Jump to content

RAFF 102 special van Jeffrey Willems met gasten Walter Peters en Elmer Schuitema

BENN0

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Similar Content

• By BENN0
      Please login or register to see this link.

'De overnachting' was de naam van de zaterdagnacht programmering van de AVRO op 3FM in de periode eind 90. Deze nachtuitzending bestond uit het twee uur durende R&B en soul programma van Jeffrey Willems, simpelweg onder de naam 'De overnachting' en aansluitend een drie uur durend programma van Giel Beelen.

In het programmadeel van Jeffrey Willems waren nieuwe R&B en soul releases te horen, aangevuld met R&B, soul en disco classics uit met name de periode eind 70’s, begin / half 80’s, tracks die in die periode ook te horen waren op piraten radiostations in de randstad (Jeffrey Willems is zijn radiocarrière begonnen bij Radio Virginia (Hilversum) en later Roulette 103 (Baarn)).
      Vast onderdelen waren de 'soul notes', muzieknieuws uit Amerika van 'Lil’ Walter' (Walter Peters, echte naam Wouter Geuzebroek) en weersvoorspellingen van Marc Putto.
      Ook waren er regelmatig (beginnende) Nederlandse R&B en soul artiesten te gast als Re-Play, Roméo, ArnhemsGewijs, Voices in Motion en gast DJ's als Mart van de Stadt (Disco Express), Mark Heyninck (Radio Donna) en Ken Nichols (Counterpoint Hifreak FM).
      De vaste vervanger was Ewald van Liempt (geen opnames van gemaakt).

Elke laatste zaterdag van de maand was er de hele zaterdagnacht de 'Classic Soul Night' special met de eerste twee uur Jeffrey Willems (met medewerking en speciale mixen van 'Mark B.' (Mark Berbier) en 'Funkateer' (Feike Schuitema)) en aansluitend drie uur met Giel Beelen. De nadruk van het team van Jeffrey lag met name op de wat onbekende tracks (rare grooves), Giel draaide wat meer standaard soul en disco classics.
      Ook waren er een paar maal per jaar speciale uitzendingen met alleen maar R&B en soul ballads onder de naam 'Quiet Storm'.

Voorbeelden van gedraaide artiesten tijdens de 'Classic Soul Night':
      SOS band, Change, Alexander O'Neal, Kashif, BB&Q band, Kenny Lattimore, Gap band, Heatwave, High Fashion, Starpoint, Phyllis Hyman, O’Bryan, Deniece Williams, Skyy, Tony Lee, Teena Marie, Cheryl Lyn, Confunkshun, Delegation, Peter Jaques Band, Slave, Dynasty, Loose Ends, Shalamar, Surface, Peter Brown, Donny Hathaway

Door het succes van de 'Classic Soul Night' zou het programma van Jeffrey per 2 april 2000 doorgaan onder de naam 'Back to the oldschool' (tot 15 april 2001) met hoofdzakelijk R&B, soul en disco tracks uit de begin en midden jaren 80, aangevuld met wat nieuw R&B en Soul releases. 'Back to the oldschool' zou in 2003 en 2004 nog voor anderhalf jaar terugkeren in de nacht op Radio 2.

Specials en gasten:

Enkele playlists ter indicatie:

Ik heb uit de periode 1999 en 2000 opnames van voornamelijk het programma van Jeffrey Willems maar ook een aantal opnames van het 'Classic Soul Night' deel van Giel Beelen (opnames met Giel Beelen:1999-02-28, 1999-03-28, 1999-04-25, 1999-05-30, 1999-07-25 & 1999-08-29). Voor zover ik heb kunnen nagaan is Jeffrey Willems in februari 1997 al gestart met een R&B en Soul programma op zaterdagnacht maar ik heb alleen opnames van een deel van de uitzendingen van 1999 en 2000.

Overzicht van beschikbare en gemiste opnames:

Correcties en aanvullingen op bovenstaande en ook aanvullende opnames van de periode 1997 en 1998 en missende afleveringen uit 1999 en 2000 worden bijzonder op prijs gesteld!
      (Uploaden kan eventueel hier: Please login or register to see this link. dan voeg ik het toe aan de verzameling)

• By BENN0
      'Back to the Oldschool' was een programma van Jeffrey Willems met soul, disco en R&B tracks uit met name de begin en midden 80's aangevuld met nieuw R&B en soul releases. Het was de opvolger van zijn programma 'De overnachting'.

Meer informatie is te lezen in dit radiopedia artikel:

Ik heb ongeveer de helft van de uitzendingen uit de 3FM tijd opgenomen:

Overzicht van beschikbare en missende afleveringen:

Playlists 2000:

Playlists 2001:

Opnames van en informatie over de voorloper van 'Back to the oldschool', het programma 'De overnachting' kun je hier vinden:

Correcties en aanvullingen op bovenstaande en ook opnames van missende afleveringen worden bijzonder op prijs gesteld!
      (Uploaden kan eventueel hier: Please login or register to see this link. dan voeg ik het toe aan de verzameling)
    • By BENN0
      Op 17 december 2000 maakte Jeffrey Willems als onderdeel van zijn 3FM zaterdagnacht programma "back to the oldschool" een special over Decibel radio met gast Lion Keezer.

Playlist van deze aflevering:

(Ik heb nog meer opnames van "de overnachting" en "back to the oldschool" die ik ook zal posten maar wilde deze special apart aanbieden gezien het onderwerp)
    • By BENN0
      Op 27 februari 2000 maakte Jeffrey Willems als onderdeel van zijn 3FM zaterdagnacht programma "de overnachting: classic soul night" een special over Counterpoint Hifreak FM Amsterdam met gast Ken Nichols. Het gesprek met Ken Nichols start vanaf 47 minuten.

(Ik heb nog meer opnames van "de overnachting" en "back to the oldschool" die ik ook zal posten maar wilde deze special apart aanbieden gezien het onderwerp)
    • By BENN0
      Ik heb een verzameling van opnames van 'het steenen tijdperk' van AVRO Radio 2,  periode 2005, 2006, 2007 & 2008 hier geüpload:

Volgens mij grotendeels of allemaal uit de periode van Jeffrey Willems. Geen idee of de verzameling compleet is. Ik denk dat de files afkomstig zijn van de oude AVRO podcast site.
  • Recently Browsing

• No registered users viewing this page.
  • Member Statistics

• Total Members
      5,364
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Joris36
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.