Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo - 19-01-1976 - 0650-1820


Vincent

Aanbevolen berichten

48 minuten geleden zei Vincent:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Mooi Vincent!

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vincent:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link. Het is Koffie Met Of Zonder
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Aanvullende info:

 

Het is de eerste dag dat Radio Mi Amigo begon met het verzorgen van nieuwsuitzendingen.

En dat na ruim 2 jaar sinds de start van uitzendingen (!)

 

Ook voor het eerst een live-programma met een Nederlandse DJ.

Tussen 15 en 16 uur is Tim Ridder te horen, die we beter kennen als Bart van Leeuwen.

Vanaf 1-4-1976 nam hij die naam aan.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Aanvullende info:

 

Het is de eerste dag dat Radio Mi Amigo begon met het verzorgen van nieuwsuitzendingen.

En dat na ruim 2 jaar sinds de start van uitzendingen (!)

 

Ook voor het eerst een live-programma met een Nederlandse DJ.

Tussen 15 en 16 uur is Tim Ridder te horen, die we beter kennen als Bart van Leeuwen.

Vanaf 1-4-1976 nam hij die naam aan.

 

Gerard

Rob Ronder deed in 1975 al live programma's bij de aflossing met Peter van Dam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Vincent:

 

Dus deed Peter het ook al live vanaf de MV. Was na de inval in Opbrakel. En zaten de Engelse deejays in 1974 ook niet live?

inderdaad maar Peter en de Engelsen waren geen Nederlanders. Gerard had het over de eerste Nederlandse dj die live zat bij Mi Amigo.

In 1974 sprongen bv Peter Pan en Tony Allan ook al in bij gebrek aan tapes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei bert ree:

In 1974 sprongen bv Peter Pan en Tony Allan ook al in bij gebrek aan tapes.

Ja, en in 1974 had je inderdaad de International Services op Radio Mi Amigo.

Deze werden met name verzorgd door Brian Anderson, Norman Barrington en Graeme Kaye.

Deze vonden altijd in de vroege avonduren plaats.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Gerard van den Ende:

Ja, en in 1974 had je inderdaad de International Services op Radio Mi Amigo.

Deze werden met name verzorgd door Brian Anderson, Norman Barrington en Graeme Kaye.

Deze vonden altijd in de vroege avonduren plaats.

 

Gerard

Klopt Gerard.

De uitzendingen werden tot eind augustus 1974 tussen 19:00 en 21:00 verzorgd onder de noemer Radio Mi Amigo International.

 

Dank Vincent voor deze uren. Ook ik had er enkele nog niet.

 

Het uur met Tim ridder tussen 15:00 en 16:00 circuleert al jaren onder een verkeerde datum rond.

Het werd nl uitgezonden op 1 maart 1976.

Kijk er de lijst van de Lievelingen maar eens op na.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bart Van Peer:

Het uur met Tim ridder tussen 15:00 en 16:00 circuleert al jaren onder een verkeerde datum rond.

Het werd nl uitgezonden op 1 maart 1976.

Kijk er de lijst van de Lievelingen maar eens op na.

 

Bart,

 

Dat klopt inderdaad.

Je hoort hier als Lieveling Salsoul Orchestra met Tangerine en was dat in de week van 28 februari tot 6 maart 1976.

Dit is dus niet één van der eerste programma's van Tim Ridder. Op 1 maart was hij al 1,5 maand bezig.

Goed opgemerkt, Bart.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bart Van Peer:

Het uur met Tim ridder tussen 15:00 en 16:00 circuleert al jaren onder een verkeerde datum rond.

Het werd nl uitgezonden op 1 maart 1976.

Kijk er de lijst van de Lievelingen maar eens op na.

In mijn archief zit hij ook met de datum 1 maart 1976 en als zodanig eerder aangeboden door Vincent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Martin1968:

In mijn archief zit hij ook met de datum 1 maart 1976 en als zodanig eerder aangeboden door Vincent.

deze fout is hier al meer dan één keer boven water gekomen. Als een programma éénmaal verkeerd benoemd wordt en daar worden kopies van gemaakt, dan krijg je op een bepaald moment diverse digitale opnames die verder verspreid worden. Gelukkig is Bart wakker genoeg om het op te merken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bert ree:

deze fout is hier al meer dan één keer boven water gekomen. Als een programma éénmaal verkeerd benoemd wordt en daar worden kopies van gemaakt, dan krijg je op een bepaald moment diverse digitale opnames die verder verspreid worden. Gelukkig is Bart wakker genoeg om het op te merken.

Ik heb daar, als dagelijkse bezoeker, hier nooit iets over gelezen. Opmerkelijk is dat ik de opname in 2013 met de goede datum en in 2016 met de foutieve heb gedownload. Beide malen aangeboden door Vincent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Martin1968:

Ik heb daar, als dagelijkse bezoeker, hier nooit iets over gelezen. Opmerkelijk is dat ik de opname in 2013 met de goede datum en in 2016 met de foutieve heb gedownload. Beide malen aangeboden door Vincent.

bij het behandelen van die eerste programma's van Tim Ridder kwam hier boven dat er al op 18 januari om 6u een programma was.  Het is nog niet duidelijk of er op 17 januari ook al een programma was van Jan van der Meer. Ik vind hier dat ik een programma van Tim Ridder van 1 maart 76 al in 2011 terugvond en blijkbaar heb ik in 2017 een programma ook gedeeld met de verkeerde datum van 19 januari. (blijkbaar diverse versies van hetzelfde programma in mijn bestanden) Toen had nog niemand in de gaten dat er iets niet klopte, dit gebeurde ergens in de laatste vier jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 9-10-2021 om 18:00 zei Gerard van den Ende:

Bart,

 

Dat klopt inderdaad.

Je hoort hier als Lieveling Salsoul Orchestra met Tangerine en was dat in de week van 28 februari tot 6 maart 1976.

Dit is dus niet één van der eerste programma's van Tim Ridder. Op 1 maart was hij al 1,5 maand bezig.

Goed opgemerkt, Bart.

 

Gerard

 

Ik vind het wel opvallend dat Mi Amigo op 1 maart nog adverteert met een carnavals-LP. Carnaval viel dat jaar wel laat (29feb) maar was op 1 maart dus wel voorbij. 

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rauhfaser:

 

Ik vind het wel opvallend dat Mi Amigo op 1 maart nog adverteert met een carnavals-LP. Carnaval viel dat jaar wel laat (29feb) maar was op 1 maart dus wel voorbij. 

 

Edwin

In België houden een aantal carnavalsfeesten en groepen zich niet aan de echte data. Om niet ieder jaar van datum te schuiven, worden een aantal zaken op een vaste datum georganiseerd bv het eerste weekend van maart. Die data worden dan per gemeente bepaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.