Spring naar bijdragen

NOS H3 06-05-1979 17-19h Nationale Hitparade - Felix Meurders


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei rauhfaser:

Hij klinkt in deze zesde zondaguitzending enthousiast als altijd. Pas vanaf 1980 ging hij wat verveelder klinken op de zondag. 

Dank!

 

Edwin

 

Klinkt erg enthousiast, viel mij ook op. Heeft het over de 'Flitsende Vijftig', wat minder allitereert dan 'Daverende Dertig', maar toch. Later niet meer gehoord volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Sylvester:

 

Klinkt erg enthousiast, viel mij ook op. Heeft het over de 'Flitsende Vijftig', wat minder allitereert dan 'Daverende Dertig', maar toch. Later niet meer gehoord volgens mij.

Klopt bij latere opnames zeker uit 1980 en 81 was hij minder enthousiast maar dat had waarschijnlijk te maken dat hij de kwaliteit van de muziek wat in de hitparade stond erg achteruit ging meer Nederlandstalig (piratenmuziek), damesgroepen etc. etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bosmeester:

Klopt bij latere opnames zeker uit 1980 en 81 was hij minder enthousiast maar dat had waarschijnlijk te maken dat hij de kwaliteit van de muziek wat in de hitparade stond erg achteruit ging meer Nederlandstalig (piratenmuziek), damesgroepen etc. etc. 

Als je je eigen keuze wilt draaien, moet je geen hitparade gaan presenteren, toch?

En doe je dat wel, heb dan tenminste enig respect voor de luisteraars, ook al vind je die maar stom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Martin1968:

Als je je eigen keuze wilt draaien, moet je geen hitparade gaan presenteren, toch?

En doe je dat wel, heb dan tenminste enig respect voor de luisteraars, ook al vind je die maar stom.

Een deejay is geen computer en geen jukebox. 


Om het even tot die tijd te beperken: ook Lex en Ferry hebben in hun hitparadepresentaties laten doorschemeren dat ze bepaalde platen kut vonden. Alleen is bijna iedereen dat vergeten.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

Een deejay is geen computer en geen jukebox. 


Om het even tot die tijd te beperken: ook Lex en Ferry hebben in hun hitparadepresentaties laten doorschemeren dat ze bepaalde platen kut vonden. Alleen is bijna iedereen dat vergeten.

 

Edwin

Nee, een deejay van de publieke omroep is een mens, dat z'n hypotheek betaalt van het geld uit de grote pot.

En Lex en Ferry waren ook niet altijd professioneel, herinner ik me. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Bosmeester:

Klopt bij latere opnames zeker uit 1980 en 81 was hij minder enthousiast maar dat had waarschijnlijk te maken dat hij de kwaliteit van de muziek wat in de hitparade stond erg achteruit ging meer Nederlandstalig (piratenmuziek), damesgroepen etc. etc. 

 

In mijn herinnering stonden er die jaren niet meer van dat soort Nederlandstalige liedjes in dan daarvoor en was het kwaliteitsniveau gemiddeld niet lager. Nee, ik denk dat hij verveeld raakte na al die jaren.

Bovendien minder luisteraars dan op vrijdagmiddag. 

bewerkt door Sylvester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-11-2021 om 09:52 zei Sylvester:

 

In mijn herinnering stonden er die jaren niet meer van dat soort Nederlandstalige liedjes in dan daarvoor en was het kwaliteitsniveau gemiddeld niet lager. Nee, ik denk dat hij verveeld raakte na al die jaren.

Bovendien minder luisteraars dan op vrijdagmiddag. 

Eén van de redenen waarom Felix met De Nationale Hitparade stopte was het liedje Puntje d'r in puntje d'r uit van De Slijpers en dat soort liedjes hij had het hierover in de laatste Nationale Hitparade uitgezonden door de NOS in november 1985. 

Op 18-11-2021 om 14:14 zei rauhfaser:

Een deejay is geen computer en geen jukebox. 


Om het even tot die tijd te beperken: ook Lex en Ferry hebben in hun hitparadepresentaties laten doorschemeren dat ze bepaalde platen kut vonden. Alleen is bijna iedereen dat vergeten.

 

Edwin

Zoiets kan ik mij ook nog herinneren Edwin.

Lex had in één van de Top 40-uitzendingen uit ik meen december 1979 over Rappers Delight van The Sugarhill Gang dat hij het één van de mindere muzikale uitvindingen uit de jaren '70 vond en hij zei ook wel eens dat hij een plaat oversloeg in de lijst en Ferry hield in de TROS Top 50 ook een paar bepaalde trucs uit bij platen die hij niet zo erg leuk vond.

 

Gr. Arnold

 

bewerkt door Bosmeester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Bosmeester:

Eén van de redenen waarom Felix met De Nationale Hitparade stopte was het liedje Puntje d'r in puntje d'r uit van De Slijpers en dat soort liedjes hij had het hierover in de laatste Nationale Hitparade uitgezonden door de NOS in november 1985. 

 

 

Dat was geen grote hit. Terwijl het Smurfenlied in 1977 tot zijn afgrijzen wekenlang op 1 stond. 

Nee hij had z'n tijd gehad als hitparade-presentator, en een paar jaar later ook als DJ. Tijd voor nieuwe uitdagingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-11-2021 om 12:12 zei Jaap De Vries:

Ze korte plaatjes die ze niet goed vonden enorm in zo genaamd uit tijd gebrek .

Dat is niet omdat ze niet goed waren, maar omdat ze waren gezakt. Dat deed Felix ook bij de zakkers die hij zelf heel goed vond. Dertig platen echt helemaal draaien (+ Troetelschijf en Tip Elpee)  kon in 1977 ook niet meer in 2x 56 minuten. Het live inkorten van de zakkers (coupletje minder door met een tweede exemplaar van het eerste naar het derde refrein te gaan) was ook best creatief. Felix was er uniek mee. 

Edwin

Op 20-11-2021 om 11:16 zei Bosmeester:

Eén van de redenen waarom Felix met De Nationale Hitparade stopte was het liedje Puntje d'r in puntje d'r uit van De Slijpers en dat soort liedjes hij had het hierover in de laatste Nationale Hitparade uitgezonden door de NOS in november 1985. 

Zoiets kan ik mij ook nog herinneren Edwin.

Lex had in één van de Top 40-uitzendingen uit ik meen december 1979 over Rappers Delight van The Sugarhill Gang dat hij het één van de mindere muzikale uitvindingen uit de jaren '70 vond en hij zei ook wel eens dat hij een plaat oversloeg in de lijst en Ferry hield in de TROS Top 50 ook een paar bepaalde trucs uit bij platen die hij niet zo erg leuk vond.

 

Gr. Arnold

 

Felix was er gewoon eerlijk over wat hij van de Slijpers en de Smurfen vond. Het verschil tussen 1978 (Smurfen) en 1981 (Slijpers) was dat hij in '81 verveeld was geraakt door het programma. Zijn voorstel voor een alternatieve lijst kwam er maar niet door bij de NOS. Gelukkig bij de VARA twee jaar later wel.
Felix zei dus gewoon dat hij een kutplaat een kutplaat vond. Ferry kwam met een lulverhaal dat hij In de disco van Noodweer niet draaide omdat er reclame in zat. 

Ferry was en is net als Felix en Lex óók een vakman, maar dan weet ik wel wat ik een hitparadepresentator liever hoor doen.

 

Edwin

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei rauhfaser:

Dat is niet omdat ze niet goed waren, maar omdat ze waren gezakt. Dat deed Felix ook bij de zakkers die hij zelf heel goed vond. Dertig platen echt helemaal draaien (+ Troetelschijf en Tip Elpee)  kon in 1977 ook niet meer in 2x 56 minuten. Het live inkorten van de zakkers (coupletje minder door met een tweede exemplaar van het eerste naar het derde refrein te gaan) was ook best creatief. Felix was er uniek mee. 

Edwin

Felix was er gewoon eerlijk over wat hij van de Slijpers en de Smurfen vond. Het verschil tussen 1978 (Smurfen) en 1981 (Slijpers) was dat hij in '81 verveeld was geraakt door het programma. Zijn voorstel voor een alternatieve lijst kwam er maar niet door bij de NOS. Gelukkig bij de VARA twee jaar later wel.
Felix zei dus gewoon dat hij een kutplaat een kutplaat vond. Ferry kwam met een lulverhaal dat hij In de disco van Noodweer niet draaide omdat er reclame in zat. 

Ferry was en is net als Felix en Lex óók een vakman, maar dan weet ik wel wat ik een hitparadepresentator liever hoor doen.

 

Edwin

En die alternatieve hitlijst werd de Verrukkelijke 15. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei rauhfaser:

Het verschil tussen 1978 (Smurfen) en 1981 (Slijpers) was dat hij in '81 verveeld was geraakt door het programma. Zijn voorstel voor een alternatieve lijst kwam er maar niet door bij de NOS.

 

Het moet ook niet heel motiverend voor hem zijn geweest dat er inmiddels 2 andere hitparades op Hilversum 3 waren die zo'n beetje dezelfde plaatjes draaiden, maar dan in een net iets andere volgorde. Drie algemene hitparades op één station! Dat was toch eigenlijk te gek voor woorden.

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.