Spring naar bijdragen

Radio Veronica en Nico de Jong


wim1958

Aanbevolen berichten

Inderdaad, vijftigers (en ouder) die roepen dat 'vroeger alles beter was' zijn van alle tijden. Ik ben nu net zo oud als deze Nico toen was. Ik kan veel muziek van vroeger ook waarderen. Muziek van pakweg 1920 tot 2021. Want ook nu wordt er fantastische muziek gemaakt. Dat was in '75 ook zo. Maar daar prikte deze Nico zogenaamd doorheen. Maar met alle respect: is de 'vluchtige muziek' die Ferry Maat en consorten in 1975 bij de TROS draaiden écht vergeten? Dacht het niet. Net zo min als Doris Day, The Andrews Sisters, Frank Sinatra en Benny Goodman.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei radio tpot:

En, is er ook wat van dit programma terecht gekomen?

Vooral de laatste zin spreekt boekdelen.....

 

Theo

 

Voor zover ik kan nagaan is er niks bewaard. Nico hanteerde nl de z.g 'tape op tafel" werkwijze. Hij bracht de band, daar maakte een NOS technicus een kopie van. (binnen de omroep normen ja, ja ) en die werd uitgezonden.

Had heel wat voeten in de aarde toen.

Later met de DVMK shows van André bij de TROS was het de gewoonste zaak van de wereld.

Ik haalde de tape dan op bij André in Loenen en dan werd er een kopie van gemaakt.

 

De MAC apparatuur bij André werd door de TROS onderhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei rauhfaser:

Inderdaad, vijftigers (en ouder) die roepen dat 'vroeger alles beter was' zijn van alle tijden. Ik ben nu net zo oud als deze Nico toen was. Ik kan veel muziek van vroeger ook waarderen. Muziek van pakweg 1920 tot 2021. Want ook nu wordt er fantastische muziek gemaakt. Dat was in '75 ook zo. Maar daar prikte deze Nico zogenaamd doorheen. Maar met alle respect: is de 'vluchtige muziek' die Ferry Maat en consorten in 1975 bij de TROS draaiden écht vergeten? Dacht het niet. Net zo min als Doris Day, The Andrews Sisters, Frank Sinatra en Benny Goodman.

 

Edwin

Dan Is dit misschien wat voor Jou / Jullie.

Please login or register to see this link.

 

Nico.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Juul:

 

Voor zover ik kan nagaan is er niks bewaard. Nico hanteerde nl de z.g 'tape op tafel" werkwijze. Hij bracht de band, daar maakte een NOS technicus een kopie van. (binnen de omroep normen ja, ja ) en die werd uitgezonden.

Had heel wat voeten in de aarde toen.

Later met de DVMK shows van André bij de TROS was het de gewoonste zaak van de wereld.

Ik haalde de tape dan op bij André in Loenen en dan werd er een kopie van gemaakt.

 

De MAC apparatuur bij André werd door de TROS onderhouden.

Ik heb begrepen dat de regel van NOS-techniek door Van Duin en De Groot enige tijd werd omzeild doordat ze van de DVM-shows lakkers lieten persen. Jan Rietman draaide dus een plaat aan het eind van Los Vast en die hoefde niet door een NOS-technicus geschoven te worden. Werkte helaas maar eventjes, toen begon er weer iemand te klagen. 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
2 uur geleden zei NielsdJ:

Bedankt Ruud, dat is het zeker. Ik kan me zo'n flesje Lenco Clean in zijn studio herinneren! Als het goed is heb ik zelfs net nog ergens! Met zo'n armpje was dat toch?

Was met buisvormig armpje waar de vloeistof in moest, met borsteltje dat op de plaat gelegd moest worden. 

Was een soort alcohol.

 

Nadeel van het systeem was dat er residu achterbleef zodat je een maal een plaat met Lenco Clean afgespeeld dat ook moest blijven doen.

 

Het spulletje was nogal duur, maar de studenten in Enschede wisten het zelf samen te stellen tegen een veel lagere prijs.

Die technische studenten waren bijna allemaal audio=freaks.

 

Ik geloof dat ik het ook ergens nog heb liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.