Spring naar bijdragen

208 Luxembourg ruim 6 uur aan programma's van die avond en nacht in mei 1973


hans knot

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Vincent:

Een bijna complete avond/nacht van de Engelse service. Ik ben hier enorm blij mee!!!

 

Ik ook, mooie middengolf opname, klinkt (klonk) erg fijn/ swingend, zeker op de juiste snelheid, ook sfeervol met onweer in Luxembourg zelf. :-)

En niet alleen te beluisteren in West Europa, maar (had) ook achter het IJzeren Gordijn, veel luisteraars die er (toen) met veel plezier naar luisterden.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Ik ook, mooie middengolf opname, klinkt (klonk) erg fijn/ swingend, zeker op de juiste snelheid, ook sfeervol met onweer in Luxembourg zelf. 🙂

En niet alleen te beluisteren in West Europa, maar (had) ook achter het IJzeren Gordijn, veel luisteraars die er (toen) met veel plezier naar luisterden.

nog steeds want ook in de vriendenclub van 208 zitten heden ten dage veel mensen uit het voormalige Oostblok die reageren op mijn postings aldaar. Herinner de verhalen van mijn overleden schoonvader die in Oost Duitsland als medewerker bij het leger in het geheim toch naar Luxemburg luisterde.

bewerkt door hans knot
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei hans knot:

Herinner de verhalen van mijn overleden schoonvader die in Oost Duitsland als medewerker bij het leger in het geheim tot naar Luxemburg luisterde.

 

Ja, wat een tijd, zeker in het leger moest je wat dat betreft oppassen, er werd in de DDR overigens ook veel geluisterd naar de Duitstalige uitzendingen van Radio Luxembourg.

Maar in de andere Oostbloklanden werd er vooral geluisterd naar de Engelstalige uitzendingen.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag op gegeven moment een Poolse film op TV, tijdens een romantische scene hoorde je luid en duidelijk Luxy op de achtergrond.... 

 

Nog altijd beetje trots op dat ik zelf nog op de 208 te horen ben geweest via de Wereldomroep. 

Met een paar Engelsen geprobeerd de zender te huren s avonds maar het werd te duur. Wel nog met zn allen naar de Kirchberg in Lux-stad gereden. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei ruudam:

Ik zag op gegeven moment een Poolse film op TV, tijdens een romantische scene hoorde je luid en duidelijk Luxy op de achtergrond.... 

 

Nog altijd beetje trots op dat ik zelf nog op de 208 te horen ben geweest via de Wereldomroep. 

Met een paar Engelsen geprobeerd de zender te huren s avonds maar het werd te duur. Wel nog met zn allen naar de Kirchberg in Lux-stad gereden. 

 

Tja daar mag je trots op zijn. Bij het 50-jarig bestaan was ik de eerste met felicitaties in het programma van Bob Stewart en samen met Gerard Leenders maakten we een mooi klankbeeld voor de VPRO begin  deze eeuw. Dave Christian nog ontmoet voor een biertje en een hapje en ......verhalen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-10-2021 om 10:37 zei Peter van Odekerke:

Zo klonk Lux  in 1973 . Het jaar waarin the UK locale commerciele radio introduceerde en steeds meer  Britse luisteraars de 208 verlieten ten favure van deze commercielen en niet te vergeten BBC Radio One en RNI de zeepiraat. 

 

En toch had de Engelstalige Radio Luxembourg, nog 10 jaar lang de hoogste luistercijfers, tijdens de avond/nacht.

(BBC Audience Research/Gallup)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
Op 5-10-2021 om 16:45 zei Vincent:

Een bijna complete avond/nacht van de Engelse service. Ik ben hier enorm blij mee!!!

 

Het is niet ruim 6 maar bijna 7 uur. Ik heb deze opname op snelheid gebracht want hij deed 57 minuten over een uur. En ook gelijk maar als losse uren geknipt.

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

 

Op 8-10-2021 om 16:59 zei Robin Westhof:

 

En toch had de Engelstalige Radio Luxembourg, nog 10 jaar lang de hoogste luistercijfers, tijdens de avond/nacht.

(BBC Audience Research/Gallup)

 

beste vrienden, heb een crash van de hard disc gehad en ben deze mooie terugblik op 1973 kwijt. Is het mogelijk om het nog es te plaatsen? ik zou hier erg blij mee zijn!!

 

vriendelijke groet ~ Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.