Spring naar bijdragen

Radio Caroline nu met sterkere zender


Mediapages

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link. Radio Caroline is sinds gisteravond laat op de middengolf (648 kHz) overgeschakeld op haar nieuwe sterkere zender. Op de Radio Caroline website staat sinds enkele uren de oproep van station manager Peter Moore om ontvangst rapporten in te sturen. Er zijn al vele lovende ontvangstberichten uit grote delen van Europa, tot Duitsland en Spanje. In augustus raakte bekend dat Ofcom, de Britse telecom- en mediaregulator, toestemming had gegeven aan Radio Caroline om het vermogen van de 648 kHz vanuit Orfordness flink op te drijven.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de site van Caroline wordt gesproken over een zender die in het grensgebied NL/D zou zijn opgeslagen.

Dat kan de oude Heinenoord zender zijn op 828.

Helaas wordt de oude freq niet vermeld, dan zouden we meer weten.

Naar verluid zou de oude H-noord zender nog voor Hot Radio hebben gedraaid, maar het vermogen kon niet genoeg worden teruggedraaid. Hot is Huissen is grens NL/D.

 

Als dat dezelfde zender is dan heb ik m nog een maandje gebruikt eind 2003 begin 2004.

 

Er wordt ook gezegd dat het een hoop werk was.

Dat kan kloppen, elke eindtrap unit moest van 828 naar 648, en dat zijn er heel wat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heinenoord zat op 828. 1224 was Trintel haven, later Pampushaven. Dat was een 2 x 25 kW, ook van Harris. Heeft nog in Zeewolde gestaan als opslag bij de grote MG zenders.

 

Dit is de eerste 828 zender voor Heinenoord, 2 kW. Dat was het toegestane vermogen.

Later is een andere hogere mast gebouwd met een sterkere zender in een huisje, dat was een 25 kW Harris. En die is veel groter, kijk maar op de Caroline site, want ik denk dus dat het dezelfde is.

 

De 2 kW ging naar Lopik en is later gebruikt voor 1332, Radio Nationaal, Radio 192.

 

828 Heinenoord werd Arrow, in 2003 ging Arrow naar 675 en had ik 828. Maar was veel te duur via Nozema. Broadcast Partners kon er niet bij, en toen dat wel geregeld was werden mijn vergunningen ingetrokken. Door een deal met Nozema heb ik m toch gebruikt eind 2003, begin 2004 voor Radio Paradijs.

In augustus 2004 is hij gebruikt met de Veronica reünie op 828.

828 is nog en tijdje teruggegaan naar Ossendrijver die er een Talk zender op wilde zetten, maar daar is het nooit van gekomen. Bovendien gingen zn 2 FM zenders failliet. Toen 828 voor Radio 10 is  gebruikt door Herber Visser ging H-noord over naar Broadcast Partners. De Harris zender is toen verwijderd en vervangen door een Nautel.

 

Daarna is het spoor een beetje verloren, maar het verhaal gaat dat HOT radio m had gekocht voor LPAM !!?? Het vermogen kon niet genoeg omlaag, maar 25 kW voor een paar 100 W gaat natuurlijk niet werken.

Dat dezelfde zender nu bij Caroline staat leidt ik af uit de opmerking van Peter Moore dat hij stond opgeslagen in het grensgebied NL/Duitsland. Het gebied van HOT dus. De caps zijn nog in 2003 vernieuwd door Nozema, dus geen slechte koop.

 

Waar de 2 x 25 k Harris voor 1224 en de 150 k Harris 1395 zijn gebleven is niet duidelijk.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.