Spring naar bijdragen

Top 95 van 1995


Onno87

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Onno87:

 

 

Heb jij toevallig de Veronica gidsen digitaal?

 

Groetjes,

Onno

Onno, nee ik heb niet complete gidsen digitaal van de jaren 90.  Ik heb wel een stapel van die Top 100 Countdowns uit de tweede helft van de jaren 90, maar helaas nog niet digitaal.

bewerkt door musicmaster40
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
3 uur geleden zei Harm ten Brink:

Aha, daar gaan we weer...

De niets zeggende zin 'credits voor de originele aanbieder'.

 

Ja zoals wel meerdere mensen hier, wordt er wel eens wat gedownload.

Maar blijkbaar is het opnieuw aanbieden en een dank voor een voorganger die het ooit heeft aangeboden te overdreven voor sommige mensen. Ik zal het voortaan laten en misschien daarbij het opnieuw aanbieden ook. Met dit soort heerlijke positieve reacties, zoals die van Harm. Laat die dan ook lekker achterwegen. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste "Rrrricky",

Ik denk dat je e.e.a. verkeerd interpreteert.

Ik zal het uitleggen zoals ik het altijd doe.

 

Als ik iets download van iemand die het beschikbaar maakt noteer ik bij de file altijd de "gulle gever".

Zodat als ik het nog een keer ter beschikking stel ik kan verwijzen naar degene die dat gedaan heeft. En niet zomaar effe zo'n niets zeggende standaard zin omdat er "vergeten" is om te verwijzen naar de oorsprong.

Want ja ja, wel veel werk hé omdat even bij te houden, nee alleen maar snel even downloaden en de rest is niet belangrijk.

 

Dat is in mijn ogen en oren niet netjes en wat al te makkelijk.  Maar zo zit het tegenwoordig in elkaar, helaas.

 

Kijk zo zou je het kunnen doen.......................

 

Enfin, toch aardig dat je e.e.a weer beschikbaar stelt, niet voor mij want dat is niet "mijn" Veronica. hi

Wie weet meld de onbekende originele gever zich nog.

 

Juul

 

 

 

screen 972.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh jee, ik wilde totaal geen onhandige discussies opstarten... Zoals ik in een ander draadje ook al zei: uiteraard alle lof, complimenten en dank voor de originele opnemer van toen, alsmede voor degene die het jarenlang bewaard heeft en later gedigitaliseerd heeft. Zo ook dank aan mensen zoals @Rrrrickydie nog even bijspringen wanneer zo'n opname dreigt te verdwijnen in een digitaal zwart gat. Ben nu uiteraard wel benieuwd geworden wie deze opnames ooit als eerste hier (of elders) plaatste... 😄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om het weer aan te kaarten, leuk om er weer over te hebben, maar het eindresultaat is dat iemand met goede bedoeling nu afhaakt. Dank daarvoor.

 

Zullen we nu maar weer terug gaan naar het onderwerp van deze topic? Is er iemand dit de lijst uitgewerkt heeft in een tekst of een excel lijst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Vincent:

Leuk om het weer aan te kaarten, leuk om er weer over te hebben, maar het eindresultaat is dat iemand met goede bedoeling nu afhaakt. Dank daarvoor.

Ik voel me natuurlijk aangesproken.

Maar moet ik om de goede vrede te bewaren mijn mond houden?

Soms is het beter van wel maar je weet net zo goed als ik dat er veel werk in het digitaliseren, opslaan en bewaren gaat zitten. Om over de kosten van deze hobby nog maar te zwijgen.

Als iedereen consequent credits gebruikt is dat alleen maar motiverend voor de originele aanbieder.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Harm ten Brink:

 

Als iedereen consequent credits gebruikt is dat alleen maar motiverend voor de originele aanbieder.

Het werkt zeker motiverend als iemand's naam wordt genoemd. Ik weet ervan, want te vaak ben ik in het verleden 'vergeten' in de aftiteling van radioprogramma's die zonder mijn directe bijdrage heel anders hadden geklonken. Bij de VARA, bij de KRO, bij Rijnmond, bij KX en NH Radio.

Maar dat niet iedereen, zoals Juul, in zijn archief bijhoudt wie de originele aanbieder was, is voor mij geen teken van ondankbaarheid. Als ik volsta met 'dank aan de originele aanbieder' zonder daarbij de naam van die persoon te noemen, is dat in mijn optiek voldoende. 
Mijn ik sta open voor een andere visie op dit punt.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Juul:

Het moge duidelijk zijn dat ik jou visie niet deel Edwin.

Mijn wijze van archiveren is dat in de filenaam alles staat wat ik wil weten: Station-Datum-Tijdstip Programmatitel-(als het geen heel uur is) tijdsduur. In tegenstelling tot anderen moet ik in de filenaam bovendien spaties zetten tussen voor- en achternamen en achter omroep- of stationsnamen omdat de zoekfunctie anders niet werkt
Soms laat ik de naam van de aanbieder erbij staan, als die er al staat. Als die er niet in staat, voeg ik die niet toe. Vaak is die info bij het downloaden al verloren gegaan. Tussen het 'ruw' downloaden en hernoemen t.b.v. mijn eigen archief zit soms wel enkele maanden. Denk eens aan die lawine met VOO-materiaal die we eerder dit jaar (of was het nog vorig jaar?) met zijn allen bij elkaar hebben geharkt. Alleen al het vergelijken van in naam identieke files was al een helse klus. Met bijvoorbeeld het jaar 1981 ben ik een keer een hele vrije dag bezig geweest, een maand of acht na dato. 
Het is dus geen onwil en zeker geen ondankbaarheid, maar het gaat (bij mij) nu eenmaal zo. Ik vermoedt dat het in veel gevallen óók zo gaat met het materiaal dat ikzelf aanbiedt. 

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-10-2021 om 22:15 zei musicmaster40:

Onno, nee ik heb niet complete gidsen digitaal van de jaren 90.  Ik heb wel een stapel van die Top 100 Countdowns uit de tweede helft van de jaren 90, maar helaas nog niet digitaal.

Als je eens tijd/zin  hebt, dan zou het hartstikke leuk zijn als je wat van die Top 100 Countdowns zou kunnen inscannen...

 

Hartelijk dank hiervoor alvast,

 

Wim

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.