 

  • Vind ik leuk 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-8-2021 om 16:36 zei radio tpot:

Omdat ik de constatering maak dat 10 dB echt te merken is, wil je hebben dat ik de kosten ga dragen?

Dat vind ik op zijn zachts gezegd, vreemd.

 

Ja, je hebt gelijk.

Ik had eigenlijk moeten schrijven: "Maar wie gaat dat (dan ) betalen?".

 

Het vermoedelijke antwoord: De diehard Radio Caroline luisteraar(s).

 

"Join us from Friday 13 - Monday 16 August for our FOUR-DAY ANNUAL FUNDRAISER 

Our fundraiser will run on all three channels, Radio Caroline, Radio Caroline North and Caroline Flashback until midnight, UK time, on Monday, August 16th, except that it will finish on Radio Caroline North on closedown on Sunday, August 15th."

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar er staat nu een Nautel Ampfet ND2.5 en die kan hooguit 2,5 kW leveren........... tenzij men er nog een paar modules bij zou kunnen zetten dan zou het op 5,5 kW kunnen komen.

 

Eh modules kosten natuurlijk ook geld ............

 

Ik lees op Mediapages dat het gerucht ging dat men naar 3 kW zou willen.

 

Rob V.

 

 

 

 

bewerkt door Rob Veld
Mediapages toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
3 uur geleden zei Peter van Odekerke:

Afwachten maar en hopen dat niets aan het stralingspatroon vd antenne wordt veranderd.

Dan nog zal het hier uitstekend binnen komen als het inderdaad 25 KW gaat worden.

 

Het is zo'n zelfde bak als die destijds op The Communicator stond in de Trintelhaven voor Holland FM/Veronica.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar is het hier niet doorgedrongen maar Caroline zend al een hele tijd niet meer uit vanaf de rondstraalende "nood"mast. Ze gebruiken inmiddels de middelste van de vijf grote masten. Dit zul in onze richting en richting Engeland ca. 3dB winst opleveren. Ook zul de nu gebruikte Nautel zender op vól vermogen draaien en 2.5 kW  afstralen. Door de positive modulatie van ca. 130 procent beland je dan op een vermogen van nu al 10 kW PEP. Heeft Theo me duidelijk gemaakt^^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier niet te ontvangen , terwijl 1548kHz in down town Paris, met alle man made noise, in de auto prima doorkomt. Met 5 mastjes op een rij en beetje fase gevoed kan je veel bereiken,   

Als ik aan het knutselen ben in de schuur staat altijd 648 kHz aan. Gaat prima, maar bij gebruik van de acculader van de elektrische schroevendraaier heb ik een vervelende ratel. Hopelijk is dat straks voorbij als men meer vermogen gebruikt, Grts Eric

bewerkt door Eric
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
7 uur geleden zei radiofreak31:

Denk dat het nog wel langer gaat duren allemaal. Begin volgend jaar misschien pas.

Ja, dat kan, maar ook niet. Waar baseer je het op? Gevoel? Tja we zullen het zien (of beter: horen). Misschien morgen, misschien volgende week, misschien volgende maand, misschien volgend jaar. Feit is dat Barry de term 'very soon'  gebruikte : Please login or register to see this link.   Barry James 1 oktober 1300-1400 op 47:50

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Eric:

Ja, dat kan, maar ook niet. Waar baseer je het op? Gevoel? Tja we zullen het zien (of beter: horen). Misschien morgen, misschien volgende week, misschien volgende maand, misschien volgend jaar. Feit is dat Barry de term 'very soon'  gebruikte : Please login or register to see this link.   Barry James 1 oktober 1300-1400 op 47:50

Die zender moet nog helemaal geïnstalleerd en getest worden. Het is een grotere bak dan de huidige zender. Bovendien is Orfordness niet makkelijk te bereiken, zeker nu de dagen korter en slechter worden qua weersomstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Radio Caroline vandaag en de afgelopen weken.

 

"Service Message: Thursday 25th Nov: There are currently works going on at our 648 AM transmitter site - there may be some interruptions"

(Caroline site)

 

"Alan Beech has been at Orford for the last week finishing off the work on the transmitter, there was some more components to replace, and alot of fabrication work inside the cabinet, because some of the new components are larger than the old ones.

 

The transmitter was delivered to Orford 3 Weeks ago, via 7.5 Ton lorry.Although no time scale was given for switching on the transmitter on,it would seem that we only be days away now till this happens.Alan stated that he was sorry for the delay because of the fact there was a lot more work needed doing than first thought.

 

I asked Alan about the null on the 350ft aerial, and he stated that the nulls would have to be dealt with next spring when there is more daylight,and better conditions.

 

It was stated that the transmitter connected to the 350ft aerial would use less Electricity, than if it was connected to the 200Ft.

 

The 3kw transmitter still in use at the moment will be connected to the 200Ft aerial when needed as a back up in emergency."

( Dank aan Mike Simmonds)

bewerkt door Robin Westhof
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.