Spring naar bijdragen

Cable One - 23-09-1989 - 0919-0100 - Frits Mulder, Linda de Mol, Hans Groters, Benny Brown, Dave Durham


Vincent

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Vincent:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
 

Vincent,

 

Het zijn zoals collega forumlid Capital Guy al aangeeft programma's, die op een zondag zijn uitgezonden.

Ik had hem zelf staan op zondag 24 september, maar met de info van Capital Guy zou het dus 1 oktober moeten zijn.

 

Gerard

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei capitalguy:

 


misschien is de datum niet juist, want linda zei "op zondagochtend" & mubarak zal de president morgen ontmoeten in washington. ook de benny brown show vond plaats op zondag. ik denk deze opname is van 01. oktober 1989.

 

 

Please login or register to see this link.

 

 

6 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Vincent,

 

Het zijn zoals collega forumlid Capital Guy al aangeeft programma's, die op een zondag zijn uitgezonden.

Ik had hem zelf staan op zondag 24 september, maar met de info van Capital Guy zou het dus 1 oktober moeten zijn.

 

Gerard

 

mijn vraag: was Cable One op 1 oktober 89 nog in de lucht?

Bovenstaande programma's had ik hier als 24 september staan, alleen het programma 2152-100 begon al op 23 september.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bert ree:

 

mijn vraag: was Cable One op 1 oktober 89 nog in de lucht?

Bovenstaande programma's had ik hier als 24 september staan, alleen het programma 2152-100 begon al op 23 september.

Bert,

 

Ik heb het even opgezocht en het zit zo, dat vanaf 1 oktober 1989 kabelmaatschappijen op straffe van zeer hoge boetes niet meer het signaal van Cable One mochten doorgeven. Vrijwel alle kabelmaatschappijen hebben hier aan gevolg gegeven en zijn gestopt.

Dan moeten deze uitzendingen toch van zondag 24 september 1989 zijn, behalve het avondprogramma.

 

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Bert,

 

Ik heb het even opgezocht en het zit zo, dat vanaf 1 oktober 1989 kabelmaatschappijen op straffe van zeer hoge boetes niet meer het signaal van Cable One mochten doorgeven. Vrijwel alle kabelmaatschappijen hebben hier aan gevolg gegeven en zijn gestopt.

Dan moeten deze uitzendingen toch van zondag 24 september 1989 zijn, behalve het avondprogramma.

 

Gerard

 

Omdat de commerciële kabelstations vrij snel aan populariteit wonnen, ten koste van de publieke radiozenders, spande de NOS in 1989 een rechtszaak aan tegen de kabelexploitant van Gouda om Cable One van de kabel te krijgen. De NOS won de rechtszaak. Als gevolg hiervan zag het Commissariaat voor de Media zich genoodzaakt verspreiding van de programma's via de Nederlandse kabel met ingang van 1 okober 1989 te verbieden. De meeste kabelnetten in Nederland gaven hier gehoor aan. Een enkele, waaronder Almaar en Rotterdam, haalde het station pas enkele dagen na 1 oktober van hun net. 

Het radiostation ging nog wel door via de satelliet maar moest al vrij snel stoppen omdat er geen adverteerders meer waren.

 

Please login or register to see this link.
 

3 uur geleden zei bert ree:

deze opnames kunnen we dus als 24.9.89 behouden, neem ik aan.

 

Zodra ik in de gelegenheid ben ga ik dat thuis checken want ik heb ook van de 24e opnames in het archief zitten. Kan wel even duren, maar komt goed.

 

9 uur geleden zei Ben:

Indertijd zijn er ook wat opnamen van zogenaamde "logtapes" in omloop gekomen. Mocht dit een "logtape" betreffen, dan zou deze ook van na September 1989 kunnen zijn. De kwaliteit van bijvoorbeeld 1400-1500 doet me denken aan die "logtape" kwaliteit.

 

Volgens mij is dit inderdaad van een logtape afkomstig.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
1 uur geleden zei Ben:

Ja, de tijd van Cable One, dat waren nog 's tijden. Ik heb er vaak naar geluisterd, helaas veel te weinig opgenomen....

 

Voor banden of cassettes had ik niet de deur uit hoeven te gaan want toen kenden we al postorders 😉

 

Please login or register to see this link.

Cable One - 131 - Wehkamp - Postorders 001.jpg

Turbolevering is in 2 dagen besteld, dat is modern anno 1989. De tijden zijn veranderd.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.